Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Ansøgning til kommunen vedr. staldbyg ?
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 22:47

Vi har for nyligt købt det dejligste nedlagte landbrug , hvor der desværre ikke er nogle opstaldningsmuligheder til hest . Pt. bruger vi et maskinhus , hvor hestene har løsdrift , men planerne er at der skal laves stald i en tilh. lade .

I laden skal der rives et høloft ned , gulvet skal jævnes ud , og så har vi planlagt at mure bokse op selv . Pt. var planen min. 4 bokse , samt evt. sadelrum og værksted i den ene ende .

Mit spørgsmål er om der skal ansøges ved kommunen for at få lov til at bygge hestestald ? Og nogle der evt. har en pris for hvad dette vil koste ? Er det sådan at man får en frist til at lave det , eller er der bestemte regler der skal følges ?

Håber at høre fra nogen :)

0
0
Svar på denne tråd

dyrehold
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 08:24

Mit råd til dig er at kontakte den lokale landboforening. de kan for små penge hjælpe dig 100% korrekt.

Det eneste jeg kan sige er at gården skal være godkendt til dyrehold papirmæssigt. Og ja man må gerne inddrage eksisterende bygninger til stalde, men hvad det vil koste dig at bygge om kan kun en håndværker svare på.

Og eftersom bygningen ikke har været hestestald skal den fra dag 1 af overholde loven om hestehold dvs boks str, loftshøjder, lysindfald osv.

Karina

Wrap sælges.

Frit valg mellem 1/2 slet.

350 dkk pr minibig afhentet Køge/Ringsted

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider