Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hegn om bane - vis mig dit!
Forfatter: 
Dato:  29-01-2011 15:39

Her i foråret skal vi til at anlægge ridebane herhjemme, og selve banen har min far og kæreste helt styr på hvordan skal være, så mig og mulerne for størst mulig glæde af den hele året

Men hvordan har i lavet jeres hegn omkring banen??

Min bane kommer til at ligge helt op af marken, og skal muligvis i perioder benyttes som fold (når vi har meget sne, er resten af marken rimelig ufremkommelig for dyrene, da det stiger en del).

Der skal under alle omstændigheder laves sådan at der ikke er strøm i hegnet omkring banen når den rides på, jeg tør simpelthen ikke risikere at hyppen får stød...

Jeg drømmer om noget lignende det hegn PODA sælger, men det er økonomien ikke til, derfor er jeg lidt i tvivl om hvordan vi laver det, så det både er flot og holdbart...

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!

Desværre uden ridehest :-(

0
0
Svar på denne tråd

Ridebanehegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 11:57

Jeg har ingen hegn om mit (andet end det almindelige strømhegn), men hvis jeg engang får mig taget sammen til det, har jeg tænkt mig at sætte træpæle ned og sætte 2 rækker af det brede hestetape op. Det har jeg set på flere baner, og det fungerer faktisk helt godt - der må bare ikke være ret langt mellem pælene, for så kommer det hurtigt til at hænge.

Hvis der skal kunne være strøm i det, skal der bruges den rigtige slags klokker, men jeg har også set det skruet på pælene.

Hvis du gerne vil have træ, var det måske en mulighed at kombinere træpælene med en gennemskåret rafte. Det er sommetider muligt at få dem på tilbud - især hvis du gider male dem, for det er i høj grad trykimprægneringens kvalitet der afgør prisen.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

hipolux
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 12:58

jeg har hippolux uden strøm på min ridebane..

det kan ses bag hesten..

jeg er rigtig glad for det.. og har da brugt det til at have mor og føl ude nogle gange.. dog skal det være under opsyn, da jeg har haft et føl der stod imelle trådene på et tidspunkt..

men der skete ikke noget..

jeg er glad for mit hippolux både som ridebane hegn og det med strøm som hegn.. har haft hestene igennem = ingen skader kun spor efter tråden som ikke kan vikle sig om benene.

det uden tråd koster kun 1/4 af det med tråd, så vidt jeg husker..

Super ridelig og ukompliceret 10 års RDS dressurhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hegn.....
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 23:22

På min efterskole har vi et hegn, lavet af fire baner "snor".

De 2 øverste tråde, kan der sættes stød i når banen bliver brugt som fold, og det kan fjernes ved at hive et stik ud når man skal ride :-)

Har ikke lige yderligere forstand på hvad det er for et hegn.... :-)

0
0
Svar på denne tråd

Mit hegn
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 10:17

Her har du et billede af mit ridebanehegn. Vi har selv købt materialerne og har brugt flg.: 75x75 stolper, 75x45 lægter, stolpehatte og diverse skruer og beslag.

Det løb op i ca. 5000kr. incl skruer beslag og træbeskyttelse.

Hilsen Maria

Med connemaraponyerne

Haahr's Stardust og Rhinstrøm's Peachy Pearl

www.NyboDesign.dk

-

Håndlavede pandebånd

med perler og rosettepandebånd

0
0
Svar på denne tråd

elreb..
Forfatter: 
Dato:  04-02-2011 21:15

vi har lavet banen med to rækker elreb, og bare ladet være med at koble strøm til. det virker ganske fint

Hilsen Kristian

0
0
Svar på denne tråd

banehegn
Forfatter: 
Dato:  05-02-2011 17:41

Magdalone: Hold da op et flot hegn du har fået lavet.

Er det købt i din lokale tømmerhandel?

Og er det en 20x40 eller 20x60 bane du har?

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

Unette, Una Evigglad, Hetja & Kevin - mine hypper!

Desværre uden ridehest :-(

0
0
Svar på denne tråd

Hegn....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2011 20:25

Tusind tak, jeg er også godt tilfreds med resultatet.

Ja, det er købt i den lokale tømmerhandel, skruer og stolpehatte fra Harald Nyborg. Hegnet måler 20x40m.

Hilsen Maria

Med connemaraponyerne

Haahr's Stardust og Rhinstrøm's Peachy Pearl

www.NyboDesign.dk

-

Håndlavede pandebånd

med perler og rosettepandebånd

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider