Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Brand har du en plan ??
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 21:22

Hej Hestenettet

Jeg har lige købt en gård og skal snart have min hest hjem, hvilket jeg glæder mig utroligt meget til, dog kan der jo gå skår i glæden hvis det forfærdelige skulle ske, at der opstod brænd.

Det jeg vil høre jer om er :

Hvordan har i brændsikret jeres stald?

Har i en evakueringsplan for jeres hest hvis stalden brænder ?

Er der nogen der ved hvordan en hest opføre sig hvis der er brænd?

Min veninde sige at en hest kan finde på at løbe tilbage til sin brændene boks, hvis man ikke får bundet den. Jeg sýnes dog det lyder mærkeligt da dyretsinstinkt da måtte fortælle den at flugt er en go løsning.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 20:52

´Vi har kun en udgang i vores stald, så det er bare at tage den første hest og så ud med dem, en efter en.

Min hest har grime på 24 timer i døgnet, da jeg vil være sikker på at man kan få fat på ham.

Der var brand på den gård hvor jeg står nu (stod der ikke dengang det skete, og det var i en anden staldbygning end min står i. Skete nytårs aften). Og ingen af hestene havde grime på. De forsøgte at få dem ud. Men flere af hestene prøvede at rende tilbage igen (af hvad jeg har hørt). Så de måtte jage dem væk.

Grunden til at de løber tilbage igen, er fordi at for hesten, er boksen et sted hvor den er tryg. Og ved fare vil de finde hen hvor der er tryghed.

Vh Pernille

Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*

& kattene Dina & Kailey.

R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!

Klik: *Stald Royal* = Eller se min Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 08:49

Vi har gudskelov 3 udgange i vores stald, 1 i en ene ende og 2 i den anden, så det er nemt og hurtigt at få hestene ud.

Og så har vi en brandslukker hængende.

Udover det, har vi desværre ikke mere brandsikring.

Kunne jeg ændre noget idag, ville jeg nok skærme halmrummet og halmloftet af med gipsbeklædning ind mod stalden, da det virker brandhæmmende nok til at man kan nå at få hestene ud. Idag er halmrum adskilt fra stalden med træholdige materialer, ligesom loftet over stalden også er af træ.

Med venlig hilsen

Sanne Rødkjær

&

Skærgårdens Blue Boy

...............................

** Boks til pony/lille hest udlejes i god stald 6 km fra næstved.

Se præsentation **

0
0
Svar på denne tråd

vi er så heldige at
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 15:36

have hele 3 udgange i vores stald og så har vi en stor pulverslukker..

Så har jeg gennemgået elinstallationen fra A-Z og fandt ikke mindre end 2 overgnavede kabler, så nu er alt skiftet til gnaversikrede kabler.

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd

Brande i stalde
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 16:58

Nu er problemet bare, at pulverslukkere ikke er meget bevendt mod halmbrand. Desuden er det ikke flammerne, der slår ihjel, men røgen. Så når først flammerne kan ses fra stuehuset, kan det være for sent. Så det bedste ville være serieforbundne røgalarmer.

Som det er beskrevet ovenfor, kan gamle el-installationer udgøre en fare. Så få dem efterset.

Undgå at opbevare bigballer, store mængder foder etc. ved udgange.

Desuden kan oprydning være en stor hjælp. I tilfælde af brand, er det ingen fordel, hvis det flyder med strøelse, maskiner, paller etc...

Britt

Brandmand...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 19:53

Ja jeg har ikke hestene på halm, dvs ingen halm i stalden.

Jeg har 4 udgange. Jeg har en Falckalarm som jeg er utrolig glad for. Jeg har adskellige pulverslukkere hængt op i stalden,

og der er ryddet op, man kan komme frem og tilbage.

Kun el-installationer som er beregnet til stald.

Har faktisk fået stor rabat på min forsikring pga mine forholdsregler.

Ja heste løber tilbage i flammerne.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

godt med forholdsregler
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 23:10

Britt har du nogle erfaringer med seriforbundet røgalarmer ??

Jeg tænker som dig at røgen er noget af det farligste og jo hurtiger man kan reagere, jo mindre skade (forhåbenligt).

Et spærgsmål til Hanne hvilken alarm er det du har fra falck er det en der er særlig til stalde som kan tåle lidt ekstra støv ?? og hvad har du givet for den ??

Som det er nu har jeg to udgange fra stalden, og jeg tænker at det er en go idé det med brændslukningsudstyr samt at tjekke el installationer som det er nævnt ovenfor.

Jeg synes at det er lidt skræmmende at en hest kan finde på at løbe tilbage ind i ilden, men det er jo godt at vide så man kan tage sine forholds regler og søger for at få den bundet så den ikke kan løber ind igen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 23:58

Jeg syntes det er mærkeligt at folk kun tænker på når det er sket, jeg vil mene det er mere vigtigt at man sørger for at det ikke kan ske f.eks sørge for at der ikke hænger spindelvæv, at alle lamper er ok og ikke giver varme fra sig og at alt instalation bliver set efter engang imellem af en der har forstand på det.

0
0
Svar på denne tråd

jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 10:11

tit over havd jeg kan/skal gøre, men jeg har et problem i og med min hest står 1,5 km fra mig, og stalden hun står i ligger i forlængelsen af et bilværksted, og på den "forkerte" side af hus og vej.

Så begynder det at brænde kan der desværre gå længe før nogle opdager det.

Vores stald er lille med 1 udgang, men mener faktisk at de tre dører der er indtil stalden er branddører, så der burde gå lang tid får branden når ind til hestene, men når den derind, er der ikke så meget at gøre.

mvh kathrine

lykkelig ejer af DV hoppen Vestergårdens Madame,

og

blandings ponyen Dinna!

2'er pony udlejes på ubestemt tid!

0
0
Svar på denne tråd

hvis de skulle ske..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 12:39

vi har 3 udgange, en ud til gårdspladsen, til ridehuset og en kæmpe port i stalden vi kan åbne..

vi har den regl at alle heste som er opstaldet hos mig, skal have grime på 24 timer hvis der sker noget :)

0
0
Svar på denne tråd

brandalarmer
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 13:00

Kan man købe nogle brandalarmer til stalden som kan høres inde i stuehuset?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 16:51

Nej brandalarmer i en stald skal ikke larme i stalden. Hestene kan ikke ringe/råbe efter hjælp.

Plus det er unødig stress for hestene, ligesom de larmer når de løber tør for batteri.

Hvis min brandalarm går får jeg en SMS, viser det sig at alamen skyldes at el er nede får jeg 20 sek. efetr en besked om det var en fejlalarm.

Mine alarmer kan tåle skidt, støv og fugt har aldrig haft en fejlalarm.

Kan ikke huske hvad jeg giver om året for min Falckbrandalarm, da jeg har flere ting med som hus og bil.

Men brandalarm er højt prioteret hos os.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

1 udgang
Forfatter: 
Dato:  31-01-2011 14:02

men der hænger 2 ildslukkere. 1 til hver og så er det at få slukket hen til hestene og så få dem ud. Har kun 2 stk.

Så vi tager 1 hest hver.

Lever livet på gården med familie og hyppere.

Gården er sat tilsalg det samme er den gamle.

0
0
Svar på denne tråd

nope..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2011 13:01

det har jeg desværre ikke...

men der er så ikke så meget der kan brænde i stalden heldigvis. Troltex (staves) plader på loftet.. boksvæggene er beton..

det er "kun" strøelsen og maden, samt boksdøre der kan brænde i stalden..

MEN der er så heldigvis døre i begge ender af stalden..

jeg frygter mere (efter at have læst det i ridehesten) at jernet vil smelte sammen og dermed gøre at boksdørene ikke kan åbnes ved brand.. dette er noget jeg faktisk tænker meget over hvordan jeg kan skifte dette og derved sikre at boksen kan åbnes ved brand..

Super ridelig og ukompliceret 10 års RDS dressurhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

Brandalarmer
Forfatter: 
Dato:  03-02-2011 09:39

Det koster 2.500 kr om året at have Falck´s brandalarm, som er lavet specielt til heste. Det er så inklusiv en sensor, en pulverslukker, og en førstehjælpskasse med opfyldning.

Jeg har to udgange, og har fået lavet helt nyt el efter alle forskrifter, og så er min stald en stållade, så der er højt til loftet, men det gør det så tilgengældt også svært at fjerne spindelvæv på f.eks. lamperne.

Som Hanne siger, så er det en ekstra sikkerhed, at man har den alarm, og den reagerer på det mindste. Hvis vi ligger og kører i stalden med maskiner, så reagerer den på udstødningen efter lidt tid.

Jeg har også prøvet en morgen, hvor det var rigtig fugtigt, hvor røgen fra skorsten slog ned mod jorden, og så kom ind i stalden, da jeg havde porten op mod hovedhuset åben, men ikke den anden port. Det var nok til at der kom en alarm, selvom der ikke var noget at se eller lugte i stalden. Men tro mig, man kommer meget hurtig op af sengen

Annette

Kvalitets avl af springheste

Salg af HorseLux, Marstall, Myoplast/Myo+, TRM

Safemate folingsalarmer udlejes

Ny hjemmeside

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider