Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Skøjtebane eller fold..?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 12:11

Hej HN

Ja, efter det nylige tøvejr har min vinterfold omdannet sig til en skøjtebane Folden har ligesom en sø nær midten, og så er der ellers lidt pytter rundt omkring. Det når jo ikke at smelte helt, når temp. holder sig på de her grader, så det er godt nok træls.

Mine heste er for første gang denne vinter inde idag, da jeg simpelthen ikke turde lukke dem ud.

Jeg har fået den lokale maskinstation til at komme og køre rundt med traktor, for at ødelægge isen og sprede noget grus. Jeg er dog bange for det ikke er nok.

Er der andre der har problemer med markerne p.t.?

Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  10-01-2011 12:46

Hej,

Ja tak - her er flere af foldene de rene skøjtebaner ;o(

Jeg har haft ridehestene inde i 4 dage nu, men de unge og avlshopper kom ud i går (efter 2 dage inde).

Jeg har ridehal, så ridehestene bliver trænet. Deres fold og sko - det går bare slet slet ikke!!!

Jeg har prøve at gruse på isen, men det hjælper ikke ret meget. Ihverfald ikke nok!!! Og traktoren kører ligeså fint ovenpå isen - det giver sig ikke det mindste...

Her er sommmermarkerne fine, men vejen der ned, er 5 cm glat is. Hvis ikke isen forsvinder fra vinterfoldene, bliver jeg nok nødt til at salte hele vejen ned til sommerfoldene. Meeeen indtil videre rider jeg de heste, som ikke er ude....

Mvh Lene

(som glæder sig til sommer)

TOPPONY sælges. Hoppe 6 år, 147cm - dressur potentiale i top.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har problemer..
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 10:02

på vejen der ned til.. Foldene skråner heldigivs lidt, så sne og is ligger ikke på foldene..

Men derned til er der et tykt lag is, mine heste er de eneste der har været ude siden 31 januar.. De går ligeså fint og nyder at være ude..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 17:06

Min hoppe går i løsdrift. Jeg ville have haft hende inde i stalden igår aftes, men lige foran folden er der en mega issø. Min veninde foreslog jeg kunne tage hende ind fra folden af den øvre udgang. Jeg gik lige ½ meter ud på isen, så vendte jeg om - jeg skulle ikke nyde noget. Der var spejlblankt.

Senere da jeg gik med min veninde over til ridehuset, da hun skulle ride, faldt hendes pony i indkørslen. Heldigvis skete der ikke noget med den, men puha det var en grim oplevelse.

Så jeg ønsker også isen hen hvor peberet gror. Især fordi vi snart skal have hestene hjem til os selv, og det er ikke så fedt med al den is!

0
0
Svar på denne tråd

på stald siden nytår
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 21:56

Hej

Jeg har 4 friesere stående som ikke har været ude siden nytår, og både heste og jeg er ved at være desperate efter mere tøvejr eller en ordentlig omgang sne.

Mine heste er normalt altid ude om dagen, og i de 16 år vi har boet på stedet har de maks. stået inde om dagen et par dage hvert år.

Havde de ikke stået inde så længe, turde jeg måske at lukke dem ud, men da de jo sikkert har meget energi de skal af med, er markerne ikke isfri nok endnu, desværre

vh Birgit Vestergaard

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-01-2011 22:31

Næhh ikke problemer, trods is.. Mine går i løsdrift og har lært at gå forsigtigt.. Men de har så heller ikke sko på.. Der er 2 heste med sko på, på stedet og de går ligeså forsigtigt.. Ingen skader eller væltede heste.. Vi håber på det forbliver sådan..

Tror jeg har været ved at stå på røven en hel del mere end nogen af hestene faktisk

Heldigvis har vi ridebane, hvor der er kommet nyt ridebaneflis på, så de bliver lukket derud næsten hver dag i hold, så de kan få bukket og rullet sig lidt.. Dette nyder de MEGET, gamle som unge

Ser frem til sommeren med dejlige skov og strand ture!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften :)

0
0
Svar på denne tråd

har ikke noget valg
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 11:15

Jeg er nød til at lukke min hest ud på skøjtebane fold. Hun bliver alt for stresset af at stå i boksen alene. Der er 4 bokse i hendes stald og de andre 3 kommer ud - uanset hvad. Så har ikke andet mulighed end at lukke hende ud og håbe på det bedste :( Det værste er dog, at de selv skal løbe på fold og vejen til folden er jo lige så iset til som folden. Heldigvis flytter jeg snart, så situationen ændres, så behøver hun ikke stå at glo på en is-fold fra 9-15 alene og bliver trukket ud og ind.

Og nej, ikke mulighed for at få hende trukket ud eller at gå sammen med nogen på nuværende opstaldningssted, eller lade hende blive i boksen for den sags skyld.

Lækker Dressursadel SÆLGES NU - Lemtex Cresta: YDERST VELHOLDT!!

- Se også mine andre annoncer. Bla. Cavallo Weltmeister- SOM NYE!! Send en PB ved interesse :o)

0
0
Svar på denne tråd

Ude hver dag
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 16:46

Mine heste er ude hver dag - trods skøjtebane.

Hestene er ude fra ca. 7-9 om morgenen og til 16-21 om aftenen alt efter vejr og vores planlægning.

Det er spejlglat, men går fint når hestene selv bestemmer. Til og fra fold går vi i sammentrådt sne, og de går alle forsigtigt. Tror de er så rolige fordi de er ude i mange timer, og hver eneste dag.

Havde jeg holdt dem inde havde de været vilde, og måske skadet sig.

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  12-01-2011 18:48

tilslutter mig stald Olsen. Mine er ude hver dag uanset hvad. Første dag der var is lasgde føl (6mdr) sig lige så lang hun var men siden hen har hun "listet" lige så stille som de andre. Tror risiko for skader er større hvis man holder dem inde nogle dage eller mere. Så er der først liv i dem og så skal der ikke så meget til.

heste sælges

http://www.stald-lgo.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Aske ....
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 12:17

Hej

Jeg kan også åbne en isarena på min fold p.t. og derefter har vi nok svømmingpool hvis det da fortsætter tilstrækkelig med tøvejr.

Mine heste kommer også ud hver dag- de kan dog gå ind i stalden hvilket de også gør meget af tiden.

Jeg har strøet noget aske ud på isen (selvfølgelig ikke hele folden)- men der hvor de færdes mest og lavet en slags sti. Så kan de traske lidt rundt der. Det virker, jeg har fået fortalt man gjorde dette i gamle dage da salten ikke var opfundet.

Og hvor kommer asken fra? Fra vores træfyr ....

Lad os håbe der snart er bund i det her isværk...

0
0
Svar på denne tråd

Pas på
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 12:40

Mine står også inde - men hellere inde end på vej til DAKA i en lastbil.

Havde dyrlæge i går (vacination) og han har i denne uge aflivet 2 pga. isulykker - den ene en stor (Shire) der simpelthen blev slået istykker indeni efter faldet.

Mine gik også forsigtig da de var ude, men alligevel var den ene lidt halt da de kom ind for et par dage siden.

0
0
Svar på denne tråd

pest eller kolera
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 18:44

Normalt er jeg ikke pyldret med vind og vejr, derfor har mine heste været på fold hver dag indtil sidste uge hvor isen blev livsfarlig her på matriklen. Jeg har kun 18-20 meter til folden, men det har været med livet som indsats at gå det lille stykke, selvom vi har saltet, strøet grus osv.

Først kom en af vores ponyer galt afsted. Han støttede ikke på benet, så dyrlægen, samt smed blev tilkaldt og heldigvis var det "kun" en forvridning, så han fik ordineret boksro indtil isen er væk. Efter nogle dage var han rentgående igen, så nu får han 3-4 trækture dagligt på græsplænen der hvor der ikke er sne/is mere.

Nogle dage senere trak jeg min DV'er ind og da faldt han meget voldsomt og kunne ikke komme på benene igen. Han gik helt forsigtigt og alligevel kunne han ikke stå fast. Efter en del forsøg kom han op og det så umiddelbart ikke ud til at han var kommet til skade.

Næste dag stod han med et hævet bagben og efter dyrlægens anvisninger skulle han blive i boksen nogle dage med back-on-track bandage på.

Efter 3 dage og mange trækture på græsplænen var han ok igen, men meget frustreret og trængte til at komme ud i friheden.

Heldigvis er isen langsomt ved at tø her, men der er stadig mange områder hvor der er islag.

De store heste har været på fold de sidste 2 dage, de har 1,2 ha at gå på og der er ikke is overalt og de går MEGET forsigtig, men jeg er bekymret hver dag jeg lukker dem ud.

Det er virkelig "PEST ELLER KOLERA" med denne irriterende vejr-situation!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider