Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Ultimativt rustfrit hegnstråd???
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 21:24

Godaften HN...

Der hvor jeg har mine heste stående, vil vi gerne have skiftet noget af hegnet ud, da deres ståltråd på den ene del af folden, fra sidste år allerede er MEGET rusten, ca 80% faktisk og så er der jo ikke meget stød i

Hvilken hegnstråd skal man have fat i for at undgå rust??

Derudover vil vi meget gerne have råd til at sikre hegnet knækker hvis en hest ryger i hegnet.. Hvilken tråd er bedst til dette? Kan man sætte det på, på en speciel måde, så det knækker/bryder nemmere??

Håber på en masse hjælp og gode råd (gerne link også)

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu har jeg mine 3 guldkarameller samlet i løsdriften :)

0
0
Svar på denne tråd

der er nu
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 09:43

lige så meget power i hegnet rusten eller ej.. så hvis det kun er overfladerust så kan det godt holde lidt endnu.

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 09:48

Jeg har bare oplevet at der kommer bedre/højere udslag på hegnstesteren, når jeg har skiftet et stykke rusten tråd ud med et nyt??

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

0
0
Svar på denne tråd

det kan jo være
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 11:47

fordi at du måler et andet sted på jorden hvor jordforbindelsen er dårligere og derfor får du et dårligere resultat og så er en rusten overflade ikkelige så jævn som en ny og blank hvilket også kan give et andet måleresultat, kan du ikke prøve at kradse lidt i overfladen og se hvor galt det står til altså om tråden er blevet meget tynd..

men du skal have fat i noget galvaniseret tråd, som ikke ruster, men om kvalitet og pris hænger sammen aner jeg intet om. vi bruger nylontråd med små tråde i istedet, frsi jeg synes det er nemere at have med at gøre..

der sker nemlig det at hvis galvaniseringen beskadiges så ruster tråden. ellers har jeg fundet det her aluminiumstråd

www.grene.com/shop/action/ product_11000_- 11_44435_873708927__44...str%c3%a5d+ aluminium

men hvordan det vil være i vind og vejr ved jeg ikke, men jeg må formode at det irrer, men det kan være at det er behandlet på ene eller anden måde..

og jeg kan kun finde brydere til trådhegn..

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd

hegnstråd
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 18:21

jeg har et forslag som løser begge problemer

jeg bruger selv den galvaniserede tråd fra harald nyborg (den hedder nr 14) den er super god. min eget første hegn med denne tråd er nu 5 år gammel, og du kan dårlig se den er brugt. lavede nyt hegn i sommers også, og der var godt nok ikke meget forskel at se på tråden, kun lidt i farven.

mine forældre har også denne tråd og har haft det i 15-20 år. der er ikke rust endnu, den er stadig fin. den bliver bare lidt mørkere i farven efterhånden som den sidder ude.

jeg har en sjælden gang i mellem en hest i hegnet (har haft meget førhen) og her knækker tråden med det samme. har aldrig oplevet den ikke er knækket.

det er en blød og ikke ret tyk tråd (den er ca 2mm mener jeg det er )

jeg bruger sådan nogle trådsamlere som trådstrammer/samler, de hedder gripple og er fantastiske.

i hjørnerne har jeg de der ruller med skrue hvor tråden bare lige er i/bag. de bukker ofte når en hest ruger i hegnet, men hellere det end andet. og holder fint til hård opstramning.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 18:32

Tusind tak for jeres brugbare svar

Jeg vil prøve at sætte mig lidt mere ind i det og hører meget gerne fra flere

Masta Aztex str 155, 340 gram, brugt ½ døgn, m.løs hals sælges!

0
0
Svar på denne tråd

rustent hegn er meget skidt
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 08:46

Hej rustent hegn skærer i kødet, så det skal skiftes.

P-lindberg har også billig tråd. Vi bruger den billige og har haft det i 6 år, virker fint uden rust.

MVH Kevin

Stald Nygaard

frieser

Bettina der rider og elsker de sorte perler

Nu også mor til den skønneste Liam

15/11 2010

0
0
Svar på denne tråd

hold dig fra
Forfatter: 
Dato:  02-01-2011 20:56

alu-tråden.. den er godt nok super ledende og skulle knække ganske let.. ja og så er den nem at arbejde med!

Jeg var super glad for mit i et år - men så var samlingerne irrede og ledningsevnen forsvundet (der skal ikke meget ir til...) Jeg vendte mine fustretioner med nogle elektrikker-kollegaer jeg har... og de grinte af at jeg havde kastet mig ud i noget så "dumt" som alu-tråd..

Nu holder jeg jævnligt samlingerne rene, suk et arbejde! og så skifter jeg til den alm 14. galv tråd fra Harald Nyborg når vi alligevel skifter pæle til sommer.

Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider