Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Heste ude eller hjemme
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 13:03

Min mand og jeg sidder og forsøger at tage en beslutning om, hvad vi vil fremover...

Vi har altid ønsket et lille landsted med plads til heste og måske lidt jagt.

Dog har jeg egentlig opgivet tanken lidt, for med 2 små børn, så er det altså dejlig nemt at have hesten opstaldet på ridecenter, hvor der altid bliver sørget for den og alt er lige ved hånden...

Nu er økonomien rent faktisk til, at vi ville kunne sælge huset og købe det lille landsted, og jeg må indrømme, at det trækker mere og mere i mig;

tanken om at kunne have hesten + en pony til pigerne lige udenfor døren, så vi kan hygge med dem hver dag og måske begynde at ride lidt sammen. Min drøm om at avle kunne også lige pludselig blive realiseret...

Og så kunne jeg få fred og ro med min hest. Før tænkte jeg, at det måske ville blive ensomt, men jeg er omringet af mennesker hele dagen, så når jeg har fri, vil jeg ofte gerne have lidt ro omkring mig.

Men hvordan med ridningen??

Nu er det så, jeg rigtig gerne vil høre fra jer, som har hestene hjemme. Får I redet så meget I vil? Og er det seriøs træning eller turridning? Kører I frem og tilbage til ridehal eller hvordan gør I det?? Hvordan ser hverdagen ud med hestene hjemme??

0
0
Svar på denne tråd

Hjemme hos
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 15:12

mig ser dagen omtrent sådan her ud med 4 heste:

Jeg står op mellem 7 og 8 og går direkte i stalden for at fodre - de får også lidt wrap. Så kan jeg nemlig med god ro i sindet selv indtage min morgenmad og morgenkaffe. Så går turen i stalden igen - de 3 store bliver striglet og får dækken på mens shettemusen får en nussetur - og så er det ud i kulden med halm at tygge i og vand.

Inden jeg kører på arbejde - det vil sige omkring kl 13 så får de igen lidt halm og dertil også wrap ud. De får igen når jeg kommer hjem omkring kl 18 og så bliver de lukket ind mellem 21 og 23 - hvis de kommer ind før 23 får de deres krybbefoder og så bliver de nattet omkring kl 23.

Da min ridehest ikke kan læsses som det ser ud i øjeblikket og træningsmulighederne i den retning er ikkeeksisterende pt så rider vi mest tur - hvilket vil sige - jeg rider overhovedet ikke så meget som jeg gerne ville - det svinger alt mellem 3 - 4 dage om ugen til perioder helt uden ridning. Som vejret er nu rider jeg fx. ikke men går indimellem tur med ham i stedet. De 3 små er hhv. 3, 1½ og 1½ så det er først til foråret jeg skal sådan rigtigt igang med en mere...

Jeg har så en veninde jeg indimellem rider sammen med - det kan være det bliver lidt mere udtalt når jeg har to rideheste i stalden - hendes er lige varme nok indimellem ....

Når det så er sagt - selv om jeg absolut ikke rider nok så er det helt fantastisk at have hestene hjemme. Jeg elsker at pusle om dem dagligt - og jeg ville ikke undævre det selv om jeg indimellem må sige nej til ting hvis jeg mangler hestepasning!

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

Skøn palominoplag sælges på grund af sygdom- se ham på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Har det omvendt :-) heste hjemme tak!
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 15:39

Jeg havde nok ikke haft hest mere i dag hvis vi ikke havde haft vores egen lille gård efter ungerne kom.

Under barslen og i weekenderne fik jeg redet mange gange når børnene sov. Barnevogn ved siden ridebanen - det ville jeg helst ikke have gjort på en rideskole. Endvidere har jeg ordnet mange ting når ungerne sov enten om morgenen eller om aftenen. Babyalarm til og så ud at ride, muge ud eller hvad der ellers skulle ordnes eller hvis jeg bare gerne ville gå lidt ude ved hestene.

Nu hvor børnene er større oplever jeg det stadig som fordel at have hestene hjemme - de kan altid finde mig og jeg behøver ikke at se på klokken i samme grad som hvis jeg havde været på en rideskole. Manden kan også følge med i hvad konen går og laver en stor fordel for mange ridekvinder... :-)

I de første år da jeg havde to børn havde jeg ikke lyst til at ride særlig meget og hvis vi ikke havde haft hestene hjemme var de nok blevet solgt da det for mig er for bøvlet at få det til at hænge sammen med børnene og at komme afsted på rideskolen hvor 2-3 timer jo hurtigt er gået. I dag er jeg glad for de ikke blev solgt. Jeg har de sidste 4 år redet spring på distriktssplan.

Vores hverdag er nu som følger:

Står op kl. 6 og fodrer og muger ud (vi har to store heste og 2 ponyer) - ungerne sover endnu.

På arbejde kl. 7.30 og hjemme igen ved kl. 15 (har 30 timer).

Ride på 1-2 heste og hjælpe datteren med ungponyen (noget vi ikke havde fået hvis vi havde haft heste ude!!) Køre den anden datter til badminton eller kammerater indimellem man lige får redet en af hestene. Lave lidt aftensmad og sætte det igang - longere eller ride næste hest osv. Det er dejligt at kunne gå til og fra stald og familien.

1 gang om ugen kører jeg ud på rideskolen (dog ikke lige nu pga. vejret) til springundervisning.

En god ridebane eller andre ridemuligheder forudsætte at man kan ride seriøst hjemme. Jeg rider bl.a. meget på stubmarker og dressur på tur når banen er for våd.

Så alt i alt syntes jeg det er meget nemmere at have hestene hjemme selvom man er bundet mht. fodring, men det går også fint med lidt planlægning.

Jeg vil IKKE have hestene opstaldet og skulle køre efter det selvom det sikkert også fungerer for nogen -men jeg foretrækker at have hypperne hjemme.

0
0
Svar på denne tråd

tid...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 16:09

Jeg bruger mere tid på heste, når jeg har dem hjemme, frem for når de står opstaldet.

Der skal fodres 3 gange om dagen. Sørge for halm og hø. De skal lukkes ind og ud. Folden og hegnet skal passes + ridebanen + stalden, for uden udmugningen skal der ca. en gang om året eller hver 2. år males stald.

Det kan også være svært at tage i byen eller på ferie, hvis man ikke kender nogen, som kan passe det hele.

Men selvfølgelig er det på mange områder, hyggeligt at have dem der hjemme.

(o:Heidi:o)

Hesteboks/udeboks udlejes.

0
0
Svar på denne tråd

Har heste hjemme
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 18:52

og rider ikke på dem.

Skal jeg ride en af hestene ryger den i opstaldning. Der kan jeg nemlig få hal, vedligeholdt bane og fuld pasning samt socialt samvær. Når jeg så er afsted så gælder det kun hesten og der kommer ikke lige noget i vejen.

Hvis jeg skulle ride hjemme ville det kræve en velanlagt vedligeholdt bane med gode mål og belysning (= hundedyrt) samt en trailer og ridehuskort om vinteren. Så er den samlede forskel op til fuldpas-opstaldning prismæssigt ikke så stor.

Rider man flere heste vil det nok bedre kunne betale sig at have bane og trailer og have dem hjemme.

Jeg nyder meget at have mine heste hjemme. Jeg avler nemlig også og har hopper + afkom hjemme. Det er enormt hyggeligt.

Husk dog at det der dig ALTID der skal lave hegn, sørge for foder, hø, halm, mugning, smed, dyrlæge, gøde marker, lukke ud og ind osv osv Også i snestorm, regn, buldermørke, når du er syg og juledag, påske, pinse og alle dagene i sommerferien. Du skal arrangere pasning for bare en enkelt overnatning. Tror det overrasker mange hvor bundet man bliver. Det generer ikke mig så meget men en gang imellem havde det været rart at kunne overnatte et andet sted feks.

Så jeg har heste hjemme og nyder det, men skal jeg ride så ryger ridehesten i pension et sted med gode faciliteter. Jeg er blevet for gammel til at fedte rundt på en stenet mudret fold på en hest uden særlig kondi fordi man ikke får redet nok.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Har heste
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 19:43

hjemme og på rideskole...

For her i vinterhalvåret, får jeg ikke redet den unge, hvis han stod hjemme.

Jeg kan simpelhen ikke nå, at ride over i hallen til dagligt.

Så pt. står min 3 års på rideskole og jeg har så 2 andre hjemme.

ELSKER at have mine heste hjemme, men her om vinteren - ja, så er jeg nærmest parat til, at sælge skidtet og kun have den ene på rideskole :)

Min mand sejler, så er alene om pt. 3 heste og 2 børn, så det kan til tider, være svært at få til, at hænge sammen.

Men udover det, så ser min hverdag pt. således ud;

Morgenfodre kl. 6

Udlukning kl. 6.30 - med mindre der styrtregner heldagsregn eller snestorm.

Ride hesten på rideskole

Hente ungerne.

Ordne stld og lukke heste ind (ved 17 tiden)

Natfodring kl. 22.

http://dphorses.dk

RM Caiser. Nykåret DSP hingst

e. FS Champion De Luxe/Antario N

Ponyer tages i ridning og kommision

0
0
Svar på denne tråd

heste hjemme
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 20:26

Jeg har hestene hjemme og nyder det i fuld drag - det er skønt at følge dem på tæt hold og kunne varetage deres pasning og opleve at de er harmoniske, sunde og glade. Det er dejligt at man selv bestemmer foder, strøelse og deres daglige rutiner.

De vil nok ikke kunne få samme hesteliv på et opstaldningssted, hvor der ikke er mulighed for en så individuel behandling som de får hjemme.

Man kan selv gøre en del for at gøre det nemmere for sig selv, fx. har jeg foderautomater, som fodrer 8 gange i døgnet.

Hestene står på træpiller både pga. det er super strøelse men også pga. det er nemt at muge i og holde pænt/tørt/rent.

Foldene er hegnet med sikkert og robust hegn, så jeg aldrig skal bekymre mig om hestene løber hjemmefra.

Jeg har selv en god ridebane, som jeg kan ride på det meste af året - dog ikke i sne/hård frost. Jeg har tidligere kørt afsted en gang om ugen til undervisning, men har fundet en underviser der underviser hjemme hos mig selv hvilket er bekvemt.

Dog er der også nogle minusser ved at have dem hjemme.

Man skal tilrettelægge hver dag efter at man skal lukke ud/ind, muge osv, og hvis man skal noget skal man have andre til at passe.

Heldigvis har Sarah (hestepasning.dk) et genialt firma, som yder en super service på Fyn i form af heste/hunde/katte-pasning, så hende "booker" jeg når vi skal noget.

Et andet minus er, at hvis man ikke har ridehus om vinteren hvor der er sne/frost, så skal man køre til et ridehus hvis man vil træne, tilmed er det svært at finde nogle der vil undervise hjemme hos folk privat, så du skal regne med at måtte tage til et ridecenter for at få god undervisning.

0
0
Svar på denne tråd

Snart hjemme:-)
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 20:47

Før i tiden havde jeg min hest ved mine forældre og så kørte jeg til hallen hver dag (havde ingen bane derhjemme)

Selvom det var lidt bøvlet, så var det den bedste tid jeg har haft hest i.

Hesten fik altid det den skulle have og spise, god strøgelse og masser af foldtid.

De sidste år har jeg så haft hestene i en selvpasser stald, hvilket jeg også har været ok glad for. Der var dog ingen hal, så om vinteren, var det igen igang med traileren.

Nu er jeg så heldig, at vi har købt gård, hvor vi er ved at bygge ridehal og stald. Det tager dog lang tid ! Men har besluttet at hesten ( snart hestene ) kommer hjem, inden den første januar. De kommer i en midlertidig stald og så håber jeg på at hallen bliver færdig, så snart frosten slipper.

Jeg fortrækker helt klart at have hesten derhjemme og specielt når jeg nu selv snart får ridehal...

0
0
Svar på denne tråd

Hestene hjemme
Forfatter: 
Dato:  12-12-2010 20:58

Jeg har i rigtig mange år haft heste opstaldet på rideskole og private steder.

Købte i 2005 en gård og "ombyggede" den til hesteejendom

Nej, hvor er det dejligt selv at kunne styre hvad de får at æde, hvor lang tid de er på fold, at der bliver ordentligt muget ud m.m

Der er selvfølgelig også meget arbejde med det og man kan ikke bare lige tage i byen eller på ferie, men vi er heldigvis 3 hesteveninder som bor indenfor en radius på 10 km. så vi er gode til lige at hjælpe hinanden med hestene når vi skal noget.

Ang. ridning så har jeg heldigvis et lille ridehus, men det kan godt være svært at svinge pisken over sig selv når det bliver koldt og trist, men så plejer det at hjælpe når man tænker på hvor heldig man er, i forhold til så mange andre som ikke har mulighed for at ride derhjemme om vinteren.

Jeg køre til undervisning en gang om måneden, vel og mærke hvis vejret vil (det bliver ikke til noget når der kommer sne og is på vejene) så bliver jeg hjemme.

Mine heste bliver fodret ca. 7.15-7.30, så smutter jeg i bad m.m. og gør mig klar til arbejde. Jeg lukker dem på fold før jeg køre kl. 8.30 Jeg er hjemme igen kl. 16.30 hvor jeg ordner stald og derefter tager jeg hestene ind og rider. Om sommeren kommer de dog ud igen til ca. kl. 22 hvor de kommer på stald om natten(ellers bliver de for fede ;o)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 08:19

Det var lige sådan en tråd jeg manglede...

Vi står i samme situation, at vi er ved at være der hvor vi skal have noget selv. Men gård med heste eller paracelhus med opstaldning?

Mit største problem er nok det der med at få dem passet hvis man gerne vil noget/ skal noget. Hvordan klarer i jer med det, skal i bare aldrig noget eller har i nogen til at passe dyrene?

Er der nogen der har dem i løsdrift hjemme? Hvordan fungerer det?

Hyggehejsa

Renana

Tak for de mange informationer, dejligt med nogen der deler ud af deres erfaringer

Seletøj til stor shetter søges!

0
0
Svar på denne tråd

Meget for og imod
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 08:47

Jeg har dem hjemme og jeg elsker det og vil nødig have det anderledes, men der er både fordele og ulemper som jeg ser det.

Mine fordele:

Økomomi, -det er billigere

Hyggeligt

Man kender sine heste bedre og har føling med alt omkring dem

Ro i hverdagen

Du bestemmer selv ALT

Mine ulemper:

Laaaang vinterpause, kan køre i ridehal men pt. er alt ujævn is derovre og det vil være farligt at skulle trække hesten fra trailer til stald. Andre gange kan vi ikke komme ud fra vores egen ejendom.

Afhænighed af at andre kan tage over når vi skal noget

Ensomt. Ja, jeg kunne godt tænke mig lidt mere selskab.

Meget køretid til ridehal, undervisning mv. (det koster også)

Hvis du vil vide mere kan du bare ringe/ skrive eller vi kan snakkes når vi ses næste gang.

Hesteejendom sælges syd for Odder

www.edc.dk/Sag/ ?Pid=83006882&cid=s01m05

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 14:52

Jeg har også mine heste hjemme, og det nyder jeg i fulde drag. Jeg er møjafhængig af at være hjemme i vinterhalvåret, men det er jo mit valg. Når vi har været på ferie, så har vi haft en ung pige til at kigge efter hestene hver dag, og det har fungeret fint. Jeg har dog ikke været væk en eneste nat i vinterhalvåret, siden vi fik heste, fordi det er for bøvlet med ud/ind af stald, fodring osv. Hvis du spørger min mand, så tror jeg ærligt talt, at han indimellem ville ønske, at jeg var bidt af en motorcykel istedet for en hest, for det er nu nemmere :-)

Jeg tror man skal gøre op med sig selv, hvad man vil bruge sine heste til. Hvis man er seriøs rytter, som gerne vil til stævner o.lign., så tror jeg, man får mere ud af, at have sine heste opstaldet et sted, hvor man altid har adgang til ridehus og undervisning. Hvis man (som mig) har hyggeheste, som i perioder ikke bliver redet så meget, så er det nemmeste at have dem hjemme. Mine heste bliver ikke altid redet så meget, men de får masser af kærlighed og bliver puttet hver aften.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 15:51

Jeg er helt enig med Nina i at du skal gøre op med dig selv, hvad du vil med din ridning. Og det skal du så sammenligne med din økonomi. Er du konkurrencerytter og rider hver dag, kræver det sted du skal ud og købe noget mere. Der skal helst både være bane og ridehal og det vil være ret tidskrævende. Er du mere til ridning på hyggeplan, kræver det ikke nær det samme.

Jeg købte hest for 1½ år siden. Den står privat opstaldet under rigtig gode forhold og tæt på ridehus, bane og skønt terræn. Ejerne af stalden er meget fleksible og søde og hjælpsomme, men der er ALTID noget man ville gøre på en anden måde, hvis man havde sit eget sted.

Fra 1 februar flytter vi på landet og tager hestene med. Vi realisere dermed en drøm vi har haft siden inden vi fik børn, den ældste er 11 år nu. Det skal simpelthen prøves af, for ellers vil drømmen altid ligge og lure i baghovedet.

Jeg glæder mig helt vildt. Bare det at de står lige udenfor og man kan gøre lige som man vil er fantastisk. Men jo! Det er et kæmpe arbejde og man bliver meget bundet. Som andre skriver kan man jo ikke bare smutte afsted på weekend, når det passer en. Det er heller ikke så nemt at tage hesten med i byen, hvis man skal være væk hele dagen. Men sådan er det. Der er glæder og der er afsavn. Prøv at sætte dig ned og skriv fordelene og ulemperne ned, det er en god ledetråd for om det er det rette at gøre.

For os er det det rigtige. Børnene vil nyde det og det faktum at tiden vil blive brugt derhjemme gør os ikke så meget. Vi kommer tilat bo 5 min kørsel fra stranden, så der er altid mulighed for en badetur til sommer.

Men skriv da gerne lige hvad du beslutter dig til, det ville være spændende at høre...:)

0
0
Svar på denne tråd

hfewohfe
Forfatter: 
Dato:  13-12-2010 21:13

Tak for de mange tilbagemeldinger

Vi har godtnok overvejet længe for og imod, men jeg tror sgu vi gør det...

Jeg er helt med på, at det er et kæmpe arbejde; har heldigvis arbejdet i stald nogle år, så er godt inde i hvad der skal til. I forhold til at tage afsted, så er manden jo altid hjemme med ungerne, når jeg er til show med hesten, og skulle vi ønske at tage på ferie (hvilket sker ret sjældent) så må kræet jo komme på træningslejr ved min underviser.

Jeg er mest spændt på det med ridningen. Jeg er konkurrencerytter med stort K og der vil ikke umiddelbart blive mulighed for at lave ridebane el. lign. Til gengæld træner jeg en del trail og showmanship, som man jo sagtens kan klare på en mark. Derudover vil jeg skulle køre til ridehal et par gange om ugen, og så køre til undervisning eller på clinics ved min træner når der er mulighed for det...

Så skal man så bare gennem hele møllen med at sælge hus og så er drømmestedet sikkert solgt Men jeg tror sgu, det blir det, vi gør.... Spændende...

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 13:33

et lille plus :-) hvad angår børn.

Når man har hestene hjemme får børn en helt særligt tilknytning til dyrene. De lære at omgås dem i dagligdagen, og lære at det ikke kun er at ride det gælder. De finder glæden ved at gå ud i stalden/folden og klappen hesten i tide og utide thi hi En gå tur med den halte pony er sjovere når man kan gøre det når veninder kommer på besøg. Omgang med heste læres og nydes bedst når man har dem lige rundt om hjørnet og selv kan bestemme hvornår de skal det forskeligge i hverdagen. Skal man så være væk en uges tid ja så er det jo bare med at få det til at passe. Man kan jo droppe udmugning en kort periode, sørge for at fodring er så nemt som muligt. De fleste heste kan jo godt klare lidt mindre pasning i et kort stykke tid. Sidste år til jul fik vores ikke foder til natten, da vores passer skulle køre langt for at komme her, men så lå der bare ekstra hø til dem når de kom ind. Og de overlevede thi hi

heste sælges

http://www.stald-lgo.dk/

0
0
Svar på denne tråd

heste hjemme
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 18:04

Jeg har også mine heste hjemme, og jeg ELSKER det.

Men - jeg rider slet ikke så meget som jeg gerne ville. Jeg mangler en bane, og når det er vinter er jeg tit først hjemme når det er mørkt, og så bliver det ikke til noget :-(

Jeg har indhegnet et stykke af den ene mark, men det er bare slet ikke optimalt at ride på.

Så ønsket et en oplyst bane, eller trailer og bil dertil.

Så tror jeg også helt ærligt at jeg ville få taget mig mere sammen hvis jeg ikke var alene i stalden.

Men når alt det er sagt, så elsker jeg at have dem hjemme. Jeg kan altid holde øje med dem, gå til dem når jeg vil og ellers selv bestemme :-)

Jeg kender heldigvis en sød pige der kommer og passer når vi en sjælden gang skal på overnatning eller ferie.

Men som I også kan se, så søger jeg en hestepasser. Jeg har tit lange dage, og kunne nogle dage godt bruge en hjælpende hånd.

Men lange dage og lang transport tid til og fra arbejde, ja så forsvinder timerne hurtigt.

Pernille

Staldhjælp/hestepasser søges (Varde), skriv hvis interesse eller spørgsmål.

R.I.P Ukhta OX (22.02.76 - 09.09.09) - elsket og savnet.

R.I.P. Lady (98 - 20.05.09) - vi ses min skat

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig mere opstaldning ude...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 20:06

Jeg har mine heste hjemme - og jeg skal aldrig mere have dem opstaldet ude, så vil jeg hellere undvære dem. Det er en kæmpe fornøjelse at have hestene lige ovre på den anden side af gårdspladsen, hvor man kan kigge til dem og pusle om dem præcis når man har lyst. Jeg synes også man kommer til at kende sine heste og deres signaler bedre, når man går op og ned af dem hele tiden, og ikke kun "besøger" dem i den stald, hvor de nu er opstaldet.

Med hensyn til ridningen, så er det blevet sekundært for mig. Jeg holder utroligt meget af mine heste og bruger gerne tid på at børste, hygge osv., men det er sjældent, jeg er ude at ride. Jeg tror, at det for mit vedkommende hænger sammen med, at der er så mange andre ting, jeg også gerne vil foretage mig. Vi har altid gang i en hel masse projekter, og når man bor på en gård, er der jo altid noget, der lige skal ordnes. Det er selvfølgelig et prioriteringsspørgsmål - var jeg aktiv stævnerytter, så jeg nok anderledes på tingene.

Egentlig burde jeg skamme mig - jeg har en rigtig dejlig 20x40 ridehal lige ved siden af stalden - men jeg bruger den alt for sjældent, faktisk bruger jeg den for tiden kun til at spille fodbold i med hunden

Nu, hvor der bare er koldt og mørkt, synes jeg så også liiige, at motivationen er ekstra svær at grave frem!!!

Men som sagt - jeg kunne ikke ønske mig at have hest andre steder end herhjemme. Der findes da f.eks. ingen bedre start på dagen end at gå i stalden og blive hilst velkommen af en flok brummende, søvnige muler

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

har ikke læse samtlige
Forfatter: 
Dato:  14-12-2010 20:37

indslag... men rigtig mange.. og jeg kan kun tilslutte mig fordele og ulemper fra alle jer der har hestene hjemme... Jeg var ellers sikker på jeg næsten var den eneste der havde det sådan... Det er nemlig ikke altid lutter lagkage... men vi vil alligevel ikke undvære det.... Og så syns jeg bare der generelt skulle være flere unge m/k der havde lyst til at hjælpe til med at passe stald og heste :) Her hvor jeg bor er det ganske umuligt at finde en! Syns ellers selv jeg tilbyder en ok løn!

0
0
Svar på denne tråd

Hestene hjemme
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 09:09

Jeg har nu haft hestene hjemme siden juni i år og jeg elsker det :)

Jeg er i stalden kl. 6.30, hvor jeg fodrer og lukker hestene ud, hvorefter jeg gør boksene klar til hestenen skal ind.

Jeg er hjemme fra job ca. kl. 16-17, så kommer hestene ind og bliver fodret.

Jeg fodre igen til natten ca kl 22.

Jeg rider kun tur, har en pensioneret springhest og en islænder. Jeg har 3 ridehuse i en radius af 3 km som jeg kunne benytte, men vi klarer alle tre gangarter og diverse øvelser i naturen :) Der er intet i mig, der savner ridehus.

Man er selvfølgelig lidt mere afhængig af hestenes pasning, når de er hjemme, men jeg har en god veninde og vi hjælpes ad, hvis vi hver især har brug for pasning af dyrene. Min kæreste er også sød til at give et nap med, hvis det kniber. Naboerne har sågar meldt sig på banen, for de synes det er så hyggeligt, at der igen er heste på gården ;)

Jeg nyder at kunne se/nyde/kramme/nusse om mine dyr, når det passer mig. Selv i denne vinterkulde, sker det at jeg går i stalden om aftenen :)

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er en konkurrencerytter
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 09:51

Der er nogen som mener man skal gøre op med sig selv om man vil ride konkurrencer eller mere på hyggeplan i forbindelse med spørgsmålet om hesten skal opstaldes eller være hjemme.

Det er jeg ikke helt enig -selvfølgelig begrænser isslag og snestorme og en kold vinter seriøs ridning - men jeg mener nu stadig det er muligt at ride seriøst selvom man ikke har et ridehus derhjemme i et vist omfang hvis man kan er lidt kreativ og ikke for sart.

0
0
Svar på denne tråd

hgeaofo
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 10:43

Ja som det er nu, så kommer jeg jo alligevel ikke ud at ride når der er meget sne, islag osv, fordi jeg har en halv times kørsel derud... Så jeg tror egentlig ikke, jeg kommer til at ride mindre end nu...

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 16:12

...vel også an på hvilke konkurrencer, man ønsker at ride?

Jeg flytter forhåbentlig snart på landet og skal have hestene hjem, men da det de første år kommer til at handle om unghesteridning og lette militaryklasser, regner jeg med at klare mig fint med en udendørsbane.

Tænk sig - jeg arbejdede et par år i England hos militaryryttere, der slet ikke var klar over at man ikke kunne starte stævner (OL guldvinder), hvis ikke man kunne ride i hal om vinteren. Der var lys på banen og hvis der var frost i lange perioder fik hesten fri. Tophestene havde iøvrigt altid fri fra sidste stævne i oktober til midt/sidst i januar.

Jeg satser ikke på OL , men regner nok med kunne klare et stykke selvom, hyppen må holde fri i frost og sne et par måneder om året. Der bliver den - ligesom i England - smidt på døgnfold.

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd

jeg har indtil
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 20:20

februar i år ALTID haft mine heste hjemme, og det har været fantastisk!

Hestene lærer hurtigt hvornår i kommer hjem, og kommer ofte travende og galoperende ned for at hilse på.

At komme ud i stalden om morgenen og vække de meget søvnige heste, lukek dem ud, se dem igen om eftermiddagen og så lukke ind om aftenen, og ud at sige godnat når man går i seng, jamen hvad mere kan man sige??

Ja det er hårdt, for man skal jo gøre alt selv, og nu havde vi vandspande i boksene der skulle fyldes flere gange om dagen.

I vinterhalvåret er det træls selv at skulle ordne alt, men uanset hvor træls det kan være ville jeg ikek bytte det væk for noget!

Jeg har aldrig haft problemer med at få redet seriøst, slevfølgelig red jeg turer, men ikke mere end så mange andre, hvis jeg en dag havde travlt, så red jeg bare på den fold som hestene ikke gik på.

Jeg red ned til hallen (3 km) og hestene kom i kanon form af dette, min unghest, blev meget moden af den tur, og de første mange uger/måneder, kunne man næsten ikk ride når ma endelig kom over i hallen fordi han simpelthen blev "mættet" af dne tur..

Synes det giver så meget mere at have dem hjemme, og efter jeg er flyttet i hus og har hesten opstaldet ude, har jeg indset hvor meget jeg savner at kan hilse på min hest så tit jeg vil. tanken om jeg ikker der hvis hun bliver syg, eller kommer til skade - puh ha!

Jeg vil faktisk sige jeg rider mindre nu end jeg nogen sinde har gjort, transporttiden tager simpelthen tid, og man skal planlægge efter det, før i tiden red jeg når jeg ville og havde tiden, nu skal jeg have det til at fungerer med andre, blande foder, og ja i det hele taget bruger jeg længere tid, så mange dage når jeg slet ikke at ride..

Kan kun sige, du kommer MEGET tættere på din hest ved at få den hjem..

Og synes også man får flere oplevelser med dem, ved man kan se dem konstant..

Fra mig skal det lyde - spring ud i det, jeg ville gøre det..

- undskyld det blev langt..!

Mvh kathrine

lykkelig ejer af DV hoppen Vestergårdens Madame!

velkommen hjem Tulle og Flika

Ivan,nåede aldrig at takke dig for du redede Dinna dengang i 2006,men jeg er dig evigt taknemmelig!

R.I.P du var den bedste.

0
0
Svar på denne tråd

opstaldere
Forfatter: 
Dato:  17-12-2010 18:05

Vi har også hestene hjemme i en stald med plads til 4.

Da jeg kun har 2 selv har vi også 2 opstaldere.

Det er en kæmpe hjælp, idet mine 2 søde opstaldere er super flinke til at hjælpe hvis vi skal noget. Det gælder også ferier hvor jeg kan stole helt trygt på at tingene fungerer.

Og jeg hjælper selvfølgelig dem hvis de er på ferie etc.

Det gør det unægtelig noget nemmere og hyggeligere at ha hestene hjemme, idet man også har noget scocialt.

0
0
Svar på denne tråd

hestene hjemme
Forfatter: 
Dato:  26-12-2010 21:56

Ja, jeg har så luksus modellen, jeg har hestene hjemme, samt bane og ridehus - og de er luksus.

men jeg kan godt huske hvordan det var inden ridehuset og den nye bane blev anlagt - vi kørte til undervisning, i hal osv. osv. det er vi fri for nu og det sociale får vi fra vores opstalderer.

jette

Ledig plads i løsdrift

Ponyboks og pony løsdrift ledig

se mere på www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

www.staldmoellegaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

heste hjemme
Forfatter: 
Dato:  27-12-2010 12:04

Jeg har haft heste i over 20 år, både opstaldet ude og haft dem hjemme. Jeg er klart til at have mine heste hjemme . Jeg var bare så træt af opstaldning, andres regler o.s.v. Selv om nogle af de steder jeg har haft mine heste opstaldet, har haft bedre faciliteter end jeg selv har, så vil jeg til en hver tid foretrække: HJEMME.

Vi har et lille lándsted med ca. 6 tønder og en lille stald (der ikke er helt færdig renoveret endnu. Frosten har sat det hele lidt i stå), ny stor løsdrift, nye indhegninger, ny udendørs strigleplads o.s.v. Vi flyttede ind i april i år, så vi har haft travlt .

Vi skal til sommer renovere hovedhuset, hvilket er en stor omgang. Vi skal også bygge en lade, til hø, halm og wrap.

Og på et tidspunkt er planen også en round pen.

Det er et kæmpe arbejde at renovere/ ombygge et gammelt landsted. Men det er det værd.

Man ved hvad man skal bruge sin fritid på når man har heste hjemme og som de andre skriver er det svært at tage nogen steder. Når vi en sjælden gang imellem tager på ferie eller skal ud, rykker mine forældre ind og passer heste og hunde.

Her fodres der 3 gange om dagen:

Mellem kl. 5:30- 7:00 Hø, wrap, krybbefoder

Mellem kl. 15:00- 16:00 Hø, wrap

Til natten ca kl.22:00 Hø, wrap, krybbefoder

+ adgang til god vårbyghalm 24/7

I disse kolde tider henter jeg hø/ wrap hele tiden hos min leverrandør, der går meget til .

Jeg får desværre ikke gjort så meget ved min ridning som jeg gerne ville. Jeg var kommet godt igang med at tilride min unghest, men så kom der sne og frost og satte det hele i stå.

Vinder jeg i Lotto, skal jeg klart have en ride hal .

Hilsen Maria og isbamserne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider