Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Ole opfinder søges :-D Hø på fold
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 11:13

Hej!

Jeg tænker og tænker over en smart måde, hvorpå mine to småtykke hyppere kan få stråfoderet til at række hele dagen her i vinterhalvåret.

Jeg forsøgte mig sidste år med en rigtig fin slowfeeder, min mand havde bygget, men det tog præcis en dag før min vallak havde smadret den! Så det duer ikke.

Mit næste forsøg er med forstærkede, lange hønet med små masker (3 x 3, dem fra shireshop). Min tanke er at sætte 'bagsiden' af nettet fast på et stykke træ, som passer i str. på nettet, hvorefter jeg vil sætte dem op på træer i folden i passende højde (bringehøjde/lidt under) Tænker de også er rimelig nemme at fylde på den måde.

Nogen kommentarer til den idé? Andre forslag?

Jeg skal have undersøgt, om jeg kan få noget frøgræs af ok kvalitet, men sidste år kunne jeg ikke finde noget. Jeg vil ikke give dem halm, da de bliver meget vommede af det.

Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 11:28

Min mand lavede denne til vores heste:

Min vallak blev dog ved med at smadre støbenettet ved at sparke på det med forhovene.

Nu har jeg så indsat et net, ligesom hønet, istedet, og det sparker han tilsynneladende ikke på :-)

Det fungerer rigtig godt, og jeg har sat nettet lidt løst i, så det buer udad, når der er hø i kassen, så de ikke skal stå med hovedet på sned, for at få det ud..

Kommer også både hø og frøgræs i, da især min vallak ellers bliver for rund

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )

Barockhest & Barockpinto :-)

0
0
Svar på denne tråd

Camilla
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 12:58

Har godt set din og den er fin :-) Men er bange for min smadrer den...Han er ret vild med at bruge sine forben til at undersøge alt muligt. Bl.a. står han hver dag op i sin krybbe, og tit ser jeg ham stå i høkassen, jeg har på folden

Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd

ballevogn
Forfatter: 
Dato:  16-11-2010 20:45

flere jeg kender bruger en gammel 10 stk ballevogn til at spænde efter presseren som foderhæk med godt resultat

Hilsen Kristian

0
0
Svar på denne tråd

også her...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 17:37

...bruger vi ballevogn - fungerer upåklageligt og er jo nem at flytte.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-01-2011 20:15

For mange mange mange år siden, stod mine heste også et sted, hvor de brugte en ballevogn.

Min hoppe sad en dag fast i grimen i "trækstangen" og havde der ikke været en med en god kniv, var hun nok blevet kvalt. så vær obs på det

Hellere tilgivelse end tilladelse c")

0
0
Svar på denne tråd

hvad med at give
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 11:07

dem nok, så når de jo ikke at æde det på få timer??

Mine to går i løsdrift, har en stor plast kasse i "net", hvor de får en plade wrap til deling to gange i døgnet, og der er altid noget i kassen til dem, og de er ikke fede, blot to fold bumser der ikke er nok brugt

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

111111111111111111
Forfatter: 
Dato:  19-01-2011 11:42

Jeg behøver ikke en opfinder , jeg har brugt denne høhæk i flere år, og har aldrig været utilfreds, bare smid en minibig i den og læg en plade ovenpå så høet ikke bliver vådt, så er der til lang tid.. Man kan også putte små baller i, feks 2 om dagen. Nu har jeg ikke heste mere, men en perfekt løsning.

0
0
Svar på denne tråd

Slowfeeder
Forfatter: 
Dato:  23-01-2011 20:39

Jeg havde samme problem i efteråret og fattede derfor skruemaskine og svejseværk.

Resultat:

og et kig ned i den:

Hestene er glade og der er rigeligt hø til mere end 12 timer.

Den indeholder ca 20kg wrap og er lavet på en europa palle med sider og bund i 24mm støbekrydsfiner. En ramme omkring i toppen af reglar samt et gitter som er svejst op af 7mm tentor pæle med maske mål på 5x10cm. Gitteret er gjort fast i hvert hjørne med en stump sisal reb og en brandmandshage. Det kan larme gevaldigt når de når bunden, så det er en rigtig god træning for de nervøse typer Husk huller i bunden så evt vand kan løbe fra...

Inspireret af successen fik de også en hver i deres udebokse:

De holder fint til at min vallak på ca 550kg gnupper bagdel og sætter sig på dem

God fornøjelse.

>Hvis du går i andres fodspor kommer du aldrig foran.

>De gustibus non est disputatum...

0
0
Svar på denne tråd

hø net
Forfatter: 
Dato:  30-01-2011 12:33

hej jeg har købt et hønet der kan være et helt bundt af de små baller i og det er meget finmasket så det tager lang tid for dem at spise jeg har en stor hest og en stor 3 pony til selvskab de går ude fra 6.30 til 17.30 de får sådan et bundt hver dag hængt op og den har ikke været tom endnu den har næsten været halv fuld hver dag jeg kommer hjem

Hilsen Berit

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 17:07

Hvor har du fundet det hønet? :)

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

hønetet
Forfatter: 
Dato:  01-02-2011 20:31

Det har jeg fundet ved Steens rideudstyr i Horsens

det koster en 50 så det er ikke engang dyrt jeg ved ikke hvad det hedder men jeg er rigtig glad for det men ring evt til butiken de er rigtig flinke og hjælpsomme

Hilsen Berit

0
0
Svar på denne tråd

str på denne fætter?
Forfatter: 
Dato:  26-02-2011 20:21

Er der nogen der vil give et bud på hvor stor sådan en kan/må/bør være?

Og vil det du i en halmboks?

Hest lånes, gerne længere tid, se præs.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  27-02-2011 09:35

Hej.

Gitteret i den høkasse du spørger på er ca 90 x 90cm.

Bunden i kassen er hævet ca 10cm over strøelse for at undgå strøelse (hamp) i høet.

Nu og da kan der godt ligge lidt hø foran kassen og det spiser de helst ikke da de ikke bryder sig om hampen, så der er lidt spild. Dog slet ikke så meget som da de fik høet i baljer..

Lav den så gitteret er nemt at tage ud, så du kan tømme kassen helt en gang imellem og gøre den ren.

Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være ifht halm.

>Hvis du går i andres fodspor kommer du aldrig foran.

>Sie vie pacem, para bellum..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider