Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Opbinding i løsdrift ?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 09:10

Hvordan har I gjort med eventuel opbinding i jeres løsdrift ? Og evt. gerne billeder.

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever

Sommergræs tilbydes Vestsjælland, 500kr/hest

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 02-02-11

0
0
Svar på denne tråd

Ingen billeder
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 10:19

Jeg har ikke lige nogen billeder. Men forkanten i vores løsdrift består af en 5x5'er, hvorpå krybberne er skruet fast på ydersiden. På indersiden er der sat en kæde fast med en fransk skrue. Kæden er overtrukket med vandslange så plagene ikke kan få tænderne tila t hænge i. I den anden ende sidder der en brandmandshage til at sætte fast i grimerne.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 11:00

Lyder som den løsning vi havde tænkt os - jeg studsede bare over, om der skulle noget bagved hestene i tilfælde af at de slog baglæns ? Ikke at jeg forventer det, da alle er meget medgørlige - men er det nødvendigt ?

Omvendt så VIL jeg også kunne binde dem op, nu hvor der er kommet flere, så de hver især kan spise i fred og ro og uden at vi behøver stå og kigge på det indtil de har spist op.

Mvh Juliette

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 02-02-11

0
0
Svar på denne tråd

Opstart
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 13:25

I starten fodrer vi, binder op og overvåger dem mens de spiser. Dvs vi kan slippe dem hvis det er nødvendigt. Men de lærer ret hurtigt at forbinde opbinding med mad. Lige så snart de har fundet fidusen, kan vi også gå fra dem.

Vi har forresten erstattet en del af brandmandshagerne med panikhager af den slags der drejes, da jeg har erfaring med at de andre kan gå op, hvis hesten slår med hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

Alletiders....
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 14:54

Tak for inspiration, Charlotte. Vi vil gøre det på samme måde her. Så kan hestene få mad så snart vi står op og blive sluppet når vi kører - det giver lige lidt tid til andre ting imens de spiser.

Hvor lange har I kæderne ? Og god idé med panikhagerne - dem har vi flere liggende af, så dem tror jeg vi vil forsøge os med i første omgang.

Mvh Juliette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider