Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

pris future ridehal ?
Forfatter: 
Dato:  03-06-2010 19:31

Hej

jeg vil høre om der er nogle der har fået bygget en rundbueridehal fra future på ca. 16 gange 40 meter, og hvad den alt i alt er løbet op i? dvs inkl støbning og bund og barriere.

(med eller uden medbyg)

vil nemlig gerne vide hvor dyr den er for at vide om vi på et tidspunkt kan investere i en sådan hal.

Mvh Trine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg så en annonce
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 07:53

på salg af disse haller - selve rundbuehallen koster 200.000 (det er så uden støbning, opsætning osv).

Har gemt annoncen sådan en kunne jeg nemlig godt ønske mig, hvis jeg vinder i lotto en dag hihihii

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Future
Forfatter: 
Dato:  04-06-2010 22:40

Vi bygge sidste år i november en rundbuehal med målene 16x39 m.

Det har ialt kostet ca 800.000 kr

Vi fik gravet af, støbt, lagt dræn osv. Ovenstående er pris inkl ridehusbund til 125.000 kr.

Lys/lamper satte vi selv op og elektrikkeren tilsluttede.

Vi var meget glade den nåede at blive færdig til 3 mdr med sne

Billede

Mvh

Mette

STALD POPPELGÅRD

0
0
Svar på denne tråd

ih hvor er du heldig;)
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 09:29

hej

den er søreme fin:)

Er den lavet som totalenterprise eller medbyg?

Troede ikke det løb helt derop prismæssigt må jeg indrømme, men rart at høre fra en der har fået den bygget med det hele.

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  06-06-2010 12:51

Det eneste vi selv har lavet er at sætte lamper op og trække kabel...

Alt andet er bygget af firma.

Mvh

Mette

STALD POPPELGÅRD

0
0
Svar på denne tråd

Mette.....
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 15:53

kan vi ikke få et billede af den indefra hvor der er en der rider???

0
0
Svar på denne tråd

Helle..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 09:50

Jo da... de er lidt mørke men de er taget 1. dag vi indviede hallen til hest Hesten er 1,62 mere hvis det har nogen betydning...

Billede

Billede

Mvh

Mette

STALD POPPELGÅRD

0
0
Svar på denne tråd

Er det virkelig så dyrt?
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 12:09

Er det virkelig så dyrt? Hvordan kan det løbe op i så meget, hvis selve hallen "kun" koster 200.000 i indkøb. Er det opsætningen der er dyr? eller udgravningen og bortskaffelse af jorden? Hvordan med fundament, er det kun i jordhøjde eller?

0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 14:26

Selve hallen er "billig" nok i sig selv... men husk nu at mange firmaer oplyser priser EKS moms. Og ikke alle kan trække momsen fra. Mener vi gav ca 285.000 KUN for hallen INKL moms.

Der er gravet mellem 1,5 m til 90 m ned i jorden, skrabet væk og lagt i depot på ejendommen. herefter er der sat 3 fundablokke ovenpå hinanden da hallen ligger dybt nogle steder. Her kan måske være penge at spare for nogen hvis deres jord er plan fra start - men alt kan ikke lige ses med det blotte øje ;o) Støbt og sat op. Lagt dræn omkring hallen og gravet faskine til regnvand. Som bund er der lagt knust tegl/beton, stenmel, kajgrus og flis. Selve ridehusbunden kan nok laves meget billigere. Men ovenstånde pris i tidl besvarelse er jo også ALT inkl. med Lamper og barrierre. Vi har ikke rørt en finger - så kan man noget selv, sparer man vel også her. Men ja... dyrt er det... men ren luksus at kunne være indendøre.. også trods størrelsen på hallen...

Mvh

Mette

STALD POPPELGÅRD

0
0
Svar på denne tråd

Øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 10:09

Der røg min drøm om et ridehus, havde håbet at man kunne erhverve sig en rundbuehal til under en halv mill.

Jeg mener at have hørt at man kan købe et "rigtigt" ridehus til ca. 1,2 mill, men det er sikkert heller ikke rigtigt...!!!

Tak for dine svar Poppelgård (selv om det er øv)

0
0
Svar på denne tråd

rundbuehal
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 19:41

Vi er netop blevet færdige med vores hal i samme mål! Vores heste er ikke så store (islændere) så vi har valgt at bruge de første 6 m til et par bokse osv. så selve hallen er 16x33

Vi har lavet alt andet end at opsætte selve hallen og prisen er ca 400.000 alt inkl.

Regnestykke:

hal inkl levering, montering og moms 325.000

17.000 støbemix

12.000 cement

11.000 fundablokke

2.000 armering

14.000 sand/ler til bunden

3.000 flis

10.000 træ til barrierre

7.000 til lamper

I alt 393.000

Vi har selv støbt sokkel og sat lamper op og skulle man hyrer en håndværker + maskiner til alt dette tør jeg ikke gætte på en pris!

Men ja for os kostede det mindre end en halv mill.

www.facebook.com/home.php?#!/ album.php?aid=85323&id=1004770049

ved ikke om linket virker!

Cippe.

Medlem af DI og

Rideklubben Hovslag

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider