Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hjælp til opstaldning nær Århus
Forfatter: 
Dato:  25-05-2010 15:25

Hej Allesammen

Jeg står og har brug for opstaldning til en 1'er pony (new forrest/araber) til efteråret - nok til september eller oktober engang. Jeg syntes dog det er en jungle uden lige at finde noget, og jeg kan slet ikke gennemskue det lige nu, så derfor spørger jeg nu jer herinde om råd og hjælp (det er også første gang jeg skriver herinde, selv om jeg har fulgt med længe :-))

Mine ønsker til stedet:

• Fuldpas (i boks), med fodring, udmugning, og udlukning på fold (Der må meget gerne være foder og hø med i prisen, men ikke et krav).
  • Så kort afstand fra Århus C som muligt og det skal gerne være nogenlunde let at komme til og fra med bus uden at skulle køre i flere timer :-)
  • Der skal være ridehus (hvis ikke på stedet, så meget tæt på).
  • Der skal være mulighed for undervisning (gerne holdundervisning) på stedet eller så tæt på at jeg kan skridte derover på få minutter.

Heudover ønsker jeg egentligt bare at finde et dejligt sted med god atmosfære, hvor som jeg trygt kan have mit lille pus opstaldet - skulle stedet ske at ligge i dejlige naturskønne omgivelser, med mulighed for ture, så er det absolut kun et plus, men ikke et krav.

Jeg regner med/håber på, at kunne finde noget til ca. 2000/2500 kr. om måneden, men lige nu er jeg mest interesseret i en masse bud på gode steder, så prisen er som sådan underordnet :-)

Håber i kan hjælpe mig herinde

Mvh Christina

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 11:12

Det tror jeg ikke er helt umuligt for dig at finde. Tror dog du skulle have oprettet tråden under Produkter og leverandører. Prøv at søg derinde - der er en masse tråde om opstaldning i Århus området.

Held og lykke med det :-)

Nu uden signatur!!

0
0
Svar på denne tråd

Stenege ridecenter
Forfatter: 
Dato:  02-06-2010 22:27

Jeg kan varmt anbefale Stenege ridecenter i Mårslet. Det opfylder umiddelbart alle dine krav, har selv haft hest der og var utrolig glad for det.

• Prisen er 2500 kr, i prisen er der inkluderet fodring 3 gange dagligt vinter og to gange sommer, udmugning, ind- og udlukning på fold, samt foder og 6 kg hø.
  • Bus nr 10 køre lige til døren, det tager ca 15 min fra Harald jensens plads. Bussen går to gange i timen i dagtimerne og en gang i timen om aftenen og søn- og helligdage
  • Der er et mindre ridehus på stedet (kan ikke huske målene), men da der sjældent er mere end 4 i ridehuset på en gang (og folk kommer meget spredt i løbet af dagen) har jeg aldrig oplevet det som et problem.
  • Med hensyn til undervisning er der flere der har forskellige undervisere på stedet, hvor der helt sikkert er plads til en mere. Ellers ligge Skåde rideklub ca en 10 min skridttur derfra
  • Stenege ligger lige op af Hørret skov, men der er også mulighed for at ride til skoven ved Vilhelmsborg eller på en lidt længere tur til Moesgård strand.
  • Der er en rigtig god atmosære på stedet hvor alle kan snakke med alle, hvad enten man er seriøs konkurrence rytter eller "bare" hyggerytter
  • Hjemmesiden kan du finde på http://www.stenegeridecenter.dk/
0
0
Svar på denne tråd

Mundelstrup
Forfatter: 
Dato:  20-06-2010 20:26

Hej Christina

Jeg har haft hest i Mundelstrup, og de har alt det du søger for 2200 om måneden. Jeg valgte så selv at muge ud og dermed spare 150. De har en super indendørsridebund! Det er meget rolige forhold, da der næsten kun står voksne mennesker opstaldet. Der er stor undendørsridebane med lys.

Flere busser holder 500-1000 meter fra stedet. Og man kan sagtens have en cykel til at holde ved bussen. Jeg cyklede selv derud, dog ikke fra Århus C. :)

Undervisningen er dog anerledes fra den du normalt vil modtag på rideskoler. Det er akademisk/klassisk dressur der er mest af der. Men jeg havde en beriderelev til at komme og undervise mig, så det var ikke noget problem.

Ejeren hedder Gitte.

Her er hjemmesiden www.hesteopstaldning.dk/ opstaldning.html

MVH Christina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider