Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Afløb i bokse
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 08:51

Hej.

Jer der har bygget nye stalde... - Har I lavet afløb i hver boks? Og virker de?

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Minus afløb
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 09:01

Nej, vi har ikke afløb i vores bokse. Når ellers de bliver muget med passende intervaller, så er der intet fraløb.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

3-års WM-hoppe, 119 cm, e. HS Janus - Singels Chip Wip

0
0
Svar på denne tråd

nope....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 09:20

har kun afløb på strigle/vaske pladsen

Min stald måler 10x15 m dvs 150 m2, så når man vasker stalden ned er det ikke langt man skal feje/spule vandet for at komme ud af en dør.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Afløb i boks..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 12:42

På mit arbejder har vi afløb i alle vores bokse,

Må sige vi kun har haft brugt det engang da vores ene vandkop sprang og stalden stod under vand der var det meget nyttigt,

men dog skal man passe på "låget" man ligger oven på afløbet, for der er nogle som ikke ligger særlig godt nede i og stikker lidt op som hesten kan komme til skade på..

Men skal os tage højde for at strøelsen kan ryge derned og tilstoppe afløbet

:)

0
0
Svar på denne tråd

afløb i stalden
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 13:56

Vi lavede ikke afløb i boksene, da det ville stoppe til i strøelse og skabe problemer med kloakafløbet osv.

Der er afløb 3 steder på staldgang og i vandspiltov. Der er lavet lidt hældning i gulvet, så man kan spule stalden ned, således at vandet løber ud i staldgangens afløb.

Husk at købe de specielle stærke riste, så hesten under ingen omstændigheder kan træde igennem risten.

0
0
Svar på denne tråd

Afløb....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 15:00

I min stald havde jeg drænet sandbund. Det fungerer rigtigt godt. Men som alt andet, så havde det også ulemper. Man kan næsten ikke undgå at få en hest ind på et eller andet tidspunkt som skraber. I mit tilfælde var det min egen hingst som lavede et hul på en god halv meter og det er bare noget biks at få sorteret sand og halm fra hinanden bagefter.

Skulle jeg selv lave ny stald, så ville jeg nu alligevel lave drænet sandbund. Men jeg ville nok også lave et par stykker med beton, så man kunne sætte muldvarpene i dem.

For mig ville det afgørende spørgsmål om, om der skulle afløb i være, om der i forvejen ligger en ajlebeholder, da der skal bruges sådan en til at opsamle fra stalden.

Den billigste etableringsløsning er klart at lave uden afløb, men det koster jo mere i halm, da denne bliver våd.

0
0
Svar på denne tråd

Afløb...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 15:58

Tak for svar.

Arbejdede også i en stald, hvor der var afløb i mange bokse. Der blev kun muget hver 14. dag, så de var alle stoppede og havde ingen effekt.

Tror vi laver afløb på gangen i stedet for.

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg har
Forfatter: 
Dato:  19-05-2010 20:04

helevejen igennem alle boksene, har vi små afløbs huller.

De er ikke beregnet til at dræne urin væk, for jeg holder altid bunden tør.

Nej der er beregnet til, at kunne lede vandte væk, hvis/når en hest få ødelagt vankoppen, eller når jeg højtrykspuler stalden.

Flere af boksene er gravet ned, for at få mere lofthøjde, så vandet kan ikke fejes ud af boksen.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider