Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Ridebane - sådan :-) (billeder)
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 16:31

Dette bliver en tråd hvor jeg løbende vil ligge billeder ind af vores ridebane projekt.

Vi gravede i efteråret selv af med randegraver på et 20x40 stykke. Herudover fældede vi træet og hev rødder op. Det kom ca. til at se sådan ud efter en lille dags arbejde(billedet er taget igår):

Vi havde til igår bestilt 1 stk. traktor med scraper, som lavede et rigtig rigtig godt stykke arbejde. Scraperen har den egenskab at den kan flytte rundt på jorden, så banen bliver fuldstændig plæn - dog med et fald på 40 cm. som vi havde bestilt - genialt:

Da traktor+scraper var færdige tog jeg et par ture på havetraktoren, for at få de øverste sten op til opsamling

I weekenden skal der trumles, og mandag kommer vores sand. Vi overvejer desuden at fylde muslineskaller ovenpå :-)

FORTSÆTTELSE FØLGER

Nanna Hyllested

Stald Kiels Krønike

Liva Halsnæs

0
0
Svar på denne tråd

ffsdælfkædslf
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 20:34

Det ser godt ud! :-) Har i selv lavet faldet eller hvordan? Har i sandjord?

Og tak for sådan en tråd, skønt når der bliver delt ridebane erfaringer ud

Cillias af Moltkenberg er nu til salg....

0
0
Svar på denne tråd

Fedt!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  07-05-2010 14:43

Hvilken sand bruger i?

Kh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Flot ridebane
Forfatter: 
Dato:  08-05-2010 15:18

Det var da noget af et projekt - godt nok smart med sådan en "scraper"...

Held og lykke, jeg glæder mig til at følge med i udviklingen af jeres ridebane :-)

Spil sjove heste spil på min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

rkkkdaæ
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 09:01

Må lige høre igen om det er korrekt forstået at scraperen både laver faldet og planer jorden ud?

Cillias af Moltkenberg er nu til salg....

0
0
Svar på denne tråd

jo nu skal i høre
Forfatter: 
Dato:  11-05-2010 13:38

Vi har lerjord - men det ligger højt og ovenpå en kridtbakke, så vores jord er hård som bare pokker.

Vi har købt alm. fyldsand, og når det engang har sat sig kører vi et læs skaller ovenpå.

Og ja, vidundermaskinen scraperen både fordeler jord - og bagefter sand - samt laver de 40 cm. fald

Nanna Hyllested

Stald Kiels Krønike

Liva Halsnæs

0
0
Svar på denne tråd

UH, jeg
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 02:41

må nok skuffe dig forfærdeligt:

Når I flytter rundt på jorden på den måde, bliver det ustabilt og skrider nedenunder sandlaget.

I risikerer altså at det aldrig sætter sig eller først om mange måneder...................og at der kommer dybe områder, med risiko for seneskader.

AL muldjorden skal VÆK for at det bliver bare nogenlunde holdbart.

Kender en ridebane- entreprenør, hvor den ene traktorfører lige flyttede lidt underjord rundt= banen måtte laves HELT om i den ene ende og det var en bane til et klækkeligt beløb (stort ridecenter i Nordsjælland).

Eva

Til salg:

1. Stor, rolig sortbroget IC -vallak på ca.163 cm/ 8 år. Tilredet for adskilte signaler af let rytter, stabil i skoven, lydhør og letgående for størrelsen. Ren i røntgen af forben ...

0
0
Svar på denne tråd

jeg tager det nu helt
Forfatter: 
Dato:  12-05-2010 08:27

roligt, for som skrevet ovenfor er vores jord hård som sten, og der ligger max et par cm. jord over leret

Store huller er simpelthen ikke muligt her - selv gruppetanden bøjer sig skæv her, suk...

Nanna Hyllested

Stald Kiels Krønike

Liva Halsnæs

0
0
Svar på denne tråd

Er der sket nyt?
Forfatter: 
Dato:  15-08-2010 11:32

Jeg tænkte på om der er sket nyt med jeres bane projekt? Jeg følger jo lige med her, så hvis du har nye billeder og hvad I har gjort så kom endelig med mere :-)

Hilsen Mette med Xiado

- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

dræn???
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 12:21

jeg spørger måske dumt, men jeg har selv boet på gård med ler jord, og jo det er hårdt men det suer bare ingenting når der kommer regn. har i ikke drænet?

Jeg er selv kæreste med en entreprenør maskine mekaniker + fører, og jeg ved at alt muldjord som tidligere sagt skal væk. der skal ligges forskellige lag jord og sand for at resultetet bliver godt, dettet kan stadig gøres for billige penge. Ellers tror jeg ikke du har en brugbar bane til vinter..

Birgitte Kirk Jensen

Mor til Jonas født 7/8-08

Vægt 4280

Længde 55

R.I.P

Enekær´s Micado

Tak for alle de gode år vi havde sammen.

Du var en ener!!!

0
0
Svar på denne tråd

Eva....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 14:02

Vi har fået lavet en bane med samme framgangsmetode og den er altså super, så det er ikke korrekt ved alle baner, det du skriver.

Sandet på vores ligger fast og den er hverken dyb eller våd, når der regner meget.

Nanna - hvad kommer Jeres bane til at koste Jer i leje af maskiner mm. ?

0
0
Svar på denne tråd

lerjord
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 16:47

Uh vi lavede også en bane uden dræn, og vi har også lerjord.

Den er fuldstændig ubrugelig om vinteren, samt når det har regnet.

Vi lagde grus, men når banen er våd, og hestene træder ned, så ryger leret/muderet med op og blander sig. Det gør så, at i de tørre perioder ligger der klumper, der er lige så hårde som sten :-(

Håber Jeres bliver mere vellykket :-)

Vi er ved at lave en ny nu.

Har heldigvis en mand der er entreprenør, så udgifterne bliver stortset "kun" til materialer, men det løber alligevel også op.

Mvh Camilla.

**************** www.kaabers.dk *************

Barock'er samt vejledninger i trickstræning.

( forskellige tricks er beskrevet på hjemmesiden )

Barockhest & Barockpinto :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider