Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Forårs rengøring
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 12:10

Så er tiden kommet til at vi skal igang med forårsrengøringen af staldene - så kom frisk frem med jeres bedste tips til at komme hurtigtst, bedst og billigst omkring denne tilbagevendende begivenhed.

Jeg her idag fået givet alt ædeltræet i stalden olie 1. gang og hold da op hvor det suger...

Næste stop er nedfejning af spindelvæv - gode råd modtages gerne!!!!

Så skal der vaskes

repareres vægge

Kalkes

og gives olie igen

Puha - bliver helt træt over de trætte arme inden man er igennem hele projektet.

Hvordan går I???

Mvh

Rikke

Unik Heste-ejendom ved Viborg

Til salg

ny stald til 4 heste og gennemmoderniseret stuehus. ca 3,5 HA

ca. kr.2.600.000

se billeder og oplysninger her

http://www.stutteri-bruun.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg kun
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 14:12

opstalder i en stald, så deltager nok ikke i hele forårsrengøringen. Men det jeg plejer at deltage i er:

Feje spindevæv ned - Vi bruger staldkostene og fejer ned med.

Begefter tager min en gammel strigler og "fejer" ud i vinduer og smalle kroge.

Gulvet får den store tur med kost evt. lidt vand.

Så kalker vi hele stalden, inkl. bokse, sadelrum, gang efter behov.

I den gamle stald jeg var var der afløb i alle boksene så da tog man bare en højtryksrenser med lidt vircon S i og så fik hele stalden en desinficerende tur. Det var ret smart og gik super hurtigt. Dog skal man vente på at stalden tørrer før man kan kalke.

Vi plejer at have en såkaldt arbejdsweekend, hvor grillen bliver tændt og recorderlig/cider/øl kommer på bordet

Super hyggeligt og det går faktisk forbavsende hurtigt når sådan et par staldtøser smøger ærmerne op.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

tra la la
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 11:01

Når hestene er kommet på døgngræs går vi i krig. Først rydder vi stalkden for møg og alt andet skrammel. Så kommer højtryksrenseren i gang. Både loft, vægge, bokse, gulve m.m. får en tur. Så det med at feje spindelsvæv ned behøver vi ikke. Alt vandet bliver fejet ud og så skal det bare tøre med alle vinduer og døre åbne.

Derefter kalkes alle vægge og skillerum i boksene - et kæmpe arbejde! Boksfrontene skal have olie. Er der noget der skal repareres bliver dette også gjort. Desuden bliver krybberne vasket og vinduerne pudses også. Så er vi klar til at det igen bliver vinter :)

Jeg tror desværre ikke jeg har råd til hvordan man kan gøre det hurtigt, nemmest og billigt. Det er bare en stor omgang der kræver hårdt slid og arbejde. Men hvor er det også skønt når man er færdig!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-04-2010 20:06

Det er stort set også det samme her.

Vi starter med at tømme stalden for møg og skrammel, og så får den hele armen med højtryksrenseren med lidt Rodalon blandet i. Vi har afløb i alle bokse og 2 på staldgangen, så det er ikke slemt med at skulle feje vand væk.

Derefter går vi igang med diverse reparationer, evt. ombygning eller hvad der er opstået af behov i vinterens løb.

Derefter får hele stalden en omgang eller 2 med Cempexo og en stor malerrulle (vi har murede bokse). Det er ikke så slemt at komme igennem, når man kan rulle det på og kun har brug for penslen i hjørner og vinduer.

Men vil tilslutte mig det er et kæmpe arbejde, men det er SÅ skønt når det er overstået og man kan gå rundt og nyde synet af en helt hvid stald - lige indtil de skal ind fra sommerfold igen .

Rigtig god arbejdslyst.

Mange hilsner

Sofie

Oldenborg heste er bare det bedste

Venter føl efter Sanddallunds Coney/Milan af Kloster primo maj 2010- til salg hvis hingst

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider