Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hjælp til beplantning af grund...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2010 14:48

Min kæreste og jeg har købt et hus med en meget åben grund... Vi trænger virkelig til at få plantet en masse... Både for læ, men også for at afskærme mod vores naboer.

Da vi bestemt ikke svømmer i penge er jeg nået frem til at pil er en god hurtig voksende og ikke særlig dyr plante?!... Derfor kunne jeg godt tænke mig at plante pil på et stykke af hestefolden (sammen med gran og birk) for at give læ for solen mv.... + plante noget i skællet for at skærme vores have mere inde...

Men hvor køber man egentlig pil? Har søgt på nettet, men synes kun jeg kan finde pil til flet mv.

Vi bor på midsjælland - nogle som kan rådgive mig?

Kom også gerne med forslag til andet billig, hurtig voksende beplantning

;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Ludvig og Wilma )

Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?

0
0
Svar på denne tråd

Hvis...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2010 12:59

.. i ikke er bange for gran, så vokser sitka gran ret hurtigt, det er ikke det smukkeste grantræ, men det virker.

Mht. pil måtte du gerne komme og skære af vores som du så kunne plante ud, men der er jo lidt langt, da jeg bor i jylland.

Har du ikke en lokal planteskole du kan besøge for råd og vejledning? De må også kunne give dig et godt tilbud?

Ellers er der masser af hjemmesider på nettet hvor du kan købe planter, buske og træer.

Lån evt. politikkens havebog på biblioteket, den er guld værd.

Ellers er google din ven på det punkt

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

Lækker dressurhoppe sælges. Vil du ses på stævnepladsen? Så er hun her....

0
0
Svar på denne tråd

Beplantning
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 19:02

Vi har lige plantet 100 piletræer (barrods), som vi købte her:

www.skovplanter.dk/plantesalg/ energi-planter.aspx

Samme sted købte vi popler, rødel og lærketræer - også barrods. Det var allesammen superflotte og kraftige planter, så jeg kan bestemt anbefale skovplanter.dk

Held og lykke med projektet!

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella

0
0
Svar på denne tråd

Pil og dræn..
Forfatter: 
Dato:  09-05-2010 21:53

Vær opmærksom på, at pil ikke er lykken, hvis der ligger dræn i røddernes umiddelbare nærhed - deres rødder kan fuldstændig tilgro (smadre/gro igennem) drænene, og såfremt drænet er tilgroet og der står vand på marken/erne, kan det blive en bekostelig affære.

Helle & Mulerne;)

Bestillinger modtages til urtewrap 2010 med fodreanalyse!

Skriv eller ring 31 20 03 23 (4200/4270)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider