Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Vanding af ridehus
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 21:20

Hej.

Jeg er så heldig at jeg har et fint ridehus. Jeg er bare meget træt af at vande. Det tager meget tid fordi jeg syntes det bliver bedst når jeg vander i hånden. Div. vandings "ting" er afprøvet, og ingen er rigtig gode. Så vander de mest i midten, eller skal flyttes hele tiden eller stopper til. Da jeg ikke lige har tænkt mig at ofre et vandingsanlæg, søger jeg gode ideér.

Tænker noget i retning af at fylde sådan en kæmpe vandbeholder, med huller (som selvfølgelig kan lukkes) som man kan køre rundt med, med traktor ???? eller hvad ved jeg. Hvad gør i, gode ideér modtages til hvordan det kan gøres godt og tidsbesparende..........

På forhånd tak :-))

0
0
Svar på denne tråd

jeg har kørt..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 21:48

et læs grov flis med bark ind på bunden. det gav en god bund og holder en del på støvet.

Sidste vinter fik jeg så saltet med et godt lag så det ikke førs til og det har holdt utrolgit godt på fugten i bunden, så det ikke mere støver.

IMC

EN RIDEKLUB FOR ALLE

http://www.glhrk.dk/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 22:22

har ikke nogle ideer til dig desværre. men vandet i håndet? hvordan helt præcis gør du det, med en vandslange? :-)

inger: det salt der, må da være noget så forfærdelig usundt for hestenes hove!...

dækkener til 1'er ponyer sælges. Vinter- stald- og regndækkener + skridtæpper

(både uld, og fleece)

SUPER kvalitet. bl.a. RAMBO vinterdækkener m. og u. hals

Skriv PB. for mere info

0
0
Svar på denne tråd

hej nete
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 04:08

ja jeg mener med vandslange :-)).

Inger, jeg saltede en lille smule her i vinter, men er også lidt bange for udtørring af hove. Jeg har lersand i bunden, som gør af det støver ret hurtigt, tilgengæld er det er super godt når den er ret fugtig.

0
0
Svar på denne tråd

jeg buger aldrig olie
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 07:40

eller andet til mine hestes hove. Kvaliteten er i top og de går alel uden sko. Smeden siger det er sunde og meget stærke hove.

Om sommerne vaskes hestene efter ridning og deres hove med vand.

Har altid brugt en del salt i mit ridehus, til at binde støvet og holde bundesn frostfri. Det samme gjorde vi i det ridehus, som jeg brugte før i tiden.

IMC

EN RIDEKLUB FOR ALLE

http://www.glhrk.dk/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 08:08

Hejsa !

Jeg vander ridehallen med en slamsuger vogn som jeg har bag efter traktoren (købt for 4000 kr.) Jeg er så heldig at min nabo har vandingsanlæg til sine marker og der har jeg fået lov til at tanke det vand jeg har brug for. Det tar´ ca 5-7 minutter at fylde 3000 liter vand i vognen og så spreder den i hallen på knap 1o minutter alt efter hvor meget du vil ha den til at smide ud på en´gang. Det tar ingen tid og det holder ca. 1 måned i hallen om sommeren. Du kan også få de her gamle alje vogne som man brugte til at køre alje ud på markerne med i gamle dage de koster ikke meget og spreder også vandet rigtig godt i hallen.

MVH Jette

0
0
Svar på denne tråd

det er...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 10:28

lige præsis sådan noget i den retning Jette. Det vil jeg kikke nærmere på ! tak for ideén :-)

0
0
Svar på denne tråd

gammeldags
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 18:01

gyllevogn, som er tilkoblet tagrenden på stalden, så er der næsten altid vand og let at fordele med en lille traktor foran.

;-) Bianca

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider