... det ene slet sidste år på næsten den måde...
Planen var at det skulle wrappes.
Vi var dog så uheldige at maskinstationens wrapper gik i stykker. De knoklede ihærdigt på at lave den, og endte med at låne en fra en anden maskinstaiton... Men det tog lige 1½ dag...
Vejret var super godt, og vi kunne bare se på at græsset tørrede mere og mere...
Vores problem var, at vi ikke havde mulighed for at opbevare tørt hø, så vi skulle have det wrappet.
Vi prøvede så at rive det i rimler, så det ikke lå og var spredt for meget ud over marken (så det tørrede). Lige fedt hjalp det: Det var så tørt, at jeg ikke ville have tøvet med at presse det i almindelige baller! Øv..
Nå, da vi bor i en mose, blev det fugtigt i bunden af rimlerne når vi ikke rev dem rundt... Og da maskinstationen endeligt havde fået lånt den anden wrapper kom de ud til os med det samme... Dvs kl. 22.00 om aftenen. Det havde dugget noget, så vi prøvede...
De var færdige kl. 02.00 om natten!!!
Og ballerne blev fine. De gærede fint. Det var da ikke det mest fugtige wrap, men vi havde ikke nogle problemer med hvid-skimmel eller lignende.
Det er ikke helt det samme som hos dig, det ved jeg godt, men jeg tror ikke jeg ville betænke mig... Hvad er alternativet? Det er jo ikke sjovt at skulle brænde alt det "ikke tørre" hø af...
Held og lykke med det.