Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Kun kajsand oven på lerjord
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 17:28

Jeg har læst herinde for et stykke tid siden om nogle der havde lerjord og bare havde skrabet muld af og så kommet kajsand på.

Jeg kan ikke finde tråden mere.

Jeg vil gerne høre erfaringer om sådanne baner e.lign. Hvordan dræner de? Hvor hårde/bløde er de? Hvor mange cm grus er der kommet på? Er det ligemeget om man fjerner muldjord? og hvis det er andet...

Mvh. Maya c")

Mange ting sælges!!!

Jeg har mistet min fortid og min fremtid, jeg har dog stadig min nutid og nyder hende!

0
0
Svar på denne tråd

132456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 18:10

Hej Maya..

Jeg er en af dem som har fået skrabet muldjorden af og lagt kajgrus på og synes det fungere helt fantastisk.

Vi har lagt 7 cm på og banen er nu ca 2 mdr gammel og der ligger stadig ikke noget vand på den på trods af den regn mængde som vi har fået. Den er hverken tung eller våd.

Jeg ville fjerne muldjorden først, men har ikke erfaring med ikke at gøre det.

mvh Camilla

Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).

Tilsalg

Smuk og utryksfuldt palomino hoppeføl fra ´09

0
0
Svar på denne tråd

Holm-Nielsen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 18:36

Har i lerjord eller sandjord?

Hilsen Jannie

Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar

og låne-avlshoppen RDH Dream Girl (insemineres foråret 2010)

Grafiker og webdesigner Hestenes eget website

0
0
Svar på denne tråd

jkkkjjk
Forfatter: 
Dato:  24-11-2009 22:47

og hvad er kajsand??

0
0
Svar på denne tråd

Holm-nielsen
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 06:47

Tusind tak for svaret Som Jannie også skriver, hvilke jordtype har du?

duftafhest: Som jeg har forstået ligger lidt op af stenmel men mere som sand. Måske nogle kan forklare bedre

Mvh. Maya c")

Mange ting sælges!!!

Jeg har mistet min fortid og min fremtid, jeg har dog stadig min nutid og nyder hende!

0
0
Svar på denne tråd

Min dressurbane
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 11:31

Er lavet meget simpelt, der er gravet 10 cm. jord af og fyldt 5 cm. lersand på. Den er ikke drænet - MEN - det er også sandjord vi har.

Hilsen Jannie

Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar

og låne-avlshoppen RDH Dream Girl (insemineres foråret 2010)

Grafiker og webdesigner Hestenes eget website

0
0
Svar på denne tråd

Lerjord
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 12:36

Vi har lerjord her, og har lavet banen ved at skrabe "mulden" af, og smide grus.

Den kunne bruges indtil den 1. store regnskylle, og er nu total ubrugelig!

Når hestene træder ned, blander leret sig med gruset, fordi det er blevet blødt af regnen. Vi havde ellers agtet pænt tykt lag grus på.

Så nu hvor det er vådt, er det flere steder vildt glat pga leret, og om sommeren, når det er tørt, er det store stenhårde lerklumper alle vegne.

Lerjord er så dårlig til at dræne vandet væk.

Vi kan nu enten lægge en masse dræn, banke stabil på, og derefter lægge grus. Eller vi kan bygge en hal og slippe for alle de problemer og ærgelser banen har givet os.

Vi håber meget på, at det med hallen kommer til at lykkes for os.

Camilla.

www.kaabers.dk

Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.

0
0
Svar på denne tråd

lerjord
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 18:39

Ville aldrig lave en billigbane ovenpå lerjord. Man vil kun få de samme problemer som Camilla har fået.

Man kan bedre gøre det når man har meget sandet jord.

Hilsen

Dorthe E.

0
0
Svar på denne tråd

vi har lerjord
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 10:44

og vi gravede 50 cm af og lagde stabil i bund oven på lagde vi 10 cm perlesten (dem man ser på kirkegård) det fungere super der står aldrig vand på banen og perlestenene pakker ikke + det støver ikke når det er tørt.

COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 17:20

Camilla: øv hvor surt, der håber jeg ikke jeg ender.

Dorthe: Ved godt jeg aldrig får en prof "banebygger" til at sige god for en billigbane.

Cooper: Rider i i sten????? Springer i også på den bane???? Har aldrig hørt om det før og syntes det lyder meget hårdt for hestens ben.

Mvh. Maya c")

0
0
Svar på denne tråd

perlesten
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 09:13

er bittesmå sten og det er løst, nøjagtig ligesom grus, hvis du går i det virker det ligesom at gå i løst grus og det pakker ikke ligesom grus kan.

COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

Cooper
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 06:29

Jeg syntes stadig det lyder hårdt, især til spring. Hvordan er den med vand og frostvejr?

Mvh. Maya c")

0
0
Svar på denne tråd

er blevet
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 08:36

gjort opmærksom på af min mand at det faktisk hedder perlegrus .

Nu springer jeg ikke , det er fint i frostvejr da det er meget drænende der er aldrig vand på banen, som jeg skriver fungerer det faktisk ligesom grus det pakker bare ikke så nemt, det er altid løst at gå i (og grus er jo faktisk også sten bare i meget små partikler)

COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

cooper
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 15:17

For lige at være helt sikker på jeg ved hvad vi snakker om, så der det små sten på ca 1cm2 stk ikk'??? normalt i lysegrå

Mvh. Maya c")

0
0
Svar på denne tråd

niks........
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 17:09

De er ikke så store og de har mange forskellige farver. Det du tænker på lyder som skærver.

COOPER OX

SE HAM PÅ

araberhingst.dk

0
0
Svar på denne tråd

cooper
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 18:11

Kan jeg få lov at komme og se din bane?

Mvh. Maya c")

0
0
Svar på denne tråd

billig bane
Forfatter: 
Dato:  01-12-2009 18:17

Vi har selv haft billig bane i mange år. Noget af vores jord er meget sandet så det eneste vi skulle gøre det var at rette jorden lidt af og så kunne vi bare ride der. Og da det var så sandet stod der aldrig vand. Så er bestemt ikke bange for billige baner. Vi brugte den både til dressur og spring og den fungerede fint. Lå desværre bare så langt væk fra gården at vi ikke kunne få lys på.

Jeg ville bare være forsigtig med at lave en bane uden en eller anden form for dræn når det drejer sig om lerjord. Det er da surt at bruge penge på noget som man ikke kan bruge bagefter ligesom Camilla. Men det kan jo være at du må komme ud og se Coopers bane og se om det var noget.

Hilsen

Dorthe E.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider