Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Den mest optimale stald....
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 19:23

Hej.

Vi står og skal bygge stald om forhåbentligt et par måneder, når tilladelsen går igennem.

Vi har brugt rigtig lang tid på at studere andre stalde, lave tegninger osv, og nu mener jeg, at min drømmestald ser ud, som jeg vil have det.

Men har jeg mon glemt noget, eller er der løsninger, som vil fungere bedre?.... Kan være, at I kan komme med inputs.

Nå men vi starter med en indgang, hvor der vil være en gang og 2 rum til den ene side. Det er et toilet og et omklædnings rum. Til den anden side, vil der være et stort sadelrum, hvorfra der også er indgang til selve stalden.

Her vil der være et stort vandsspiltov lige over for indgangen, og så vil der ellers være 3 bokse til hver side. Boksene kommer til at være 3,5 x 3,5 m. Vandspiltovet ca.4 x 3,5 m.

Nede i bunden af stalden kommer der til at være et stort lukket foderrum, hvor jeg kan have halm, wrap osv. Derfra vil der være en port, så man kan komme ind med traktor. Fra den anden ende, kommer der til at være en stor dør, hvor man kan gå ud med hestene.

Stalden vil selvfølgelig blive bygget efter de nye regler. Den bliver bygget op til kip, og der vil være lys i hver boks.

Nå har jeg glemt noget? Eller er der andet, der vil være smart?

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Stald...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 18:18

Slet ikke nogen, som har en lille kommentar? :-)

0
0
Svar på denne tråd

Efter sit eget behov
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 20:59

Jeg har næsten lige bygget ny stald.

Tidligere tilbygget en stald og ombygget kostald til hestestald. Så jeg har denne gang fundet frem til lige netop, hvordan "min" stald skulle være.

Det er svært at komme med råd til andre, da der er forskel på, hvad vi hver især sætter pris på.

Jeg bor ikke sååå langt fra dig, så du er velkommen til at kigge forbi og se hvordan jeg har gjort og jeg kan forklare hvorfor jeg valgt de/den løsninger.

0
0
Svar på denne tråd

tegning
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 08:33

prøv at lægge en tegning af af det du beskriver. det vil give bedre overblik

Feks hvor bred en staldgang planlægger du? hvilke mål får hele stalden?

karina

Springkursus med Daniel Cassøe d 02+03 januar:

www.heste-nettet.dk/forum/9/215238/ 215238/

0
0
Svar på denne tråd

den perfekte stald
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 11:44

Ligesom Karinae, så synes jeg at du skal lægge en tegning ind, så det er nemmere at se hvordan du har opbygget stalden.

Staldens udformning kommer meget an på behovet. Skal det være avlsheste, rideheste, ponyer?

Hvis du skal avle har du såvidt jeg kan se fx. ikke nogle bokse der er store nok til folebokse.

Vi lavede stald for nogle år siden og jeg synes den er blevet helt perfekt til mit behov. Jeg tænkte meget over hvordan den skulle være og brugte meget tid på at få den både funktionel og flot - jeg tog rundt på "inspirationsture" i andre stalde, spurgte veninder hvad de syntes og talte med fagfolk på messer.

Jeg hentede, ligesom dig, også inspiration på HN :-)

0
0
Svar på denne tråd

Indretning
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 14:08

Jeg har som sådan hverken kommentarer eller ideer, men jeg ved at min smed tit sukker over at den strigleplads vi har i stalden ikke er lang nok. Dvs. at når der står en stor hest bundet i kæderne, er der næsten ikke plads til smeden ved hestens bagben.

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

Stald....
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 18:54

Tak for svarene.

Må se om jeg ikke kan få sat en tegning ind. :-)

Stalden bliver på 200 kvm. Staldgange 3 m. bred.

Har ikke planer om at skulle avle, så boksene skal bruges til rideheste.

I har ret i det med ordentlig strigleplads og lys til smeden. Regner med at bruge gangen til strigleplads. Og vandspiltovet bliver 4 x 3 m, så det kan også bruges.

Fru Olsen - hvor bor du henne?

Men ja jeg må heller prøve at se på en tegning.....

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 22:35

Vi er også igang med vores stald.

• Hvad skal dine bokse laves af?
  • Hvordan skal dine slanger til drikkekoppene gå?
  • Hvordan vil du frostsikre dine drikkekopper?
  • Let adgang til mødding?
  • Vægplads til en dækkenholder?
  • Varme i saddelrum - fra slanger der ligger under hestenes møg i gulvet?
  • Foderautomater (strøm hertil)?
  • Foleboks hvis du nu en dag ville have et lille føl?
  • Hvilken cement til gulvet?
  • Tremmer for vinduerne eller hærdet glas som karinae er så heldig at have?

Tja det er bare få af de ting vi har tænkt over - noget fandt vi udaf for sent som en mulighed - desværre.

Line

- der venter føl efter Cortado april 2010

0
0
Svar på denne tråd

Port i begge ender
Forfatter: 
Dato:  21-11-2009 09:49

Vi har lavet port i begge ender af vores, så man kan køre igenenm med en traktor. Nu har vi valgt at bundmuge hver 14. dag og det foregår direkte op på traktorvognen.

Nu er vores stald til avl og til eget brug, så jeg synes at omklædningsrum er at skyde over målet, til gengæld har vi et meget stort sadelrum med plads til det hele.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  22-11-2009 14:35

Min dyrlæge har en stald med onenlysvinduer, det giver et fantastisk lys.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

Mor til Jeppe født 16/8-03 og Eskild født 25/8-09.

....og Fina fra Thurø og selskabshyppen Candy i stalden!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider