Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Har du prøvet at bygge ridehus ?
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 13:17

Da vi går og overvejer at bygge et ridehus samt en stald på vores ejendom, kunne jeg godt tænkte mig at høre om andres erfaringer. Helt fra i begyndte at overveje det og søge byggetilladelse, til projektet var færdigt. Gerne også hvis du selv har stået for byggeriet, jeg har en mand der er tømrer og han vil gerne bygge det meste selv. Han har bygget både stald og haller før.

Hvad kostede det, hvilke leverandører brugte i, finansiering, størrelse, materialer, erfaringer med kommunen og byggetilladelse osv osv...

*Kimmie*

Intet i verden er fordelt så retfærdigt som forstanden:
Alle tror de har fået nok...

Tilbyder opstaldning i 6690 Gørding skriv en PB

0
0
Svar på denne tråd

Kigger med
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 22:31

Vi går p.t. også med planer om, at bygge en ridehal, så jeg kigger lige med her :-)

Vi venter i øjeblikket på nogle tegninger, som vi kan sende ind til kommunen.

Tegningerne får vi lavet af en proff. vi kender.

Min mand er selv håndværker ( murer, bygge, grave m.m. ),

så han laver det selv.

Vi er ved at indhente priser på spær og tag.

www.kaabers.dk

Barockpinto'er samt vejledninger i trickstræning.

0
0
Svar på denne tråd

fortæl endelig...
Forfatter: 
Dato:  19-11-2009 08:06

hvad i oplever...

Min mand er tømrer så han kan lave tegninger selv.. så lige pt er vi klar til at sende landzonetilladelse-ansøgningen ind til kommunen ... yeah :)

*Kimmie*

0
0
Svar på denne tråd

louise
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 14:44

Jeg håber det er iorden jeg lige kigger med, for vi overvejer også at bygge et ridehus (:

LULU

www.louisers.skysite.dk

- you can like the life you're living or live the life you like!

0
0
Svar på denne tråd

jamen det er da helt i orden..
Forfatter: 
Dato:  07-12-2009 14:56

bare surt at der tilsyneladende ikke er nogen der har prøvet at bygge ridehus herinde ?

*Kimmie*

0
0
Svar på denne tråd

vores erfaringer
Forfatter: 
Dato:  20-02-2010 22:54

tja.. vi er ikke helt færdige.. d.v.s. langt fra...

For over et år siden havde vi kontakt til kommunen for at søge de relevante tilladelser til byggeriet.

Her godt et år senere har vi langt om længe fået både landzonetilladelse og byggetilladelse.

I mellemtiden har vi :
*inden vi søgte lød det som om det var nemt nok at få tilladelse

* da vi havde søgt gik der næsten 2/3 år inden vi fik et afslag
* Vi fik at vide, at der ikke var noget at gøre, men vi kunne da prøve at kontakte en politiker
* Vi klagede sagen og vedlage bilag fra andre kommuner, der har givet tilladelse til private ridehaller
* i starten af december 2009 kom sagen i nabohøring
* i starten af januar 2010 kom sagen i offentlig høring
* i starten af februar 2010 kom tilladelserne endelig!!

Nu er vi igang med at skrive et udbudsbrev til håndværkerne - så vi er ikke så langt endnu, men det går den rette vej.

mange hilsner
Rikke

I mit hjem, er jeg dronning :)

Se billeder af mine friesere på min hjemmeside:

0
0
Svar på denne tråd

rikke...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 09:31

puha ja du kan godt bilde mig ind at det er en sej omgang.. Vi begyndte at søge i december. Vi blev holdt hen, da kommunen skulle holde møde om nogle nye regler.. tilsyndeladende ville de havde lavet bedre defininationer af hvad der er private og erhvervsmæssige ridehuse.. nu har vi fået af vide at vores ansøgning behandles på et møde d. 2. marts. Så vi er meget spændte. Jeg har fornemmelsen af (men det kan vise sig at være forkert) at det er spøgsmål om at komme i dialog med kommunen, så man kan få sporet sit projekt ind på et retning som de vil give tilladelse til. Men som udgangspunkt er der ikke noget til hindring for at vi ikke skulle kunne opnå tilladelse, sådan set ud fra et teknisk synspunkt.

Vil gerne høre hvem i får tilbud fra og hvilke overvejelser i gør jer ? Vil i lave noget af det selv eller skal i have håndværkere til det hele ?

Hvad skal jeres ridehal så bruges til ? er det til jer privat - eller skal i have eller har i opstaldere i forvejen osv ?

*Kimmie* - med Diva'en.. prinsessen over alle!

Husk i går, drøm om i morgen, men lev i dag!
0
0
Svar på denne tråd

har bygget.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2010 12:44

Vi byggede ridehus for ca 3½ år siden. Det der var sværest var ubetinget at få byggetilladelsen - det tog lige lidt over et år. Da først den var i hus - så gik det stærkt. Vi valgte en øresundshal - altså en svensk model - udlukkende fordi den er med stålåse og ståltag, hvilket vi syns' var mest hensigtsmæssigt ang. holdbarhed. Vi byggede alt selv - gravede selv grund - fik dog færdigblandet beton leveret. Grunden klarede vi på 4 dage - en måned senere fik vi hallen leveret - firmaet rejste spær (med vores hjælp) 10 dage senere stod hallen færdig - dog uden "indretning". Vi havde lejet en selvkørende byggelift, det var helt sikkert guld værd (jeg blev dog søsyg af den - hehe).

Indvendigt støbte vi nyt fundament til barrieren - det kan også klart anbefales - ovenpå denne har vi skrå lærketræ's brædder (det gnaver hestene ikke så meget i) de er lodrette.

Hallen er indvendigt 20 x 40 meter. Det har alt i alt kostet os omkring 700.000 - dette er også med udendørs plads af knust asfalt.

Hvis nogle har spørgsmål vil jeg forsøge at svare :-)

Helle

0
0
Svar på denne tråd

ridehal
Forfatter: 
Dato:  28-02-2010 10:15

Vi søgte og det tog vel 1½-2 mdr. før vi havde tilladelsen

Vi tog herefter rundt til div. messer, gårde etc. og hørte om de forskellige ridehuse. Vi vægtede at den nye hal skulle indgå i en helhed, have masser af naturlig lys og at leverandør var 100% i orden. Hørte desværre nogle skrækhistorier rundt omkring.

Vi valgte at tage os god tid og holdte mange byggemøder, for at være sikker på at det blev som vi gerne ville have det!

Da vi havde pejlet os ind på hvilken type hal det skulle være, tog vi kontakt med leverandør, holdt en del byggemøder, tog herefter fat på en entreprenør, da området skulle præp. inden opsætningen.

Vi startede så i slutningen af november sidste år- 2009- med opsætningen. Desværre lige der hvor der kom allermest regn og derefter en masse frost. Hallen er opsat nu, vi mangler dog bunden, da alt det indvendige frøs inkl. al den vand der kom i november. vi venter i den grad på at det bliver tøvejr så vandet kan komme væk.

Vi fik leverandøren til at sætte jerndragerne op, da det krævede karnbil og de lagde taget på. Resten har vi selv lavet, hvilket ikke tog lang tid.

Så kom frosten og sneen i starten af december. Taget lagt på 2 dage grundet frosten og sneen:

En næsten færdig hal

Prisen er noget vi har forhandlet os til ;-)

Helheden:

mvh. Julie

Avl af oldenborg

www.stutterilacour.dk

Marstall og Equifirst i Nordsjælland

TRM produkter, Myoplast (muskelopbyggende), olie hoofmaker etc.

SÆLGES:

DOA/DV
Bokse udlejes v Hillerød/Helsinge - SPRITNYT RIDEHUS

0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2010 08:22

det ser jo super lækkert ud... Hvor stor er hallen ? og hvilken leverandør endte i med at bruge ? nogen i kan fraråde eller anbefale ?

*Kimmie* - med Diva'en.. prinsessen over alle!

Husk i går, drøm om i morgen, men lev i dag!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider