Tak for et godt svar, Nanna - men jeg er helt i syv sind nu om hvad jeg skal gøre....
Jeg har besluttet ikke at gøre noget ved de store græsfolde oppe bagved. De skla nok komme sig, og hun dør ikke af at nøjes med Rødsvingel. Det er lidt for artsfattigt til mine meget høje krav - men det er der altså ikke noget at gøre ved! Jeg går i flyttetanker indenfor et par år, så jeg ville være ked af at vente et helt år på græs som jeg selv har betalt for at lægge ud....
Så nu er mit problem mest løbegangen og jordfoldsområdet.
Folden starter oppe ved stalden med en kvadrat jordfold og derefter er der 2-300 meter løbegang som er 4 meter bred ned til græsfoldene. Og den er ET stort toilet!
Så fik jeg den geniale idé at pløje lokalt hvor hendes toiletter er, både i jordfold og løbegang. Men jeg er jo nødt til at vente til hun er græsset ind og kan gå oppe på græsfoldene - og det er jo først hen midt i maj, for at være helt sikker.
Og så rammer jeg sikkert ind i tør jord, alt for højt ukrudt i toiletterne til at kunne pløje - så skal det også fræses og jeg ved ikke hvad.
Har snakket med en bondemand der har fræser foran sin såmaskine, så han ville kunne pløje først, lokalt, og så fræse/så - og så skal løbegangen have fred al den tid hun kan gå oppe på sommerfoldene.
Problemerne i det er to, det ene løses nemt, det andet mere problematisk:
1. Vand! 300 meter vandslange eller leje af vandvogn der skal fyldes.... Piv.
2. Der er INTET skur på foldene deroppe - hedeslag, solskoldning 
Jeg er i syv sind og det hele er dumt, piv 
Nogle siger at jeg skal lade toiletter være toiletter, men jeg tænker jo bare ormebekæmpelse.....
Men det kan godt være jeg vælger denne nemme løsning - at give ormekur i stedet for at forebygge ormespredning 
Bare trist at skulle havne dér fra at have et ormetal på 7.
Sidst var det steget til 50, nemlig.
Ikke alarmerende, nej - men det er jo for hulen fordi jeg forebygger, så hvis jeg holder op med det, så stiger tallet jo med garanti.
Men jeg magter ikke rigtigt det her med at holde hest så godt som jeg troede og er ked af det hver gang jeg tager derude fra.