Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Sadelrum
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 10:59

Hvordan er jeres sadelrum udformet -er der noget i er utilfredse med og hvad ville i evt ændre hvis i kunne.

Jeg skal til at lave rum til 4-5 heste (ryttere) og min erfaring for tidligere er at man skal bruge mere plads end lige regnet. Hvor meget plads har i til én, er det i samme rum som hestene står i eller er det separat.

Ser gerne billeder hvis det haves.

------------

0
0
Svar på denne tråd

sadelrum
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 22:14

Jeg renoverede mit for et halvt års tid siden. Det jeg er allermest glad for er ophængene. Jeg havde købt de billige tidligere prøvet de billige ophæng til bl.a. dækkener og trenser + sadler, hvilket var noget værre bras. Derfor købte jeg hos Rationel dækkenophæng og de andre hos HD boksen. Og det var faktisk slet ikke så dyrt som forventet.

Jeg ville selvfølgelig gerne have gulvarme og helt tørt rum, men det er dyrt, og faktisk umuligt i vores gamle lade uden den store ombygning. Vi har et rum længere nede i stalden der skal renoveres HELT og der flytter sadler mv. ind engang.

Jeg kan sagtens fylde hele rummet (og lidt mere til) uden af have andres udstyr liggende

Nu til billeder (dog fra inden de sidste småting er lavet)

Sælges:

Calkaz, 3 års vallak, e. Casir Ask/A'Kahn Z www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/173567/

0
0
Svar på denne tråd

Vi har til 6
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 13:51

Vi har plads til 6 heste, hvor min står. Der er vel omkring 2 m2 gulvplads måske 3 m2. Der er plads til 1 stk saddel til hver, 1 stk trense plads (kan hænge 2 oven på hinanden), og så er der en hylde til ens strigler mm. Der er ikke plads til fx ridestøvler (de står nu fint nok hulter til bulter på gulvet), ej heller dækken ophæng mm. Men det virker.

Nu er der så bare 9 heste i stalden Så der er ved at blive lavet skabsløsning i ridehuset.

I bund og grund tror jeg at et saddelrum altid vil være for lille, med mindre man benytter en hal. Og ting har det med at sprede sig. Så mit drømme rum er et skab med plads til alt ens happen gut, og ved siden af et dækken ophæng. Tror det er lettest at holde styr på sagerne så, og hvis skabet kan aflåses så sikre man også mod lange fingre.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

sadelrum....
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 16:45

Tak for svar -ih et dejligt stort sadelrum du har Hansen!

Jeg har overvejet 5 af de der høje mekaniker metal skabe så der er plads til at have ting låst inde, 5 pladser med lås på sadelophænget (nogen der ved om de fungerer i praksis?) og 5 bøjler til dækner så man ihvertfald har mulighed for at hænge et hvert til tørre. Resten må man så ligge i sit skab. Og så en lang hylle hvor man kan have sin striglekasse og evt en kasse med div. Det er slet ikke sikkert at vi blive 5 men muligheden er der så kan ligeså godt få det lavet fra starten. Har i alle varme i jeres sadelrum og er det aflåst og seperat fra stalden?

------------

0
0
Svar på denne tråd

Mit er....
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 09:00

ca 40 kvm men langt fra færdigt, da vi er ved at lave hele stalden.

Vores stald er 350 kvm ialt. og ligger i en læng til huset. Vi har derfor valgt at sætte en mur op og gøre stalden kortere. Det rum har vi igen delt i to den ene side er værksted til manden (tænk han ville sørme have andel i mine 350 kvm :) )

og den anden side er mit saddelrum.

Fra hans værksted er der adgang til wc

På den måde har vi ikke hestene tæt på huset.

Det bliver isoleret - og gulvvarme slanger er lagt i gulvet.

Line

- der venter føl efter Cortado april 2010

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider