Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Min græsplæne går i stykker!
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 14:25

Hjælp - jeg kan rykke store plamager af min græsplæne og jeg har fundet larver under græsset - er det de hersens gådelarvebiller som ædder rødderne (de er mindre end dem jeg har set før, men ellers ligner de)?

Hvad hulen gør man ved de små bæster??? -har desværre ikke lige et par krager i baghånden som jeg kan ansætte til at æde løs af larverne - men er der noget man kan gøre?

Mvh

Anette

Skønt vejr idag...

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 16:58

De hedder gåsebillelarver, og det lyder rigtignok som dem. Man kan vande med et middel som dræber dem, men kan ikke huske hvad det hedder. Det bør kunne fås i planteskoler osv.

Prøv at google gåsebillelarver

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

gåsebillelarver
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 18:36

Ja det var det de hed, og ikke gådelarvebiller .

-Ja de skal hvertfald bare udryddes, så jeg må søge lidt på det. Dog skal vi temmelig sikkert have lagt jordvarme i huset næste år, men vi ved endnu ikke om det bliver folden eller haven der skal graves op - og er det folden, er det jo temmelig træls hvis haven er helt død....

Tak for svar :-)

Mvh

Anette

Skønt vejr idag...

0
0
Svar på denne tråd

Du......
Forfatter: 
Dato:  15-09-2009 22:28

Du skal få lavet en hulens masse stærekasser, det er nemlig stærer og ikke krager, som æder disse larver

Vi har masser af stærer her, og ingen problemer med græsset...

Vi har været på en campingplads, hvor der også var disse, der sagde de, at de blev vandet med noget gift, så forsvandt de...

Men stærer er bedre at satse på i længden, for de tager det i opløbet....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa....
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 07:53

Jeg har nu undersøgt på nettet, og snakket med en planteskole - og har fundet ud af at det er for sent at gøre noget nu. Det skulle være gjort i august eller start sep., og produktet mod dem sælges kun til og med igår d. 15 september. da det efter er for sent at bruge det pga. jord-temperaturen.

Stærekasser har vi i overflod, men de har ikke været her i år...

Mvh

Anette

Skønt vejr idag...

0
0
Svar på denne tråd

Kan......
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 08:14

Det lyder da helt vildt, at man ikke kan gøre noget, fordi man er få dage for sent på den.....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

ja det synes...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 13:19

-jeg også. Men produktet virker ikke når temperaturen når under 15 grader (imorges havde vi 2-3 grader), men de anbefaler jo også at bruge det i august - og evt. start september alt efter vejret.

Men ja, ved skisme ikke hvad jeg skal gøre... Overvejer om man kan hælde kogende vand på bæsterne - men så skal jeg godt nok have kogt meget vand, hvis hele plænen skal overhældes med det .

Har i mellem tiden fået at vide at "gamle" plæner som regel overlever uden at tage meget skade. -og nye plæner som regel skal såes om. Hvis det er rigtigt er jeg ikke så bekymret. Tror plænene er hvertfald 10 år gammel.

Men der er åbenbart ikke andet at gøre end at sidde og trille tommelfingre og håbe på at den overlever.

Mvh

Anette

Skønt vejr idag...

0
0
Svar på denne tråd

Hvad....
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 13:23

Hvad med en slags ænder e.l. måske der er en slags, som vil syntes at disse møgkræ er en lækkerbisken....

Der er da over 15 grader om dagen lige nu - i hvert tilfælde her... det virker vel når det hældes på....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Hva ska jeg skrive?

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vibeke
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 18:33

synes vi har nok zoologisk have herhjemme med 3 hunde, 2 katte og 2 heste - så tror jeg springer over ænderne.

Så vidt jeg forstod var det jorden der ikke måtte være under 15 grader, og det er den vist nu.

Så tror desværre ikke at der er så meget at gøre...

Men tak for din interesse og dine forslag :-)

Mvh

Anette

Skønt vejr idag...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 21:54

Køb dig en lille flok høns og problemet er løst.

De giver en god suppe når der ikke er flere larver.

2 søde killinger bortgives

de er renlige og har fået ormekur.

Kan afhentes i 9362 Gandrup

Gratis part til tosset krikke søges.

Han er sort og kan ses på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Stankelbenslarver
Forfatter: 
Dato:  16-09-2009 22:20

Går også i græs- og dem er stærerne glade for.

Du har måske mange i år- men fat mod, du har færrer næste år. Sådan noget jævner sig.

En have er et stykke økologi, hvis der bare er græs- er det klart skadedyrerne kommer i overtal. Der skal også være fx stæremad resten af året. Dvs buske, træer, interessante planter for insekter, et hjørne med nælder, lidt grenbunker- alt det, der ikke ser pænt ud- men har en funktion i den lidt større sammenhæng. Kompostbunke!

Det behøver ikke at være ukrudtsmark/tempereret jungle. Man kan sætte hæk/hegne om de mere "kedelige" ting, hvis man hører til ordensmenneskene. Folk har jo have på flere måder, og jeg mener ikke nogen af dem er forkerte. Man beder måske bare om en type problem, hvis man ikke ser haven som et stykke økologi.

Mvh
xtiny

"All problems are people-problems. No people, no problems!"

Citat tilskrevet Stalin

0
0
Svar på denne tråd

økologi
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 16:31

Vores have er ren økologi. Ejer har ikke gjort noget ved haven de sidste 3 år, udover at slå græsplænen, så den er meget bevokset, og der er masser af buske, træer, frugter, bær osv. Så ved ikke hvorfor fuglene er blevet væk - måske pga. hundene?

Mvh

Anette

Skønt vejr idag...

0
0
Svar på denne tråd

Bruge gift
Forfatter: 
Dato:  01-10-2009 23:03

Må altså lige poientere at der da er god grund til at man ikke må bruge et produkt der ingen effekt har... Folk hidser sig op over at landbruget sprøjter såååå meget - men selv læser de ikke anvisningen på deres round up og så får den ellers ikke for lidt...

Sorry - host host - det måtte lige ud mellem sidebenene =)

Kig på skaderne til foråret og se om ikke en gang topdressing kan dække evt. bare pletter og så efter...

Havre sælges - se profil for info - nær Esbjerg

Opstalding tilbydes - fuldpas 900 kr/mdr

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har jo
Forfatter: 
Dato:  02-10-2009 09:23

...holdt lidt øje med udviklingen. Jeg ved ikke om æggene er lagt meget sent, for de larver jeg kan finde nu er alle døde. Er det kulden der har slået dem ihjel? Troede først at de bare havde forpuppet sig eller sådan noget, men de er helt døde. Så håber ikke skaden er så stor.

Wallie *holm* - nej netop derfor sprøjter jeg ikke, når det alligevel ikke virker. Jeg har brugt roundup en enkelt gang i år, men uden det store resultat. Der gik lige præcis en måned fra jeg havde sprøjtet og fjernet ukrudtet (efter de 10 dage som roundup'en nu skal have at virke i), til ukrudtet kom op igen - øvøv.

Næste år skal jeg have fjernet alle sten og lagt fibertex neden under, og så må jeg håbe at det kan holde ukrudten nede.

Mvh

Anette

Skønt vejr idag...

0
0
Svar på denne tråd

Hele sommeren
Forfatter: 
Dato:  05-10-2009 19:58

Round up skal der også følges op på - der kommer jo hele tiden nye frø til der spirer i løbet af sommeren...

Er det i en gårdsplads du vil have lagt fibertex under stenene eller?

Havre sælges - se profil for info - nær Esbjerg

Opstalding tilbydes - fuldpas 900 kr/mdr

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider