Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

stubmark om til fold??
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 18:04

Vi har købt gård, jorden der hører til, har der været byg på med græsudlæg og nu skal vi lave det om til folde??? skal man harve jorden eller forsvinder stubbene af sig selv???

Vi skal først have hestene hjem til foråret næste år...

0
0
Svar på denne tråd

Græsudlæg
Forfatter: 
Dato:  06-09-2009 18:18

Hvis der er græsudlæg, så må I da for guds skyld ikke harve, så forsvinder græsset. Stubbene forsvinder lige så langsomt, de er jo døde.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

det er ganske rigtig
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 04:17

som Charlotte siger, at I risikere at græsset forsvinder ved at harve i det.

Vi brugte også stubmarker med udlæg i mit barndomshjem og det er bedre at lukke hestene derind, fremfor græsmark, hvor det kan blive temmelig blød. Og vil derfor blive ret så ujævn.

Så brug I endelig løs af den stubmark.

Mvh. Lotte

Oldenborgplag af god afstamning sælges - læs mere på www.staldmiller.dk

Opstaldning tilbydes i dejlige omgivelser - ring og høre mere på 22 42 26 39.

0
0
Svar på denne tråd

takker:-)
Forfatter: 
Dato:  07-09-2009 08:52

mange tak, så glæder vi os over der kun skal sættes hegn og tråd op :-)

Louise

0
0
Svar på denne tråd

fold efter mark
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 09:46

Du skal være opmærksom på at det græs der kommer op fra udlægget ikke er hestegræs - altså det er kun 1 sort og som regel noget uden nærring.

Jeg har været opstaldet et sted hvor de lavede folde om foråret hvor der var høstet sommeren før. Græsset var stængel og uden krudt i og meget hurtigt spist.

Selv har vi lige købt ejendom og der havde også stået byg på marken. Vi har valgt at harve jorden og så græsblanding i for at være sikre på at det er græs nok næste sommer.

Jeg har en ganng prøvet en fold efter byg med græsudlæg, og den var meget hurtig meget kedelig - men de sørgede så heller ikke for gødning eller noget. Men hver obs på at græsset der kommer op kun er én sort og tjek evt. om det i det hele taget er noget hestene kan spise uden at risikere forfangenhed el.lign.

Med Venlig Hilsen

Maria Nielsen

KLIK HER for at se hjemmeside

- opdræt af marsvin

0
0
Svar på denne tråd

græsudlæg
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 16:39

Da vi fik lavet byg med græsudlæg, valgte vi selvfølgelig en hesteblanding som græsudlægget, så måske vil det være godt, hvis I kan få undersøgt hvilken slags græsudlæg der er tale om :-)

0
0
Svar på denne tråd

Maria.....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 19:00

det kan da lige så godt være en græssort med for meget næring, de højfruktane sorter dyrkes jo altså også i monokultur...

Men iøvrigt er jeg enig i, at det er væsentligt at finde ud af hvilket græs der er sået i; vi overtog vores jord med engrapgræs og det har vi været ufattelig glade for, det er ekstremt holdbart, den del der benyttes hele året har stadig græsdække efter 6 år, uden nogen form for efterbehandling

Nu har jeg så nøjsomme heste, så for mig er det perfekt at have "sejt", langsomt voksende og lavfruktant græs på en del af arealet - havde jeg haft andet behov, havde vi nok lagt det hele om.

Hvis der iøvrigt er tale om en sort, man gerne vil ha' i fremover, kan man også vælge at harve let, og efterså med det man ønsker at supplere med - det giver måske ikke den helt ideelle blanding i første omgang, men til gengæld bliver folden hurtigere "bæredygtig" igen.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 19:07

Det er en græs sort med 5 forskellige græs arter i og det er til heste det der er sået, og det ser fint ud, og vi har masser af jord til så ser hvordan det går ellers må vi jo så noget andet til næste år Men tak for de gode råd

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Dorte Hansen
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 20:34

Ja, præcis. Derfor skrev jeg:

"...tjek evt. om det i det hele taget er noget hestene kan spise uden at risikere forfangenhed el.lign."

Med Venlig Hilsen

Maria Nielsen

KLIK HER for at se hjemmeside

- opdræt af marsvin

0
0
Svar på denne tråd

gik det godt med dine folde?
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 22:13

må jeg spørge hvordan det gik?*S*

FORDI HESTE GØR MIG GLAD..

0
0
Svar på denne tråd

stubmark
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 23:51

Du skal kun være glad for den måde det er lavet på.

Mine Solfaxi-marker blev lavet som udlæg. Jeg har stadig den dag i dag ikke ukrudt på dem og fra start er der en rigtig god bund og holdbarhed på grund af rodnettet fra byggen.

0
0
Svar på denne tråd

Og husk.....
Forfatter: 
Dato:  18-06-2011 12:30

Og husk at selvom det er en lavfruktan blanding man har brugt, så kan de altså stadigvæk godt blive forfangen.

Som med alt andet græs, så skal hestene græsses ind osv, hvis de ikke er vant til det.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider