Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

behandling af svampevækst i trailer
Forfatter: 
Dato:  20-08-2009 08:11

Det klassiske problem er opstået, som en sparkeplade kunne have forhindret. Hesten har slået hul på den hvide beskyttelseslag på trailerens side og nu kan jeg se begyndende svampevækst.

Nu ønsker jeg at sætte sparkeplader i men vil gerne have behandlet træet korrekt inden så jeg har slået alt svampevækst ihjel inden jeg sætter sparkepladen på.

Men hvordan får jeg det gjort mest korrekt så jeg er sikker på at træet ikke rådner og forhindre fortsat svampevækst når jeg har sat pladen på.

På forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 08:25

Jeg vil tro at hels svampeområdet skal afdækkes, og derefter slibes og behandles (når det er tørt)med noget træbeskyttelse eller andet, inden du kan montere sparkepladen.

Knus C og P

Konstruktiv kritik: Positiv udvikling

Det er ikke altid nemt med en hingst, men ham jeg har giver mig en (selv)indsigt jeg ikke har oplevet med andre heste...

Se objektivt på det...

0
0
Svar på denne tråd

shkdhgkhs
Forfatter: 
Dato:  21-08-2009 10:22

Vil gætte på rodalon kan klare jobbet

Tyroleren & Sigøjneren

0
0
Svar på denne tråd

Svampevækst
Forfatter: 
Dato:  25-08-2009 14:10

Du skal i første omgang have dræbt svampevæksten. Dette kan gøre med Boracol. (Rodalon er til skimmelsvamp.)

Boracol "vandrer" super godt i vådt træ, så dette kan man udnytte til det bliver suget langt ind.

Så skal det hele tørre rigtig godt op, og her skal du tænke på om fugten er krøbet længere ind bag om det beskyttende lag.

Hullet lukket med vandtæt behandling, evt. bare maling, og herefter kan du sætte sparkepladerne på.

Heidi Herup

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider