Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Solarie, skridtbånd, skridtmaskine
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 04:33

Hvis i fik muligheden for at vælge en slags ekstra luksus til jeres heste hvad ville i så vælge?

Solarie, der opvarmer ømme muskler og tørre efter vask.

Skridtbånd, der giver muskler i overlinien samt er god for ligeudretning.

Skridtmaskine, der har den fordel at den skifter retning og der kan gå flere heste på en gang.

grunden til jeg spørger er at vi er i gang med at købe gård så vi kan have hestene hjemme, da det er nemmere mht. konkurrencer og træning osv.

så hvad syntes i lyder bedst ?

0
0
Svar på denne tråd

Skridtbånd!
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 07:53

Skridtbånd er genialt til geoptræning synes jeg, så det ville jeg klart vælge. Solarie kan erstattes af en god gang massage med en halmvisk efterfulgt at et lunt ulddækken i et par timer, og skridtmaskinen synes jeg skal være ekstremt stor i diameter for at undgå at de skal dreje hele tiden, hvilket belaster bentøjet.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)

0
0
Svar på denne tråd

solarie
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 09:52

ja jeg er så til solariet for man sparer oceaner af tid ved blot at stille dyret under disse lamper i 15-20 min og slippe for dækkenskift etc, og imens kan man sadle næste op, muge ud eller lavet noget helt 3.

Skridtbånd er for mig kun noget man bruger til genoptræning..... ikke den daglige trænng, så derfor vil behovet for det forhåbenluig 7-9-13 være minimalt.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Solarie
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 11:37

Enig med karinae....

Ville klart vælge solariet.

Dels for at slippe for "tørretid" efter arbejde og vask, men også som et supplement til massagen.

Derudover kan det også bruges inden hesten skal trænes som en hjælp til opvarmning især i den kolde tid. (Ikke at man kan slippe for opvarmningen...)

Skridtbåndet er så en lige så klar nr. 2 på ønskelisten. Ikke kun som genoptræning, men også som en del af dagligdagen.

Jeg er ikke til skridtmaskiner, så den ville slet ikke komme på ønskelisten

Held og lykke med projektet....

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Oki doki
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 13:56

Får i brugt solariet dagligt?

eller er det bare en gang hver anden uge?

Og kan i mærke forskel på om jeres hest har stået der før ridningen, eller om den ikke har ?

Og er der nogen der kan komme nærmere ind på dets effekt og i visse situationer det er godt at have ?

Mvh Spørge-jørgen.

http://www.trendgirl.dk/ven/97122/

Shop Gratis, det virker :-)

0
0
Svar på denne tråd

Solarie
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 06:50

Jeg ville også vælge solariet da jeg synes det tager en evighed at tørre en ikke-klippet hest om vinteren.

Dernest et skridtbånd -til de dovne dage. Skridtmaskine ville jeg ikke eje.

------------

0
0
Svar på denne tråd

Vi har ikke....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 08:41

... solarie nu. Men forhåbentlig kommer det....

Men meningen skulle jo så være at man efter vask sætter hyppen til tørre. Så kan man sele på/sadle næste hest imens.

Dvs., at det ville komme i brug 2-3 gange om ugen pr. hest. Primært i de 9 måneder om året, hvor det er mørkt

Derudover er det skønt, når det har regnet hele dagen, at kunne tørre dem helt inden de bliver puttet for natten. Og at kunne give dem varme i hele kroppen uden at skulle stå med dækken hele tiden.

Selvfølgelig kan det klares med dækner og halmviske. Meeen et solarie er nu en luksus jeg godt gad

Vores får jævnligt massage, og der er solariet også en god ekstraindsats for at få musklerne løsnet.

Jeg syntes hesten føles smidigere når den står inden arbejde. På samme måde som jeg syntes der er en forskel, hvis de har stået med Back on Track dæknet inden.

Men selvfølgelig kan det samme resultat opnåes med arbejde.

Så igen.... Det vil være ren luksus... For både hesten og mig

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

jeg er enormt
Forfatter: 
Dato:  13-09-2009 22:10

priviligeret og har både skridtbånd og solarie. især mit skridtbånd ville jeg ikke undvære. alle vores heste går der mindst en gang om ugen de får en lækker overlinie og en super smidig lænd. vi bruger det som en del af det almindelige arbejde så i stedet for en fridag går de tit mellem 10 og 30 min på bånd og så fold resten af dagen. også dagen efter stævner er det super til at løsne musklerne op med,

Solariet ville jeg ikke have købt hvis ikke det var fordi det var en pakkeløsning fra horsetrainer jeg fik. vi bruger det men da alle vores heste bliver klippet er tørretiden minimal, men i kombination med bånd eller ved et specielt behov er solariet godt og ellers er det bare lækkert at sadle under om vinteren.

Men igen igen mit bånd vil jeg ikke undvære og jeg kan faktist ikke forstå hvordan jeg overlevede før jeg fik det .

GB-Dressage APS tilbyder: tilridning, undervisning, komission, opstaldning og salg af dressurheste på alle niveauer. I lækre nye faciliteter.

0
0
Svar på denne tråd

Solarie
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 22:50

Jeg har selv lavet et solarie til min datter og hendes ponyer.

Min datter bruger det tit til at hygge og nusse ponyerne under her i den kolde tid. Og de ELSKER det.

Det var et kæmpe arbejde at lave, da jeg aldrig har prøvet noget sådan før, men syntes da selv det blev fint. og nu ..ja der kan vi ikke undvære det.

MVH Winnie
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 11:22

Dammm det ser godt ud Winnie! Kan jeg måske få opskriften og en ca pris?

0
0
Svar på denne tråd

solarie
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 21:30

Hej Anino

Tusind tak.

Det har kostet ca 3500kr. øhh....det er faktisk lidt svært at forklare her på skrift

MVH Winnie
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2009 21:57

Det var godt nok billigt! Det ser rigtig proof ud. Sådan en vil jeg også gerne have engang

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 12:32

er det varmelamper fra svinestald der er brugt?

vi havde nemlig snakket om at lavet evt selv med varmelamper fra en svinetald af, da det jo faktisk er det samme har jeg fået afvide.

Team vester mølle.

Smart kat 2 vallak sælges.

se profil.

0
0
Svar på denne tråd

de færdigkøbte
Forfatter: 
Dato:  20-11-2009 12:48

har monteret GE varmelamper til svin, så ja dem kan man da også bruge når solariet e rhjemmebygget.

mit har pærer med watt 150 monteret fra fabrikkens side.

Karina

Springkursus med Daniel Cassøe d 02+03 januar:

www.heste-nettet.dk/forum/9/215238/ 215238/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider