Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

gødningsøer
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 12:32

Hej alle

Kan se på hestenes fold at der er hele øer af "vrag-græs" som de ikke spiser. Kan det klippes ned så marken igen bliver fin..og evt. med hvad, eller er den eneste mulighed omlægning af folde??

Mvh Tanja

0
0
Svar på denne tråd

brug en strigle
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 12:41

en god ide´er om fåret at køre marken over med en strigle der vil splitte disse øer ad, og vupti kommer der nyt friskt græs frem.

alterntivt skal man indsamle klatter, hvilket for mig slet ikke er overvejet.

øerne kommer igen hvert år, basta.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Fårebasser
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 13:10

skulle også være en løsning - samt naturlig ormebehandling:)

Det skal i hvert fald prøves her - partnerskab med en nabo, så kan man også deles om *arbejdsbyrden* (ikke at et par får tager så meget mere tid end hesteflokken og det løse..).

Helle & Mulerne;)

Så er der lækker tør urtewrap klar 4270/4200

Ca. 100 kg. baller - håndterbare med sækkevogn for 1 person.

Skriv eller ring 31 20 03 23 for nærmere

Snart også lucerne wraphø - bestilling modta ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 12:34

Eller du kan også købe et par små jerseybasser, de fungerer på samme måde som fårene og kan benytte den samme indhegning som hestene:-)

De smager også meget bedre, når de har haft et naturligt liv, med masse af foldtid. Og de bliver jo ikke så store, så hvis du har en ekstra boks, kan de bo der om natten til de skal slagtes.

Mine gik sammen med hestene, hvilket gik fint. Dog flyttede hingsten på dem ind imellem (drev dem, ikke noget vildt), så de ikke stod og fedede den hele dagen.

Knus C og P

Konstruktiv kritik: Positiv udvikling

Det er ikke altid nemt med en hingst, men ham jeg har giver mig en (selv)indsigt jeg ikke har oplevet med andre heste...

Se objektivt på det...

0
0
Svar på denne tråd

gerne flere indput
Forfatter: 
Dato:  18-08-2009 18:01

hmm skal vist ikke ha flere dyr lige pt. Har heste til salg da der er rigeligt at se til

hvad er det for en strigle du skriver om Karina??...og ja er godt klar over at det ikke er den jeg bruger til hestene

..og at samle klatter...har overvejet det men blev enig med mig selv om at det vist var et vildt og uoverskueligt projekt at gå igang med.

mvh. Tanja

0
0
Svar på denne tråd

redskab til traktor
Forfatter: 
Dato:  19-08-2009 07:33

en strigle er et redskab man kan montere bag på sin traktor.

Den måler vel ca 2,5x3 m og kan indstilles til hvor dybt den skal "ruske op"

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider