Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hede børneværelser-klimaanlæg??
Forfatter: 
Dato:  12-07-2009 20:46

Vi bor på nedlagt landbrug, i et delvis moderniseret stuehus, hvor der på 1. sal er soveværelse, WC, og 2 børneværelser.

Børneværelserne er det store problem er om sommeren, for så snart der udenfor er over 22 grader, er der bare varmt på børneværelserne!!

De værste dage er der 30 grader, selvom der er konstant åbne vinduer, gennemtræk og 2 blæsere, der kører.... Det er umuligt for vores 14 mdr gamle datter at falde i søvn i den varme!

De vender mod vest, er ca. 8 kvm, der er 1 gammel vindue i, og omkring det er slet ikke isoleret i et areal på ca. ½ m omkring vinduet. Min mand har efterisoleret resten af loftet, både ovenpå og langs tagpladerne, men det kræver nye vinduer, isolering osv og det er et større projekt vi ikke magter lige nu - hverken økonomisk (han er i voksenlære som beslagsmed..) eller tidsmæssigt (vi venter nr. 2 til sept.)

Kan et klimaanlæg være løsningen, og hvad skal jeg være opmærksom på ved køb at sådan et??

Har set et i bilka til 3000kr, der støjede 37 DB. Nogle af de dyrere der støjede 43-47 DB...

Vi vil gerne have en temperetur selv på varme dage på ca. 21 grader..

Nogle forslag??

Vil efterisolering/nyt vindue virke, eller skal vi gøre hele 1 sal i stand før det virker ordentlig??? Det er nemlig et projekt til om nogle år når manden er udlært.

Håber nogle kan hjælpe, for vi kan da ikke være de eneste, der har varme børneværelser på 1. salen på sommerdage :)

Arbejder som sygeplejerske

- Og MOR til den dejligste pige 24.04.08!

OG med en lille ny i maven, der kigger ud til os til september 09.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har de
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 15:40

der vifter der kører alle steder. Dem har vi til at stå i værelserne om natten. De koster ikke alverden. Vi har nemlig osse kogte børn om morgenen. Men det hjælper en del, og børn/folk sover bare ikke så godt når der er varmt.

Nu med dejlig hingstebasse efter Esteban xx.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

Molly sælges, se link
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/208325/1/

0
0
Svar på denne tråd

Vifter...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 21:11

Problemet er, at der pga skråvægge ikke er plads til møller/loftsvifter derinde.

Så har kun alm. blæsere (måske også dem du nævner..?) men på trods af det er tempereturen 27-30 grader og umuligt at sove i selv kun i en ble..

Men tror vi har bestemt os for at prøve at købe et billigt klimaanlæg også se om det virker.

Det kan da dårligt blive værre........

0
0
Svar på denne tråd

Tror.....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 22:37

Tror det er bedre, at bruge pengene på isolering...

Vi sover for første år på 1. sal, jeg har aldrig villet, grundet varmen. Men må erkende, at der slet ikke er så varmt, at det er et problem, trods jeg helst skal have minus grader når jeg sover.

Vi har skråvægge, lofter til kip. Vi satte en pind op ml bjælkerne hvor jeg fik monteret min propel. Men med vinduer åbne om dagen, er der absolut til at holde ud at være der...

Så det i mangler må være isolering, for lige så godt det er om vinteren til at holde kulden ude, lige så godt er det om sommeren, til at holde varmen ude...

Klimaanlæg bliver mange syge af, da det udtørrer luften og man får luftvejsproblemer....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Har du overvejet, om det er viden du fortæller om, eller noget du gætter på?

Der er meget meget stor forskel.....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Klimaanlæg
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 06:23

Vi havde et fint/dyrt klimaanlæg på mit gamle arbejde. det måtte kun sættes til 3 grader under udendørstemperatur. Hvilket gjorde at når det var rigtigt varmt udendørs, så var det det også indendørs.

Da det i en periode var MEGET varmt, satte vi det langt ned (21-22 grader), med det resultat at anlægget isede til og måtte have service.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Husk.....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 09:06

Husk at checke strømforbrug, nogle er meget meget dyre at have til at køre....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Har du overvejet, om det er viden du fortæller om, eller noget du gætter på?

Der er meget meget stor forskel.....

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi klarer
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 11:16

os godt med med åbne vinduer (med myggenet) og de der stående blæsere. Blæserene kører hele natten. Så vi er heldige. Og vores hus er hverken nyt eller nyisoleret.

Nu med dejlig hingstebasse efter Esteban xx.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

Molly sælges, se link
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/208325/1/

0
0
Svar på denne tråd

gardiner
Forfatter: 
Dato:  14-07-2009 22:19

Vi kan holde den værste varme ude ved at rulle for så varmen ikke kommer ind og kun åbne vinduerne i skyggesiden. Min erfaring siger at mørklægningsgardiner virker bedst og så skal de slutte helt tæt så solens ståler ikke kan komme ind.

Med venlig hilsen

Winnie

0
0
Svar på denne tråd

Klimaanlæg
Forfatter: 
Dato:  15-07-2009 07:55

Tak for jeres svar - gir stof til eftertanke..

Men er der nogle af jer der har små børn til at sove i den varme og hvad gør I ellers for at de kan finde ro i varmen?

Jeg sover også dårligt i den varme, men kan da møffe mig rundt i sengen uden/med dynetæppe som det nu passer. Det kan min datter jo bare ikke endnu..

Isoloering er jo også planen om nogle år - vi er bare nødt til at have en midlertidlig løsning indtil da, men hvis temp kun kan sættes 3 grader ned, så hjæælper det jo ikke så meget, kan jeg godt se.

Vi har mørklægningsgardin nede hele dagen, åbent/lukket vindue og gennemtræk som jeg nu har fundet ud af passer bedst i løbet af dagen så der er køligst om aftenen. Og blæsere. Men alligevel er det ikke nok. Bare igår, hvor der ikke var så sindssygt varmt, var der over 25 grader derinde til aften...

Og ja, også et problem om vinteren, men der kan vi så sætte varme på så det passer nogenlunde. Og give hende en ekstra trøje på hvis det er nødvendigt.

Men man kan jo ikke tage mere af hende her om sommeren, desværre..

Vil undersøge mere om klimaanlæg. Det skal jo ikke køre hele sommeren - men de dage, hvor det er et problem med varmen. (og ja, er det en hed sommer, så er det selvfølgelig hele sommeren hver nat-skal slukkes om dagen og lufte ud..) Så luftvejsproblemerne må vi tage derfra. I de varme lande (Tyrkiet fx) der kører de jo i alle rum konstant så....

Mvh

Karen.

0
0
Svar på denne tråd

Får I klima
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 15:57

Får i opsat et klima anlæg, vil jeg anbefale kun at i bruger det til en her og nu nedkølning af rummet, og så slukke når der skal soves i værelserne. Har sovet med klima anlæg når vi har været på ferie, og det ender med snot næse og ondt i halsen ret hurtigt.

Men ellers nedrullet gardiner hele dagen og kun åbne vunduer på skygge siden, evt en propel som blæser lidt til at give cirkulkering, så er det til at leve med.

Og må nok så også fortælle dig at du ikke skal forvente 21c i soveværelset i den varme periode. Vi har soveværelser i kælderen, ren luksus i forhold til hvad jeg har prøvet som barn i mine forældres hjem, hvilket var 1. sal. Men selv i denne varme kommer vores kælder temp op på omkring 22c i luft temp. Men klart at foretrække værelser i kælderen her om sommeren.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Klima anlæg
Forfatter: 
Dato:  18-07-2009 20:47

Hej Karen,

Vi har et "mobilt" air con, som vi anskaffede at præcis samme årsag som du nævner. Det er købt hos "jem og fix" og vi valgte en til ca 4.000.

Det stiller vi på værelset 2 timer før vores datter skal i seng, og det køler fra 27 grader til 20 på de par timer. Det er super snilt. Bag efter køres det lige ind i soveværelset hvor vi sover, og så har vi alle dejlig sove temperatur.

Ganske enkelt en genial lille anretning der gør, at jeg kan komme ud og ride om aftenen (den lille skal sove før jeg rider ;o)

Mvh

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svært med aircon...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2009 23:01

Tak for alle jeres svar.

CrevisCali: Lyder da som den optimale løsning for os!! Hvad er mærket?? Vi har nemlig 2 børneværelser, så jeg tænkte den måske kunne køre på skift.

Man har vel lukkede vinduer når den kører??

Ang. ondt i halsen, så kender jeg det fra sydlandsophold, men der skyldes det, at vi sætter den på 17 grader - og det skal man jo blive syg af... så det har vi lært på den hårde måde ;)

Men 20-21 grader så sker der ingenting!!

Det er et forsøg værd med aircon for jeg er træt af at skulle blive bekymret over vejrudsigten, bare de lover 25 grader.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider