Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Bane - besøg
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 13:35

Hej alle sammen

Jeg skal snart til at lave udendørs bane. 20x60

Jeg tænkte derfor på, om der var nogle i nærheden af mig (Hammershøj, mellem Viborg og Randers) som har en super udendørsbane de kunne tænke sig at vise frem.

Jeg har læst en masse både her på HN og nettet i det hele taget. Men syntes bare det kunne være rart at se nogle af banerne i virkeligheden.

Jeg regner jo ikke med at vil bruge flere 100.000 kr. på bane men ved samtidig godt at det koster.

Det er valg af materialer jeg er mest interesseret i, samt opbygningen af banen.

Send mig evt. en privat besked....

Håber der er nogle der vil dele deres viden med mig...:O)

Hilse Mette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er igang - billig udgave!
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 08:11

Jeg laver en bane helt enkelt og simpelt. Nu skal jeg også kun ride på den i sommerhalvåret og jeg er den eneste der skal bruge den.

Vi gravede 10 cm. jord af i går (har sandjord) og i næste uge kommer der 60 m3 lersand på. Det svarer til 5 cm.

Vi har mulighed for at grubbe banen.

Hilsen Jannie

Den heldige ejer af de to skønne hopper

Super Sisse og

Sammie Superstar

Grafiker og webdesigner :) Hestenes eget website

0
0
Svar på denne tråd

jeg har lerjord
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 08:38

Hej Jannie

Jeg har lerjord. Det vil sige at der er selvfølgelig muld øverst, men graver du det af, er der rent ler under. Nogle steder er jordlaget større end andre, tror det svinger mellem 30-70 cm.

Vandet kan jo ikke trænge gennem lerlaget, så hvis jeg skal kunne bruge banen hele året (eller så meget som mulligt) så tror jeg det bliver nødvendigt at lægge drænslanger i banen.

Er der ikke andre som har lavet en super bane? Jeg kører da gerne lidt omkring for at kigge...:O)

Men tak for dit svar Jannie, håber du bliver glad for den.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Mette...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 08:50

Min er super men jeg bor på Sjælland men ellers var du velkommen.

Min har kostet 250.000 inkl moms. Den virker hele året og er tør uden at være for tør.

whttp://www.skelgaarden.dk har lavet den og de overholdt alle aftaler og var hysterisk pertenlige.

Det er mega vigtigt at man laver det rette fald på banen så vandet kan løbe af. Det må ikke være for meget for så belaster det hestens fusser for meget.

Mvh

MetteH

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette..
Forfatter: 
Dato:  10-07-2009 09:06

Hej Mette

Har prøvet at kigge dit link, men siden er under opbygning. Kan være jeg ringer til dem.

Har du drænet din bane?

Hvad er der i bunden?

Hvad er dit toplag lavet af?

Jeg har læst flere steder at banen skal have et fald på 1% fra kort side til kort side. Hvad har din?

Der er nok lidt langt at kører...øv... men den har også været dyr...håber at kunne lave den for ca. 60.000 kr. men nu har vi også maskinerne selv, så skal jo bare have fundet ud af hvilke materialer der vil egne sig bedst.

Men tak for invitationen...smil...

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  13-07-2009 13:05

Hej igen,

Min er lavet med det formål at jeg skal kunne bruge den hele året derfor har den kostet det den har.

Der er først gravet af og lagt 3 drænslanger ned med 5 mts mellemrum på langsiden - de samles i en brønd med tilhørende faskine.

Derefter lagt 15-20 cm knust tegl og beton uden for meget smuller.

Derefter 10 cm stenmel - og det skal være den rigtige slags :-) eller pakker det vandet (mit er fra Svebølle - efter sigende de eneste der kan levere den rigtige kvalitet).

4 cm 04 vasket grus og 2 cm ridebane flis.

Alle lag er stampet og målt med laseren på maskinen så de har det rette fald det er en eller anden promille og jeg kan ikke huske det.

Jeg har sveller rundt om og til sidst træhegn. (det kommer oveni prisen).

Du kan helt sikkert bruge tipsene og metoden til at lave en bane billigere selv. Men husk materialer er mega dyre - materialerne i min udgør alene i omegnen af 100.000 + moms.

Jeg har altid hafr mine opstaldet gode steder med fine faciliteter s¨å jeg vidste at hvis jeg skulle komme til at ride når jeg fik dem hjem skulle det være i top. Det virker - jeg får redet 4-5 x om ugen selv med en lille bebs :-)

Held og lykke med projektet.

Kh MetteH

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider