Kommunen vil gerne lave en sø/regnvandsbassin på min grund. Jeg husker ikke det præcise navn, men det er en indretning, der skal forsinke regnvandet under store regnskyl, så kloaksystemet kan klare det. Men jeg er lidt nervøs for, at det vil vælte ind med myg, hvis jeg får en ca 3000m2 stor "sø" her. I forvejen er hestene plaget af myg om aftenen.
Det var meningen, den skulle være på naboens jord, som jeg iøvrigt har hestene gående på, men den skal så være større end først antaget, og vil næsten fylde al hans jord, og det kan jeg godt forstå, han ikke er meget for. Men om den kommer på min jord eller en af naboernes gør nok ikke den store forskel mht myggeplage.
Jeg har 3.2hektar, så jeg synes egentlig heller ikke, jeg har så meget jord til overs, at jeg har lyst til at afgive noget. Jeg afgav 0.3 hektar sidste år for at få noget jordfordeling til at gå op, og fik i forbindelse dermed de 1.2 hektar som søen skal ligge på istedet for noget jord på den anden side af den markvej, der ligger på min grund. Pt kan jeg godt undvære det, da jeg har naboens og også lidt af en anden nabos jord til græsning, og derfor har rigeligt også til at lave wrap på, og hestene er nøjsomme og slet ikke kan tåle for meget græs, og 1.slet har givet det dobbelte af, hvad de kan spise. Men skal jeg engang sælge, så er det nok ikke en fordel med mindre jord. Jord kan man aldrig få for meget af
.
Men på den anden side, kunne der endelig blive råd til en god ridebane, så jeg kan få hestene tilredet. I morgen kommer de med to tegninger. Én hvor hele søen ligger på min jord, og en, hvor den fordeles, så både jeg og naboen får "fornøjelsen". Kunne de ikke bare lægge sådan noget på et af storbøndernes jordstykker? Selvom de jo også tror det er verdens undergang at skulle af med lidt.
Ih altså i mit næste liv (hvis jeg altså troede på den slags), vil jeg være bedre til at tage beslutninger. Hvad ville i gøre?