Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hvor mange wrap/ hø baller per ha?
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 13:33

Hej

Jeg prøver at regne ud, hvor meget hø eller wrap vi kan lave på vores mark. Jeg vil derfor høre jer andre, hvor mange baller og helst kiloangivelse på disse, i kan lave på en ha græs af enten hø eller wrap?

Mvh Bitten

0
0
Svar på denne tråd

Antallet af baller...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 19:09

er vel mere eller mindre uinteressant, og da især uden kg. angivelse; ballevægten svinger fra ca. 10 kg for en småballe hø til 500 kg for en bigballe wrap......?

Men vi "plejer" at tage hvad der svarer til ca. 4 ton pr. HA - udbyttet svinger naturligvis afhængig af vejret, særlig har mangel på vand en væsentlig indflydelse.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd

mange ting
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 08:03

høstudbyttet afhænger jo af en del ting:

græssorten

græssets alder dvs er det nysået, 1-2-3år gl eller ældre?

er det gødet optimalt?

jordbundforhold

vejrforhold

Det enen år fik jeg næsten 30 minibig af 90x9x150, året efter fik jeg 17.........

iår tegner indtil videre godt på min ene mark da det allerede er super frodigt (blev analgt sidste forår), hvor immod den anden mark er knap så lnagt fremme, og det er også den næste der står for skud til at blive omlagt.

Jeg gøder min jord næsten efter foreskrifterne, dvs lidt mindre end anbefalet for gødnign er super kostbart.

Normalt giver jeg NPK gødning iår har det fået NS.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider