Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Sprøjte mod skræpper og smørblomster
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 09:37

Hvad skal jeg bruge til at sprøjte mod disse to irriterende planter? Får slået det hele af derude nu her, men de kommer jo igen? Hvad virker bedst? At stresse planterne ved at slå dem ned hele tiden, eller at give dem en omgang gift?

A-Noir ifolet med BH Zack, har fået et smukt sort hoppeføl den 13 marts.

WRAP EL. ALM HØ I SMÅBALLER, RESERVER ALLEREDE NU FRA HØSTEN 2009

0
0
Svar på denne tråd

Det skal have en..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 15:02

gang Eagle.. 50 gram plus 0,4 liter Isobette..

Det skulle tage det og hestene må lukkes ud på græsset efter 21 dage..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

smørblomster...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 18:29

Jeg fik for et par år siden sprøjtet mod smørblomster. Dog desværre uden den store effekt. Så vidt jeg husker stod der på sprøjtemidlet, at de skulle sprøjtes i JULI/AUGUST, når de var i god vækst.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 20:13

Metaxon mod skræpper og ingen heste i 14 dage.

Gitte

www.westernportalen.dk

Western sadel sælges - billed på præs.

0
0
Svar på denne tråd

og husk...
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 08:12

KALK.. smørblomster har det godt på sur jord.. jeg må ikke sprøjte mine marker pga mvj aftale.. men efter jeg for 3 år siden gav marken noget kalk er der ikke længere så mange af dem.. jeg har dog også slået dem ned en gang om året..

så i efteråret fik den anden mark et skud kalk, så jeg håber de med tiden vil minskes til et min..

så jeg tror den første mark skal ha et skud kalk i år.. jeg skal lige snakke med en af de "kloge" først *SS*

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 08:14

at mod skræpper forsøger jeg så vidt muligt bare at holde dem nede så de ikke sætter blomst.. jeg har dog gået med håndsprøjten og givet dem noget som VIRKER (kan jo selvfølgelig ik huske hvad det hedder).. men marken er for stor til at give alt.. men ved at forhindre dem i at sætte blomst og det er bedst at slå dem imens de forsøger at lave blomst, da er de mest sårbare for slåning... kan de holdes nede..

0
0
Svar på denne tråd

Mataxon..
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 17:36

er godt nok godkendt til anvendelse i græs.. Men ifølge Vejledning i planteværn tager den ikke skræpper og ranukel..

(Så jeg ville anvende et hvor der direkte står at den tager de to ukrudter og det gør Eagle og Harmony/Harmony SX)..

Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..

0
0
Svar på denne tråd

Metaxon
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 10:07

Fuldstændig virkningsløst mod skræpper her hos os.

Jeg syntes vores nabo på et tidspunkt nævnte Starane?

:Pia

Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub", gerne hingsteplage. Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

Korrekt at..
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 10:51

Starane kan snuppe skræpper, men den tager ikke Ranukel og det er jo nemmest og billigst kun at skulle sprøjte en gang..

0
0
Svar på denne tråd

Og husk
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 14:06

Og så er der lige det om man selv ønsker at sprøjte eller om man får nogle til det ifht hvad man kan købe og har lov til at håndtere...

Enhver ser hvordan du ser ud - men kun få ved hvem du er...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider