Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

ha-støtte
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 10:53

er der andre der syndes det er besværligt at udfylde papirner til ha-støtte i år.

det to mig godnok langt til i år i forhold til sidste år.

stald Lillegaard

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

Vi....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 21:18

Vi gad ganske simpelt ikke, da vi købte ejendommen, og modtager intet, hvilket er super godt, vi er fri for alt form for papirarbejde, hvilket for os er meget værd

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hurtigt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 22:22

Jeg synes nu ikke det var så slemt i år, sidste år opgav jeg totalt. Men det fik jeg så ikke lov til, jeg kan da godt love for at de var efter mig, de sendte rykkere, ekstra skemaer osv osv, så de var helt sikre på at vi ikke slap væk. Vi får så både ha-støtte og noget miljø-støtte hvor vi forpligtiger os til at bruge mindre gødning.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

Fordelen....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2009 22:26

Fordelen ved ikke at modtage det er, at vi er totalt fri for papirarbejde, det sætter jeg ret stor pris på

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

Fra Mellemhaven ønsker vi Tjalfe tillykke med det nye liv og håber, det var den rigtige beslutning vi tog.

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Papirarbejde?
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 06:04

Jeg vil da sige at der er MEGET lidt papirarbejde i det. Jeg logger ind på plantedirektoratets hjemmeside, taster 3 tal og trykker godkend, så skal der tastes en kode og det er det. Det meste papirarbejde er at jeg får tilsendt et markkort hvor jeg skal indtegne omridset af vores jord.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 06:58

jeg skulle indgi alle oplysninger på ny og tegne nyt markort.

de sidste par år har jeg kun oplyst gødnings regnskab.

stald Lillegaard

os med springerne

0
0
Svar på denne tråd

Ja....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 09:16

Selv gødningsregneskab er vi fri for

I vores sag var der rigtig meget papirarbejde, der var yderst arrogante madammer, som sad i i direktoratet, de var umulige at tale med, beskyldte os for alt muligt, åh nej, husker så tydeligt, de var virkelig stride...

Så vi er bare så glade for at slippe.. og når vi skal regne alt det jord fra, som vi har indhegnet, plantet til, lavet til frugthave og meget mere, så lever vi i bedste velgående uden støtte.

Jeg må også ærligt indrømme, at jeg ligeså finder det yderst vanvittigt, at man har ret til at få støtte, til noget så lille som vores, den støtte bør gives til dem som skal leve af det, og ikke os hygge landmænd, men det er jo en personlig holdning til, at skulle vride hver en krone ud af samfundet... så mig passer det super, det vi gør....

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vibs.....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 10:14

me de nye gødningsregler kan du så slippe for at være registeret og dermed være tvunget til at lave gødningsregnskab?

jeg har måtte lade mig registere for at kunne købe NPK gødning efter disse nye regler.......for foldene skal skisme gødnes.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

regnskab
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 10:19

Jeg har det helt som Vibeke. De par tønder og de par 100 kr. herregud, giv dem til en fattig bonde i Portugal.

Som jeg forstår de nye gødningsregler skal man alligevel have en omsætning over 20.000 på sin jord for at kunne blive registreret og jeg har KUN minus på den konto - dyrker ikke engang kartofler til husbehov mere...

Er det ikke bare blevet rigtig meget dyrere at købe for os amatører?

:Pia

Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

Vi....
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 13:40

Vi er sluppet for alt, og kommer vi til at gøde med noget som helst, så bliver det købt i Bilka

Jeg vil IKKE rode mig ind i noget, og syntes det er helt forkert, at jeg med mine 8 tdl skulle kunne få noget som helst tilskud, for jeg dyrker jo ikke noget, altså i den forstand, ud over min hobby...

Men - vi har boet her i 2½ år, og er INTET krævet for af papirarbejde

Hilsen Vibeke

R.I.P. Freykur, 8 År

R.I.P. Line Vaps, 10 år

WWW.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mht gødning..
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 13:51

Mht at blive momsregistreret pga gødning kræver det en omsætning og ikke et overskud på 20000. Dvs de 20000 er alt der både er plus og minus. At moms så forlanger at man inden for 5 år får en nul-balance i regenskabet er så noget andet :-). Får man ikke det tager de "bare" ens cvr nr igen og man er ikke længere momsregistreret.

Ellers har jeg været så heldig at kunne købe gødning af en bondemand i år, så jeg kan vente til næste år med at registreres.

Ellers har jeg heller ikke haft problemer med at udfylde ansøgningen. Og markerne har jeg lagt i markkortet på nettet, så ikke noget besvær her. Og er da glad ved de små 12000 vi får ud af støtten. :-)

MVH Tina

Mor til den skønne Alice februar 07.

Opstaldning tilbydes i Hodsager, ved Holstebro og Herning.

Privat stald, 6 heste, fold så meget som muligt, fodres 3 x daglig. Løsdrift hoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

momsen
Forfatter: 
Dato:  17-03-2009 14:27

Ok, men efter 5 år kan man jo så alligevel ikke købe gødning i dit eksempel.

Jeg ER faktisk momsregistreret - men det har intet med heste og landbrug at gøre.

:Pia

Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider