Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Bygge på anden mands jord??
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 15:54

Som overskriften lyder - ville du bygge på anden mands jord?


Vi overvejer at få hestene hjem og gå, men da vi ikke har egen jord skal vi leje os til det der ligger rundt om vores ejendom. Hestene skal gå i løsdrift, dvs. der skal bygges en løsdriftsstald på den lejede mark for at det kan fungere...


Ville du gøre det?


Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville ikke bygge..
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 20:19

Ja jeg ville ikke bygge en hel stald, men gøre lige som et par af vores venner.

de har købt to meget lange kølecontainere, sat dem op langs med henanden, med ca 3 meter imellem.

så har de sat bjælker imellem containerne, og der oven på, lagt et tag.

På den måde, har de to løsdriftstalde og et tørt område til at stå og strigle på.

den ene container bruger hestene, den andne bruges til opbevaring af foder og halm-hø.

Men husk at søge om tilladelse til at lave en løsdrift.


Går dine heste og ponyer med svømmefødder på folden.
Er din ejendom ved at drukne i mudder, så ring og hør om vi måske kan hjælpe dig

vognmand/entrepenør

Per Christensen 20285450

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bygge på anden mands jord?
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 09:21

Hej,


Ja, jeg kunne godt bygge på en anden mands jord, såfremt det der skulle bygges var flytbart, så jeg kunne tage det med mig igen, hvis det skulle blive aktuelt.


Mvh.


AnjaR

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej det kunne jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 10:39

i min verden må det give en nabo-tvist. Måske jeg er for skeptisk, men selv mener jeg realist . de færreste kan blive enige om alt.


leje jord: ja

bygge på jorden: nej


Karina


Søges: kopi af et gødningsregnskab så jeg kan se hvilke rubrikker der skal udfyldes. Gerne fra mindre ejendom, men intet krav. Send gerne PB.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg ville sætte noget flytbart
Forfatter: 
Dato:  04-03-2009 11:59

op, det er meget billigere og der er mange muligheder, fx de små rundbuehaller til under 20.000 kr, evt to i forlængelse af hinanden.

Det kan blive helt fint, uden at blive for dyrt og uden at du investerer i noget fast.....


Eva.


Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 flytbart...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 21:33

Min mand er enorm praktisk og uddannet bygningskonstruktør, desuden kan han skaffe billigt tømmer fra en tidligere arbejdsplads, så han mener han kan bygge en 9*4 m stald for ca kr. 10.000 inkl. el, foderrum og krybber mv. Det bliver så på sandbund og ikke med støbt gulv. Netop af hensyn til at den skal kunne skilles ad og flyttes hvis vi beslutter os for at flytte engang...


Ja, jeg er klar over at man skal søge om tilladelse. Det går så under hobbybrug og ikke erhvervsbrug, da der kun skal gå tre heste/ponyer så reglerne for mødding mv. er vist ikke så strikse. Også når det er løsdrift fremfor stald, hvor man kun muger ud 1-2 gang om året. Det er også fordelen ved sandbund fremfor støbt, alt fugtigt (tis, vand mv.) løber bare ud i jorden og bunden forbliver tør.


Mht. nabostrid skal det helt sikkert aftales ordentligt, hvad man kan/må og ikke kan/må inden vi vil gå igang med sådan et projekt...


Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja, men så er det jo ikke så galt
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 21:58

men hvis han har lyst til at øve sig- kan du så ikke sende ham rundt om mig først ??

Vi skal netop have lavet et læskur i den størrelse (på en fold som vi ejer)....jeg betaler materialer og har i øvrigt vist både stolper og tagplader liggende.


Eva


Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider