Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Forpagtning
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 10:00

Hejsa.

Jeg er ved at undersøge muligheden for at få lidt mere jord til vores heste.

Jeg vil jo allerhelst købe, men tror ikke ham der har jorden, vil sælge til mig.. Så nu spørger jeg jer.... Hvordan er reglerne med at forpagte jord, der får EU-støtte??

Ejer af jorden vil udleje 6 tøner land for 12000 kr + moms for 7 måneder. Det synes jeg jo er lidt dyrt.. Jeg vil jo gerne have jorden hele året rundt, så kunne man jo anlægge løsdrift..

Men kan I hjælpe????

Mvh Trine

0
0
Svar på denne tråd

eu-støtte
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 11:11

han kan sagtens forpagte jorden ud til jer og selv hæve EU-støtten

Der er ingen fast pris på udlejning, det er udbud/efterspørgsel.

Hvad vil han bruge de 6 tdr land til de resterende 5mdr om året?

Karina

Søges: kopi af et gødningsregnskab så jeg kan se hvilke rubrikker der skal udfyldes. Gerne fra mindre ejendom, men intet krav. Send gerne PB.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:06

karinae: Ja, det var også det jeg spurgte om. Hvor jeg så fik det svar, at hvis han skulle have EU-støtte måtte man ikke leje/forpagte jorden ud 365 dage om året..

Han snakkede om, at vi kunne forpagte jorden og betale mere, og så ville han afmelde jorden fra det der EU-støtte.

Men siger du, at han godt kan hæve sin EU-støtte selvom vi forpagter jorden?? For så kunne man måske presse ham i pris. Det ville da være en win/win situation for os begge. Jorden bliver hverken dyrket eller noget. Han slog lidt hø på det sidste år, men kun en gang..

0
0
Svar på denne tråd

ikke en haj
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 12:55

jeg er ikek en haj på dette område, men ja jeg mener godt han selv kan hæve støtten selvom marken er udlejet, bare det står i jeres kontrakt så du ikke samtidig hæver støtte for jorden.

ellers må han da bare udleje det 350 dage til jer.

Karina

Søges: kopi af et gødningsregnskab så jeg kan se hvilke rubrikker der skal udfyldes. Gerne fra mindre ejendom, men intet krav. Send gerne PB.

0
0
Svar på denne tråd

Eu støtte...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 15:22

Her er lige et link, håber du kan bruge det til noget.

www.lr.dk/oekonomijura/ oekonomiogjura/05-3-27aarsnyt2004- 3.htm

Kunsten at være klog er kunsten,

at vide, hvad man skal ignorere.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm......
Forfatter: 
Dato:  16-02-2009 15:48

mig bekendt er der ikke moms på jordleje, vi får det ihvertefald ikke, og har aldrig fået.

Vi får 15 tusind for 10tdr. land om året, og så står lejer selv for at få og søge støtten hjem.

Det er så heller ikke den allerbedste dansk jord han har lejet.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider