Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Ukrudt på græsmark?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 08:10

Hej.

Jeg har de her 14 tønder land hvor jeg plejer at lave wrap på halvdelen, men der er efterhånden en del ukrudt på det og mange smørblomster.

Kan jeg sprøjte med noget som ikke ødelægger græsset men som tager ukrudtet? Det er nemlig en ret våd mark så man kan ikke ret godt køre derude før til maj, og der skal første slet gerne tages.

Nogen forslag?

A-Noir ifolet m BH Zack, foler ultimo marts 2009

Vi søger bolig nær Vejle/Fredericia, kan du hjælpe?

Smukke og smarte kat 1 ponyer købes

0
0
Svar på denne tråd

du kan
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 08:15

starte med at kalke marken evt.. jeg har ladet mig fortælle at ranunkel (smørblomster) elsker surt jord.. jeg har selv mange smørblomster.. men synes da her 2 år efter jeg har givet kalk at de er lidt på tilbagetogt.. så jeg regner med at give kalk i år igen.. husk kalkning af en mark giver ikke resultat her og nu men løbende

0
0
Svar på denne tråd

Ukrudt på græsmark.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 09:40

Hej,

Som jeg ser det, er der ingen andre muligheder end at sprøjte ukrudtet væk - og det kan først gøres når der kan køres i marken med maskiner, så der ikke bliver kæmpe spor.

Vi har selv en eng, som vi ikke kan køre på før det er slettid - og det er selvfølgelig surt mht. at tage slet.

Ang. hvad der skal sprøjtes med og mod hvilke planter på folden må du alliere dig med nogen om - har du ikke en nabo, der er landmand f.eks.?

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider