Jeg har et hegn med træpæle 7cm diameter og 14 cm diameter fra Poda, og alutråd i 70 cm og 125 cm højde :

Der ud over har jeg valgt elastikled til leddene - det fungerer rigtig godt, undtagen 1 sted, hvor jeg uvist af hvilke årsager leder strøm hver gang jeg røre ved ledhåndtagene 
Min sommerfold på 2 tdl er hegnet som en stor fold, og den deler jeg så op med hvidt reb og flytbare pæle, i starten af sæsonnen hvor der er meget græs, og de ikke skal gå på det hele, eller hvis jeg skal gøde noget af græsset, eller hvis der kommer nye heste, eller en er syg e.l.
Sådan ser det ud :

Alu-tråden som jeg har brugt til det faste hegn, er enormt let og nemt at arbejde med.
Jeg har på 2 år oplevet at den nederste tråd har været knækket 2 gange, formentlig har hestene leget og så er en af dem blevet presset op i hegnet, og så er tråden knækket. Ingen af gangene har hestene haft sår eller skader af det 
Det hvide hegn kan de ikke ødelægge
Så hvis de ryger i det hegn er sket 2 gange, så kan de heldigvis trække de flytbare hvide pæle op, så de kan komme fri.
Jeg tror dog jeg slipper for de problemer igen, fordi jeg ikke længere har min shetter, og derfor ikke behøver sætte den nederste hvide tråd på længere - det var den de fik benet over hvis de sparkede ud efter hinanden.
Jeg tør dog ikke bruge alutråden/alm tråd til et flytbart hegn, fordi jeg synes det er vigtigt for hestene at de nemt kan se det hvide hegn, da det flyttes med.
Træhegn synes jeg er superflot, men kan til nogle ejendomme virke lidt for pompøse og bastante. Men det må være skønt hvis man feks har føl e.l., da hegnet jo er meget tydeligt og solidt.
Jeg har hegnet 2 folde - den ene på 2 tdl land, og den anden på ca. 2500 kvm, og har givet omkring 4000 kr for det - der kunne jeg nok ikke have fået så meget træhegn 
MVh Charlotte