Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Hvilket hegn har I?
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 18:53

Hei! :)

Jeg som overskriften siger: HVilket hegn har I?

• Er i tilfredse med det?
  • Er der noget i kan anbefale?
  • HVor lang tid tror I det kan holde?
  • ER det god kvalittet i forhold til pris?
  • Var det nemt at opsætte?

Har en drøm at flytte på en hesteejendom engang, så vil gerne vide mest muligt om hegn :)

Hilsen Mette!

Splinette, du vil altid være i mit hjerte <3

Søger én at træne McLean med i Nordjyllandsområdet..Skriv

hvis du er interesseret ;)

Nu med hest - Linette mus <3

0
0
Svar på denne tråd

hegn..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 19:09

Jeg har ganske almindelig trådhegn i to højder. Har tidligere haft hvid rebhegn, men det blev for hurtigt dårlig til at lede strømmen og har flere gange oplevet hegnet ikke gik over, trods robecutteres, når hestene gik i det. Så jeg vendte tilbage til det gode gammeldags og det fungerer bare. Springer hvis hestene går i det og leder strømmen perfekt. Nemt nok at sætte op og er billig i indkøb.

MVH Tina

Mor til den skønne Alice februar 07

Opstaldning tilbydes 7490. 900,- pony, 1100 hest.

0
0
Svar på denne tråd

Hegnstyper
Forfatter: 
Dato:  14-01-2009 20:28

Vi har for 2 år siden lavet nyt hegn. På vores vinterfold har vi et lægtehegn. Det var et meget tidskrævende arbejde at opsætte og få til at være lige, men er virkelig blevet flot.

På sommerfolden har vi sikkerhedshegn fra pithegn som har en god ledeevne og er synlig for hestene.

Den er så stiv, at den på ingen måde kan krølle sammen om et hesteben. Den nederste tråd er en speciel alutråd som knækker selv hvis små føl kommer i den.

Vi har dog erfaret, at den også kan knække ved mindre belastning og vi har da måtte skifte den nogle gange efterhånden. Så selvom det er en fordel med den lave brudstyrke kan det omvendt også være en ulempe. Pælene er akacietræ ø 14 som skulle holde 20-30 år.

Iden tid vi har haft vores nye hegn, har vi ikke haft en eneste hest i det.

Vi håber generelt vores hegn på sommerfolde og vinterfolde holder i mange år, da det var noget af en udskrivning.

Forhandler af Salvimin Grøn

Super lækkert NF hoppe føl, forventet stang 147 med super afstamning og bevægelse sælges til rette hjem.

http://www.calandia.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mit hegn
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 00:50

Jeg har almindelig galvaniseret tråd fra Harald Nyborg (14 hedder den måske?) i 3 højder op til 130 cm. + et blåt alm. 10 mm. reb foroven på pælene (højde 135 cm.). Pælene er 210 cm lange og 7 cm. i diameter.

Der er 8 meter imellem pælene og alle led er lavet så trådene kan fjernes helt (alle led er ligeledes 8 meter)

Det fungere supergodt, har kun haft enkelte uheld med bremselængden for min unge hoppe , heldigvis har det været inderhegn hun er røget i så ingen større skade.

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

hippolux fra PODA
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 09:45

Vi har hippolux, det er dyrt men langtids holdbart, har fået af vide at det og pælene skulle kunneholde mellem 20-30 år.

Det er ca det sammen som sikkerhedshegnet fra PIT. Jeg har det i to højder og sat på 7-8 Ø trykimpræneret pæle. Jeg har fjedreled, og dem vil jeg ikke anbefale. Mine er ved at blive skiftet, for svinger en heste hale i dem, bliver leddet ødelagt fordi det hænger ved, og hesten skræmt.

Selve hegnet vil jeg til hver en tid anbefale. Og min drøm om mine nye fold er at jeg også skal have hippolux. Vi havde PODA til at sætte det op, og så koster det næsten det dobbelt pr meter. Så næste gang tror jeg vi gør det med venne hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

Alu tråd.......
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 10:28

Jeg har et hegn med træpæle 7cm diameter og 14 cm diameter fra Poda, og alutråd i 70 cm og 125 cm højde :

Der ud over har jeg valgt elastikled til leddene - det fungerer rigtig godt, undtagen 1 sted, hvor jeg uvist af hvilke årsager leder strøm hver gang jeg røre ved ledhåndtagene

Min sommerfold på 2 tdl er hegnet som en stor fold, og den deler jeg så op med hvidt reb og flytbare pæle, i starten af sæsonnen hvor der er meget græs, og de ikke skal gå på det hele, eller hvis jeg skal gøde noget af græsset, eller hvis der kommer nye heste, eller en er syg e.l.

Sådan ser det ud :

Alu-tråden som jeg har brugt til det faste hegn, er enormt let og nemt at arbejde med.

Jeg har på 2 år oplevet at den nederste tråd har været knækket 2 gange, formentlig har hestene leget og så er en af dem blevet presset op i hegnet, og så er tråden knækket. Ingen af gangene har hestene haft sår eller skader af det

Det hvide hegn kan de ikke ødelægge Så hvis de ryger i det hegn er sket 2 gange, så kan de heldigvis trække de flytbare hvide pæle op, så de kan komme fri.

Jeg tror dog jeg slipper for de problemer igen, fordi jeg ikke længere har min shetter, og derfor ikke behøver sætte den nederste hvide tråd på længere - det var den de fik benet over hvis de sparkede ud efter hinanden.

Jeg tør dog ikke bruge alutråden/alm tråd til et flytbart hegn, fordi jeg synes det er vigtigt for hestene at de nemt kan se det hvide hegn, da det flyttes med.

Træhegn synes jeg er superflot, men kan til nogle ejendomme virke lidt for pompøse og bastante. Men det må være skønt hvis man feks har føl e.l., da hegnet jo er meget tydeligt og solidt.

Jeg har hegnet 2 folde - den ene på 2 tdl land, og den anden på ca. 2500 kvm, og har givet omkring 4000 kr for det - der kunne jeg nok ikke have fået så meget træhegn

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

vi....
Forfatter: 
Dato:  15-01-2009 21:25

har træhegn på vinterfoldene med to tråde:

Det er vi rigtige glade for.

Vores sommerfolde lejer vi, så der har vi 4 cm bredt hvidt bånd, 3 stk og det fungere fint.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Har haft..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 08:58

Jeg har gennem de sidste 10 år haft forskellige hegn. Startede med det brede hvide, men det holdt kun 2 år. Så fik jeg nylon-reb, men det bliver altså hurtigt grønt, og de små ståltråd der er vævet ind i for at lede strømmen holder heller ikke evigt (6-7 år) på trods af at jeg købte det dyre fra poda.

Så havde jeg endelig fået sparret op til at købe white ligtning (samme som hippolux) men da jeg kom ned til hegnsbutikken anbefalde de en blød jerntråd i stedet. Det er jeg rigtig glad for, den springer ved 40 kg's belastning, og man er 100% sikker på at strømmen bliver ledt ordentligt. At det så kun kostede en hundrede-del af white ligtning, det var jo bare en sidegevinst :-)

Boks med ridehus, bane og masser af foldtid udlejes i Haslev for 1600,- pr md med foder.

0
0
Svar på denne tråd

hippolux her..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2009 17:20

og er SÅ glad ved det... Da jeg har hingt, hopper med føl og hopper i brunst. (året rundt) har det været vigtigt for mig at have en tråd der var sikker og som forblev sikker..

Ville ikke bytte.. Super sikkerhed, god synlighed og super ledeevne. (mit køre på 10.000 volt hele hegnet rundt) min hegnsmåler kan ikke måle mere. Men de bliver hvor de skal.. Hopperne har lært at holde deres forben fra tråden. og hingsten nærmer sig det ikke..

Dyrt ja.

besværligt at sætte op!!! JEP..

MEN det hele værd!!!

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk

Brun PRE hoppeplag og hingteføl. Barock typer sælges her: http://www.edoras.dk/

0
0
Svar på denne tråd

naturligt hegn
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 10:34

Vores fold er et temmeligt stort naturområde, så alm. stødhegn er ganske enkelt ikke muligt. Istedet har kæresten efterhåndet fået genopbygget alle de gamle stengærder og så er der sat alm. reb op hele vejen. Du kan se det her i baggrunden. Det er er dejlig at vide, at hesten på ingen måde kan komme til skade på hegnet.

De fleste steder på folden er der ydermere naturlig bevoksning op af gærdene.

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2009 15:55

for gode svar.

Jeg er gået ind på hegn.dk og fundet en rigtig god artikel. Men hvordan sætter i strøømen i jorden? :)

Hilsen Mette!

Splinette, du vil altid være i mit hjerte <3

Søger én at træne McLean med i Nordjyllandsområdet..Skriv

hvis du er interesseret ;)

Nu med hest - Linette mus <3

0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:08

ståltråd, den bløde med go galvanisering og hvidt reb af en go kvali. Fittings fra poda og elefant strøm

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK
stifter og formand: klageklubben

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

vi har
Forfatter: 
Dato:  23-01-2009 16:10

ståltråd, den bløde med go galvanisering og hvidt reb af en go kvali. Fittings fra poda og elefant strøm

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK
stifter og formand: klageklubben

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

Hippolux i 2 lag
Forfatter: 
Dato:  25-01-2009 15:45

Det er dyrt ja - men det er alle pengene værd!

Vi satte det op forrige sommer og har strammet det op en enkelt gang, det er det...

Vi fik hjælp fra naboen, så vi var 3 mand til at sætte det op på 3,36 ha - det gik faktisk ret nemt!

Hilsen Jannie
med Super Sisse og Sammie Superstar :-)

www.nokke.dk

webdesign og grafisk arbejde

0
0
Svar på denne tråd

Jannie
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 12:52

Hvor meget har det kostet jer at indhegne de 3 HA med Hippolux?

Gerne oplys om det bare er prisen for tråden eller inkl pæle.

Hvor langt imellem pælene har I med denne slags tråd?

Mia

Hende der lever og ånder for Western Pleasure :-)
www.mia-haugsted.dk
Andelslejlighed på Frederiksberg sælges. 106 kvm. Fuldstændig istandsat. Billig husleje.

Føldækken købes! (til quarterføl)

0
0
Svar på denne tråd

Hegnet
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 12:59

Vi har 8 meter mellem pælene - det anbefalede Poda.

Tråden koster omkring 2.000 kr. pr. 250 meter - så du kan selv regne ud. Pælene husker jeg ikke prisen på.

Så kommer der dimsedutter til samlinger etc. oveni.

Jannie

Hilsen Jannie
med Super Sisse og Sammie Superstar :-)

www.nokke.dk

webdesign og grafisk arbejde

0
0
Svar på denne tråd

træhegn
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 21:54

Vi har et sikkert og solidt træhegn med to lægter. Materialerne er købt ved Tommerup Trælasthandel og vi har fået sat hegnet op af nogle tømrere.

Der er vist 2,5m mellem stolperne, den øverst lægte er i 135cm højde og der kun med tråd øverst for at undgå ben i tråden.

Her er nogle billeder: (på det første billede er den hvide tråd over hesten en midlertidig "fold-deler")

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 23:29

Her kommer lige et billede af mit hegn som blev beskrevet længere oppe i tråden...

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider