Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

ridebane og træhegn
Forfatter: 
Dato:  29-12-2008 22:03

nu har jeg jo læst side op og side ned om baner og hegn, at man skal søge om at anlægge en bane det er jeg klar over, også hvis man vil have lysmaster på den, men ikke hvis man vil have skotlamper. så langt så godt.

men nu er det sådan at vi har valgt at lave den første indhegning i gårdspladsen til en fold med træhegn- skal man søge om lov til det?? det er jo blot for at den matcher den anden fold (til shetlænderne forøvrigt=lavt hegn)som jo er lavet før jeg læste alt det her om træhegn.

og hvordan er det lige det er hvis banen kommer til at ligge ca 10 m fra eksisterende bygning? er det så noget andet man skal søge om?

og hvordan gør man? sender en tegning over hvor man har tænkt sig at plasere omtalte bane?

vi har pt en fold at ride på og det syntes jeg bare ikke er nok længere. det blir dog ikke en vildt dyr bane vi anlægger(til 300.000 kr) men brugbar for mig til de ture jeg skal ride om året.den skal selvfølgelig være drænet og sådan og ligeledes kunne bruges til løsspring, så hegnet bliver en del højere end shetlænderfolden gør- og de kommer til at ligge op ad hinanden.

jeg har ringet til kommunen og ham der sidder med alle svarende på mine spørgsmål- ja han er først tilbage d. 9 januar. hmn!

nogle der har været igennem møllen og nogen der ved om der er klausuler med træhegn og tråd i hvidt i ringkøbing- skjern kommune??

Dejligt nedlagt landbrug sælges

- perfekt til hestehold

0
0
Svar på denne tråd

ansøg.....
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 07:56

mit råd er at uanset hvad du gør mht ridebane så få på skrift fra kommunen at det er ok.

Det er simpelthen for surt hvis de kommer senere og siger, ej her må banen ikke ligge den skal rykkes X antal m til højre......

Ja man sender dem an ansøgning med en kopi af gårdens matrikelkort med bygningerne tegnet ind + ridebanen + forklaring af materiale valget den skal laves af.

Mht hegn kan du vel selv bestemme hvilket dine folde skal indhegnes med....kender kun Ringsted kommune som har forbud mod hvidt hegn.

Så vent du bare til 09 januar, det er alligevel ikke den korrekte årstid at anlægge bane på

Karina

10 baller god tør wrap fra 2008, 1.slet sælges.

350 DKK pr balle afhentet

Send PB for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd

nej det er ikke den korekte
Forfatter: 
Dato:  30-12-2008 21:30

årstid- men som mange skriver så kan det altså tage temlig lang tid at få sådan en tilladelse...

der skal selvfølgelig søges, ingen tvivl om det. men banen kan komme til at ligge helt ind til 6 m fra stalden af hvis det skal være. marken er der dræn i i forvejen men planen er at banen skal hæves lidt op, så vandet kan rende af...

så jeg skal jo nok også ud og have fat på nogle jernbanesveller(eller hvad nu det træ underneden skinnerne hedder)

nogen der ved hvor de kan fåes??

Dejligt nedlagt landbrug sælges

- perfekt til hestehold

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider