Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

midlertidig stald...hvordan med bund?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 13:22

Hejsa

Vi har en STOR lade/hal, hvor der p.t. ligger rigtig god sandbund og som jeg senere gerne vil bruge til mindre motionshal/ridehal.

Men nu er det at jeg måske står og gerne vil tage hesten hjem inden vores planlagte stald kan blive færdig...også fordi marken vil tage endnu længere tid at hegne ind og da hesten pt ikke kan komme på fold hvor den er nu alligevel, ville den omtalte hal herhjemme jo give den noget mere plads at gå på (sammen med sin bokskammerat).

MEN, MEN...nu er det jeg gerne vil spørge til hvordan jeg gør. Fordi vores hal mangler en STOR port og der går 3 jernstivere tværs igennem hallen, helt nede i sandets overflade, som jeg jo så går ud fra er bedst at få dækket af?

Hvad ville du/i gøre? Og hvad er evt. den bedste løsning her og nu?

Jeg mangler lidt input, da vi har så meget arbejde på gården p.t. og jeg nok er lidt drænet i bæret...for det eneste jeg kan komme i tanke om er at jeg må ud og købe dyr port og MEGET MEGET sand til at dække stængerne i bunden...

Hvor får jeg fat i sådan noget sand og en ok port? Hvilken slags sand er bedst, hvis jeg evt. også senere vil omdanne hallen til at motionere hestene i uden at skulle købe helt ny bund?

Eller kan jeg bare ikke det?

Alle gode forslag modtages med kyshånd...

Shadowfax - (y) Min hyps er en FRIESER (y)

BoisenDokkedal
0
0
Svar på denne tråd

det vi.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 15:01
har gjort i vores maskinhus, er at vi har sat hegn op derinde. Vi har lavet 2stks store bokse. For at få (plast)pælene til at stå, har vi boret huller i betonblokke og sat dem deri, og trukket hegn som normalt -og der er stød i...

Læskur/alukasse h.2,20m l.3,75m b. 2.20m sælges billigt-se præs.

0
0
Svar på denne tråd

ja, da...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 15:16

hvorfor tænkte jeg ikke på det, louise p

Det burde jo kunne fungere fint og det er ingen problemer at lave rigtig fine og store bokse imellem de jernstænger i gulvet...

Den tanke tror jeg lige jeg vil lufte for manden derhjemme...

BoisenDokkedal
0
0
Svar på denne tråd

hvad med bunden louise?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 15:22
Kom til at tænke på...kan jeg så godt bruge sandbunden derinde, som den er eller skal den gøres mere hård?

BoisenDokkedal
0
0
Svar på denne tråd

angelina
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 15:27

Ja altså hvis det er en midlertidig løsning, ville jeg lave dybstrøelse og så muge ud med bobkat hver 1/2år, eller efter behov. Min far har dybstrøelse på sandbund (til hans 30 køer) og det fungerer fint.

Medmindre bunden den er vildt dyb og blød ville jeg ikke gøre noget. Evt kan du få en bigballe halm (firkantet) og så lægge hele halmskiver i bunden uden at ryste dem op, så fordeler de trykket på sandet lidt.

Læskur/alukasse h.2,20m l.3,75m b. 2.20m sælges billigt-se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider