Vi vil gerne have nogle vinduer i stalden der kan stå åbne så hestene kan stikke hovederne ud. I forvejen er der i to af boksene staldvinduer i "bondehusstil"( kan ikke huske hvad de kaldes )og med en bue foroven. Jeg vil gerne bevare denne stil. Vi kan vel ikke genanvende disse gamle "bondehusvinduer" og så bare gøre dem oplukkelige i stedet for ? Alternativt kan vi vel godt helt fjerne disse vinduer og så bare have en trælem som kan åbnes og lukkes.Det synes jeg også er hyggeligt. Der kommer så godt nok ikke lys ind når de er lukkede, hvilket de jo kun vil være om aftenen/natten når det er koldt og mørkt.
Hvad/hvordan har I gjort ?
Vi skal have lavet en 3. eller en 3. + 4. boks hvor jeg også gerne vil have de samme huller ( buede ) som de andre, derfor skal de laves og udformes som de allerede eksisterende.
Måske kan vi købe nogle brugte som passer "lige ind", men det er nok svært ?
Vi kan måske også selv lave nogle a la de der oplukkelige lemme jeg nævner og med en buet kant foroven ?
Endelig kan vi jo få lavet nogle helt nye ( efter mål )?
Hvis I har nogle ideer eller gode råd, så kom endelig med dem. Jeg vil også gerne se billeder af hvordan I har lavet jeres og jeg ville også gerne vide hvor meget det har kostet at få det lavet.Det kunne også være sjovt at se om nogle af jer har disse trælemme jeg tænker mig til, og høre om de fungerer godt osv..