Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

vejret
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 15:26

Hvordan finder man ud af om en vej er en privat vej eller en privat fællesvej.

Vores nabo tror nemlig at han ejer hele verden og har forbudt os at ride på den vej.

MVH Maria

Dejlige hvalpe til salg. Far rottweiler, mor labradorblanding

3-års pintovallak sælges.

7-års oldenborg hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd

spørg på kommunen
Forfatter: 
Dato:  15-10-2008 15:28

ellers skal det stå i skødet på ejendommen om I har privat fælles vej

Citat fra Dostojevskij:

"Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 09:46

Vejret er tinglyst på ejendommen og kan ses på tinglysningskontoret.

Hvis der er "offentlig" adgang på vejen d.v.s. at posten og skraldebilen kører der, kan han ikke forbyde jer at ride på vejen.

Gitte

www.westernportalen.dk

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

hej gitte
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 09:58

Hvor står det henne at hvis posten kører der, så må vi også ride. For posten bruger nemlig den vej når de skal aflevere post til ham.

MVH Maria

Der er meget frustreret over sin nabo, heldigvis kun på den ene side. :-)

0
0
Svar på denne tråd

adgang
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 10:02

Er det kun ham der bruger vejen til at komme til sin ejendom og ligger den på hans jord, så er den nok privat. Fører den til flere husstande er den fælles privat.

Vi ligger på en fælles privat vej, som fører igennem flere matrikler. Derfor må der gerne rides på den. Dog har vi så en afstikker på 100 m. indkørsel, som kun er vores, og der mener jeg nok jeg kan forbyde folk at trampe rundt - den er blind og fører kun ind i vores have.

:Pia

Rollo søger måske alter ego

Krav: Vallak, charme, selvtillid, lækkert hår

Skal kunne tåle græs

Ønsker: under 1 m, gerne speciel farve

Billig i indkøb, pasning spares der ikke

Bliver ikke videresolgt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 11:02

Som Pjemm skriver er det selvfølgelig afgørende hvor vejen fører hen - posten kører også i min indkørsel, men der må "folk" selvfølgelig ikke ride.

Du kan evt. sende mig din + naboens adr. - så kan jeg se på det.

Gitte

www.westernportalen.dk

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

det er en
Forfatter: 
Dato:  17-10-2008 19:53

gennemgående vej. Den er vist på krak.dk. Og folk bliver også vist den vej, temmelig tit. Naboen har bare været så flink at fjerne vejen med et bæltekøretøj sidste vinter, men kan dog stadig se hvor vejen har ligget.

MVH Maria

0
0
Svar på denne tråd

gennemgående
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 08:32

At den bliver vist på krak tyder på den er tinglyst, og så kan han ikke bare fjerne den. Jeg kan ikke se hvordan kort- og matrikelstyrelsen ellers skulle vide hvad der ligger af markveje.

Men hvis det stadig er 100% på hans jord og den ikke er oprettet som adgangsvej for andre, så kan han stadig pløje den op hvis han har lyst (og der ikke er tinglyst vejret).

Så du skal have fat i dommerkontoret for at finde ud af, hvad der står om vejen. Dvs. du skal finde ud af, hvilket matrikelnummer det drejer sig om.

Som eksempel fik vi nye naboer et år efter vi flyttede ind, og de fik målt ejendommen op af en landmåler. Det viste sig så at deres vej var registreret som gennemgående hen til os, altså delt indkørsel, men der vokser altså kæmpe store træer på det stykke og vores indkørsel ligger i den anden ende af vores grund. Denne var dog IKKE registreret, så han kunne ikke lukke deres sag og den ikkeeksisterende vej, førend vi også fik målt op og tinglyst vores indkørsel med underskrift fra de naboer hvis jord vi kører igennem. For ellers ville vores matrikel stå opført uden tilkørselsvej og det kan man ikke. Så det kostede lige 8000 kr.....

Jeg mener faktisk stadig ikke vores indkørsel er på krak (det var den overgroede så heller ikke). Men en enkelt privat vej kan stadig være opført, så det at den er gennemgående betyder ikke at den er fælles automatisk. Jeg havde udset mig en gennemgående vej på krak sidste weekend da jeg skulle køre som hjælper til distancestævne, men i virkeligheden var det en privat skovvej med gennemkørsel forbudt.

:Pia

Rollo søger måske alter ego

Krav: Vallak, charme, selvtillid, lækkert hår

Skal kunne tåle græs

Ønsker: under 1 m, gerne speciel farve

Billig i indkøb, pasning spares der ikke

Bliver ikke videresolgt

0
0
Svar på denne tråd

Det er noget
Forfatter: 
Dato:  18-10-2008 20:26

hø når den slags stridigheder opstår. Du må en tur forbi dit skøde på ejendommen for at se hvad der står om vejen og ellers et smut forbi tinglysningskontoret for at få sagen afklaret.

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK
stifter og formand: klageklubben

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

har været
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 10:32

på tinglysningskontoret og der figurerer en vejret, men placeringen er beskrevet ved syd om den ejendom ejet af en person og nord om en anden ejendom ejet af den person og dette dpkument er tilbage fra 1920 så det er lidt svært at skulle placere vejen. Det ender nok med at vi hyrer en advokat til at hjælpe os.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider