Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Fluebekæmpelse i stalden
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 13:49

Hvad har i andre i stalden - for at holde fluebestanden nede?

Jeg har selv nogle af de der klistrende strimler hængende i loftet, de tager også mange - men problemet er fluebestanden i boksene.

Overvejer om jeg skal købe noget der skal sprayes på væggene i boksene eller noget der skal strøes ud inden man smider halm i boksene.

Vi har lige muget bokse i dag - der var ekstremt mange små bitte fluer.

Hilsen Jannie
- nu med en ny dressurhest i stalden :-)

www.nokke.dk

webdesign og grafisk arbejde

0
0
Svar på denne tråd

æaksdjfakd
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 14:45

Mod den alm stueflue, som bl. a. spiser gødning og legemssekreter foruden vores mad inde i huset, bruger vi som regel lokkemiddel med gift. De kan være Snip plader eller noget granulat der blandes i vand eller mælk og smøres på fx vinduesrammen. Fluerne spiser det gladeligt og dør efter fem min. De kan også fanges på de klæbrige plader/ruller.

Mod stikfluen er der kun spray eller klæbefælderne der dur, desværre.

Mod fluelarver kan man med fordel muge ud hver uge idet fluens cyklus er på små 3 uger, så de når at komme i mødding inden de udvikler sig. Her kan de blive til føde for fugle. Et andet effektiv middel er Neporex, som er et granulat der kan drysses ud langs væge og skillerum efter man har muget.Larverne spiser det og midlet hæmmer dannelsen af exoskelletet hos larverne så de dør inden de bliver til fluer. Det kan opblandes i vand og udvandes med vandkande hver 14. dag i dybstrøelse for max effekt

Neporex er dog meget dyrt. Men vi har god effekt af mugning hver 14 dag og så drysse lidt Neporex. De voksne fluer tages med Snip plader eller tilsvarende, samt klæbetråde i loftet.

Men helt fri for dem bliver man aldrig. God jagt!

Hilsen Mette

Billige lucerneprodukter sælges!

Fodertønder 200 l

Opstaldning tilbydes

se mere på præsentationen

0
0
Svar på denne tråd

Stalosan
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 20:44

virker godt her - også mod fluer

www.magasinethest.dk/Artikler/ Tidligere+numre/2006/7/Stalosan.htm

Mvh.

AnjaR

Don't ask what te world needs-

ask instead: What makes your heart sing?-

For what the world needs-

is people with hearts that sing!

0
0
Svar på denne tråd

Stalosan F
Forfatter: 
Dato:  27-07-2008 22:06

Vil jeg have købt - så der kan komme i boksene efter vi har muget og inden der strøes :-)

Hilsen Jannie

www.nokke.dk

0
0
Svar på denne tråd

Har nærmest ingen...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 08:15

Jeg har nærmest ingen fluer og lign. i stalden. Tror faktisk det er fordi jeg muger ud dagligt, fjerner hestepærerne og tager våde/fugtige spåner ud. Jeg strøer med Stalosan afhængig af fugtigheden i boksenen.

Om aftenen når jeg fodrer fjerner jeg lige de friske hestepærer. Jeg synes ikke det tager lang tid.

Vi har ovenikøbet hestene stående i samme længe som vi blandt andet bor i og indenfor har vi ikke en flue.

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Stalosan og svaler
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 10:43

Jeg bruger stalosan hver gang jeg muger - desuden har vi valgt at lade svalerne bo i stalden - de tager ca. 1000 fluer hver....

Mvh. Gitte

www.staldolsen.dk

www.staldolsen-foto.dk

Hestefotograf

Salgsheste:
Freja TF 40, Tinkerhoppe, hingstemor og ridehest

0
0
Svar på denne tråd

Neporex..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2008 16:57

er super godt.. Vi har i hvert fald ikke ret mange fluer ved kalvene..

Det vandes ud i hjørner og ved kanter, for det er der fluerne helst lægger deres æg.. Vi gør det så dog 1 gang i ugen, i 3 uger.. Så er de væk..

Stalosan kan også bruges, men jeg syntes ikke det har samme effekt..

Krone og Bølge - En selvfølge

R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!

0
0
Svar på denne tråd

fluebekæmpelse
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 17:24

Det klarer svalerne.Iår har vi 2 reder, det ene par har udruget deres andet kuld og det andet par har lige fostret 3 flyvefærdige stks.

Så ingen fluer her.

Sidste år gik noget galt og svalerne fik kun et kuld unger først på sæsonen.Da vrimlede det med fluer og myg, de blev klaret med Stald Chok.

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har svaler i stalden
Forfatter: 
Dato:  30-07-2008 11:45
som har fået to kuld - de er skam velkomne i stalden selvom de sk**** på gulvet ;-D

Vi er ikke "plaget" af fluer - men ville gerne have bestanden endnu længere ned ;-)

Hilsen Jannie

www.nokke.dk

RS DYNAMIC BID STR. 14,5 CM. SÆLGES/BYTTES TIL 13,5 CM. - se mere her

0
0
Svar på denne tråd

dkdkdkddk
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 10:18

Jeg bruger ganske alm. fluespray....

Selvom mine heste står i en stor længe med meget højt til loftet, virker det fint at give boksene en omgang en 1/2 - 1 time før hestene kommer ind.

Det har dog også stor effekt lige at køre klatter ud lige efter hestene er lukket ud samt at holde døre og vinduer lukket i de lyse timer

Hvis man køber flere ad gangen kan man ofte finde det lidt billigere end hvis man køber dem enkeltvis.

(har givet 1000,- for 10 store spraydåser)

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

123456567
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 18:11

vi har stort set heller ikke nogen fluer i stalden, vi har også svaler som har fået 1 kul unger jeg vidste egentlig ikke at de var med til at holde fluer væk det var smart sikkert derfor vi ikke har nogen. sidste år brugte vi også spray og hold da op det var effektivt men kun kort et par timer. stalosan F har vi også brugt det er ikke super effektivt men alt hjælper

Super lækker 5 års søger en dressur rytter et par gange om ugen meget gerne til stævner men ikke noget krav

0
0
Svar på denne tråd

Rokale
Forfatter: 
Dato:  01-08-2008 22:57

holder fluerne væk i vores stald

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 19:15

Vi sprøjter 1 gang i ugen med Lussolin (Søndergårds Fly Away) fra PAVO, og det virker SUPER godt.

Hestene kan også sprøjtes med det, da det er et naturprodukt.

Ja, og så bruger jeg det også i stuehuset i vinduerne.. Det holder alle fluer ude :-)

WWW.ELBKGAARD.DK

Billigt 1'er vallak-føl sælges!

Venter føl e. BH Romanov maj 2009

Opstaldning tilbydes 11 km fra Sønderborg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-08-2008 17:24

Vi har en masse svaler i vores stald og på halmloftet - jeg har talt 25 svaler, siddende på vores hegnstråd på én gang De tager jo, som andre også skriver, enormt mange fluer.

Derudover bruger jeg StalosanF (overvejede Staldren, men blev frarådet at bruge det pga. manglende effekt), og så muger jeg også hver dag.

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider