Hej til de kloge hoveder.
Hvem kan mon hjælpe med at få vort vandværk igang??
Vi har to styk gamle ajlebeholdere fyldt til randen med regnvand, som vi vil bruge til at vande folde med..
Det er et HN5893 husvandværk fra Harald Nyborg med en påfyldningshane/ventil samt aftapningshane/ventil (er ikke helt sikker på de kaldes således..), og så naturligvis de to slanger til hhv. ind- samt ud-sugning af vandet.
Vi har fået tilsluttet maskinen, men det lader til at der ikke kan dannes det tryk i *tromlen*(?), som skal trække vandet op - vi har forsøgt at fylde den op inden, samt forsøgt med den tom, og vi kan se en svag reaktion på måleren, hvis vi holder udluknings-slangen lukket=meget svagt sug fra indtags-slangen, men vand suger den ikke op..
Jeg har forsøgt at google mig til lidt info/manual eller andet, men finder det svært at forstå (nærmeste er dette link: www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/ forumid/4/postid/101944/view/topic/ Default.aspx, men forståelsen for den falske luft, og hvordan den identificeres er stadig ganske blottet i mit/vore hoved/er).
Det ligner det vandværk på www.harald-nyborg.dk/ merinfo.asp?varenr=6029&Grp=&n=10.
Alle gode råd er velkomne...
Takker på forhånd -