Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

jævne mark
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 22:46

Min fold er rimeligt knoldet nogle steder, og jeg vil gerne have den jævnet ud.

Problemet er jo at græsset så bliver ødelagt, eller hvad.

Kan det lade sig gøre at harve let, så det øverste lag jord jævnes lidt, eller vil græsset blive ødelagt, der hvor der harves?

Hilsen Mette
og
Tanni

;-)

0
0
Svar på denne tråd

tromle
Forfatter: 
Dato:  17-06-2008 23:34

Jeg ved ikke med at harve, men vi har tromlet vores folde for en måneds tid siden for at få dem mere jævne. Vi tromlede nogle dage efter der var kommet regn og græsset har ikke taget skade.

0
0
Svar på denne tråd

tromle
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 08:17

Jeg kan ikke nøjes med at tromle, da det er nogle ret store forhøjninger der er. Der er blandt andet et sted hvor der har stået et hegn, og så nogle traktorspor.

Måske jeg bare skal prøve med min fræser. en landmand med en harve får hurtigt revet for meget op.

Hilsen Mette
og
Tanni

;-)

0
0
Svar på denne tråd

harven
Forfatter: 
Dato:  18-06-2008 12:56

Hvis jorden har den rette fugtighed kan du godt harve let.

Jeg brugte sidste forår granatharver med vægt på et par gange rundt, derefter med takkerne i vejret samme tur til at glatte ud (havde ikke tromle på det tidspunkt)

Og den fold lever i bedste velgående.

:Pia - der pt. staver som en brækket arm

Hesterelateret ferieunderholdning søges i juli!

*

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

Smuk odd-eyed hunkat søger nyt hjem - se præsentation

*

Dressurpart søges til araber

0
0
Svar på denne tråd

strigle...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2008 10:22

vi har en strigle (tror jeg det hedder) som man anbefaler at bruge til feks jordfolde efetr vinteres brug dvs efter den er helt ujævn. dette instrument skulle udligne ujævnhederne i jorden.

Jeg er lidt novice idet vi lige har modtaget det sammen med den nye traktor, fik denmed som en bonus i købet af forhandleren der mente vi ikke kunne undvære den når vi havde heste

Min tanke er bare hvis man bruger den på en græsfold, om så ikke tuer med hestepærer bliver spredt ud over et endnu større areal, dvs areal hestene ikke ønsker at afgræsse ?

Karina

0
0
Svar på denne tråd

En græsmarkstrigle
Forfatter: 
Dato:  22-06-2008 11:55

er ikke noget dårligt instrument, og når pærerne bliver spredt ud så græsser hestene alligevel på området

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK
stifter og formand: klageklubben

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider