Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Ridebanen fik sig et løft
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 19:19

Hej med jer alle.

I dag har vi endelig fået taget hul på at lave ridebane i Ribberholt, og jeg var self til stede med mobilkameraet.

vi startede for et par uger siden med at grave alt muldjorden (ca en halv meter) af hele banen og lægge lidt drænslanger i, i den ene ende hvor vandet har svært ved at synke af sig selv

I dag har vi så fået tilkørt næsten 700 kubikmeter nyt sand til banen. Naboen havde noget fint noget i en bakke på en af hans marker, så vi lejede maskinstationen ind med en 8 tons Caterpiller gravemaskine til at læsse i graven med.

De havde også to stk BM Volvo A25 Dumpers med til at fragte alt sandet fra graven til banen

Sandet må jo også jævnes ud. Til det formål bruger vi vores egen rendegraver, en New holland LB 115

Da alt sandet var lagt fint ud skulle det jo også have en tur med en stamper

I morgen kører vi lidt mere sand på der hvor der er lidt lavt og mandag kommer maskinstationen igen med en gummiged med laser på skovlen og retter underlaget til, hvorefter vi stamper igen og på fredag kommer der en gut fra Herning med et træk kernetræsflis og drysser det på med en speciel sættebil, hvorefter vi bare skal harve det lidt for at blande en smule af underlaget med op i flisen. Det skulle blive til en god ridebane, håber vi

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK
stifter og formand: klageklubben

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

hvad skal jeg sige ???
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 23:51

boller fra.... NOPE!

Men at jeg er bare en kende misundelig :-)

Hilsen en som er ved at lave de indledende armbøjninger til projekt: Ridebane

Citat fra Dostojevskij:

"Hvis vi alle turde være lidt mere latterlige, ville vi holde mere af hinanden".

0
0
Svar på denne tråd

Ridebane
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 20:49

Lyder som et spændende projekt

Kunne godt tænke mig en tilbagemelding om banen bliver ved med at være fast nok. Der er jo ingen bærelag i.

Mvh

Mette, Macon & Luna

0
0
Svar på denne tråd

mylady
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 22:14

Ham fyren nede i herning anbefalede os at få noget sand med ler i, da det er meget nemmere at pakke sammen til en kompakt bund, og det sand vi har fået har sank nærmest ikke sammen da det blev stampet, det var kørt mere eller mindre sammen, så det er jo gode tegn

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

Lerholdigt
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 22:18

Jamen problemet med lerholdigt sand er bare, at er der for meget ler, så kan vandet ikke trænge igennem.

Jeg har surfet rundt, læst artikler osv. og alle anbefaler fint vasket sand som bærelag, hvis man ikke kan/vil bruge stenmel.

Glæder mig til at høre jeres erfaringer, når I begynder at bruge banen.

Mvh

Mette, Macon & Luna

0
0
Svar på denne tråd

Ler....
Forfatter: 
Dato:  18-05-2008 23:20

dræner ikke vandet ordentligt, pakker for meget, og hvad med fjedringen i banen?

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Tung bane
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 10:31

Kristian, jeg er ked af at melde mig i koret af negative, når du nu glad viser jeres nye bane frem.

Hvor mange cm sand, har I fået lagt på?

Hvad skal banen bruges til?

Mange mennesker er ikke klar over, at det belaster hestenes sener meget mere med en tung bane end med en hård bane.

Jeg krydser dog fingre for at det duer, og glæder mig til at følge tilbagemeldingerne. Hvis det duer, er det jo en god billig løsning for mange private, der gerne vil anlægge deres egen bane.

0
0
Svar på denne tråd

Der er kørt
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 22:23

en lille halv meter sand ind over det hele. fjedringen i banen skulle gerne komme fra det kernetræsflis der skal køres ovenpå på fredag. (det er det ham der kommer med det har bildt os ind.) Sandet nedenunder er stampet sammen med en stor stamper så underlaget bør forblive hårdt.

Venlig hilsen kristian

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 08:15

det ser ud til at blive en god bane... men er der en lille hældning på så vandet kan komme væk... nu ved jeg i har drænet og håber det bliver en lækker tør bane.. sig til om du bliver rigtig tilfreds med flisen.. da jeg har det i baghovedet pga græsset gerne vil op på min sandridebane

0
0
Svar på denne tråd

pris..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 22:49

Tillykke med den nye fine bane - følger også spændt med..

Måjeg være så fræk at høre, hvad du skal give for det kernetræsflis?

Mvh Ditte

### Ll. Korsbjergs Lequido e. BH Leredo / Michellino ###

TIL SALG

0
0
Svar på denne tråd

Banen...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 21:18

falder med omgivelserne mod drænene og en lille grøft udenfor hegnet i norde ende. Flisen skal vi give 8700 kroner + moms for, leveret og spredt ud

Venlig hilsen kristian

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.......
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 21:37

Først tillykke med din bane, den skal nok blive god.

Min bane er lavet på samme måde, den blev lavet for 3 år siden og der er bestemt ingen problemer med den, vi kan bruge den hele året selv med alt det vand der er kommet.

Den bliver heller ikke tung når der tørt.

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Vi har fået leveret flis
Forfatter: 
Dato:  30-05-2008 21:23

I forgårs klokken 21.00 ankom der en stor Scania lastbil med 80 kubikmeter flis til os, direkte fra savværket i Rold skov

Desværre kunne han pga. problemer med den bagerste boogie ikke bakke helt til enden og ligge en "pølse" hele vejen op. Bilen er indrettet sådan at bunden virker som et udmugningsanlæg med et løst dobbeltskot i forenden af kassen som så følger med ud når kæden kører. Derfor måtte vi tage vor LB 115 til hjælp for at jævne bunkerne så nogenlunde ud, samt trække lastbilen op på land igen

Banen belv revet over med en håndriver for at lave et pæt lag og til sidst indviet af Katja og Disney.

De af pigerne der har prøvet banen er super glade for resultatet, men for at det bliver helt godt så trænger vi ski til noget vand, her har ikke regnet jeg ved ikke hvor længe og alt tørster efter vand. Nu mangler vi bare at montere hegnet i enderne igen, og så skal vi bare slappe af og nyde det gode resultat

Venlig hilsen kristian

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

til Kristian
Forfatter: 
Dato:  31-05-2008 20:47

Hej Kristian.

Først og fremmest må jeg sige, at jeres ridebane ser virkelig lækker ud, man bliver jo en smule misundelig,

Hvilken slags flis er det i har fået på jeres ridebane, altså størrelsen? Eller er det sold?

Hvad giver man for sådan en pakke, hvis det er ok at spørge?

Med venlig hilsen

Sandra

0
0
Svar på denne tråd

springer..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2008 21:03

Det er soldaffald vi har fået kørt på. Hele 80 kubikmeter af slagsen. Den sending har vi givet 8700 kroner plus moms men incl levering for.

Rendegraveren kan man leje, men jeg er ikke sikker på at du kan leje alle "rivepigerne" også, de var mildest talt meget meget trætte efter den omgang

Venlig hilsen kristian

JHN RS Moderator
medlem af
AHNA og FNK

JHN'S farligste bruger

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider