Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Den nye lov
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 09:12

I forb. med renoveringen af den ejendom jeg lige har overtaget sagde en konsulent fra landskontoret at der lå et forslag til en lovændring, sådan at stalde til ponyer kunne nøjes med at være 2,20 til loftet.

Er der nogen der ved hvad der vil ske, hvis jeg nu indretter min stald efter det - og så forslaget ikke bliver vedtaget?

Hvad er bøden/straffen (i princippet jo hvis loven ikke overholdes)?

Cremello SDH-hoppe og 2008-føl til salg - se hjemmesiden:

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 11:17

har mulighed for at lave højere til loftet, så gør det, så kommer du ikke i klemme, og luften i stalden bliver bedre jo højere der er

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Noget møg
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 13:31

Jeg har desværre IKKE mulighed for at lave højere til loftet, da grundvandet står meget højt og stalden dels vil være i risiko for at stå under vand - desuden vil den, hvis den skal være 2,60 til loftet være 80 cm under jordens overflade!!

Hvad gør I andre?

Jeg kan jo ikke bare vælte bygningerne og bygge nyt *suk*

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

kan du
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 17:09

ikke bare sætte forbindelse til marken og nogle snore op og så lave en "løsdrift".. jeg har nu ikke planer om at ændre min stald for de sølle 20 cm min stald mangler.. min dyrlæge grinte af mig og kunne faktisk godt forstå mig.. jeg kan nemlig godt sætte lidt tråd op og lave en såkaldt løsdrift på under en halv time hvis det sku være

0
0
Svar på denne tråd

Indtil videre
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 20:54

står der i loven at de "endnu ikke har vedtaget nogle sanktionsmuligheder" - men er det bøden man skal frygte, eller er det loven man skal tage alvorligt? (Den er jo nok lavet af en grund )

Mvh Louise og Skjalda
OBS! Jeg søger lige nu selskabspony, se præsentation.

Dyreværnsloven
0
0
Svar på denne tråd

loftshøjde
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 21:56

Vi har renoveret en gammel staldbygning og valgte at få loftet revet helt ned og få lavet loft til kip istedet for, så vi har ca. 8 meter til loftet.

Er det en mulighed hos jer?

0
0
Svar på denne tråd

Hysteri
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 11:34

Citat: "..men er det bøden man skal frygte, eller er det loven man skal tage alvorligt? (Den er jo nok lavet af en grund )"

Ved du hvad "Broget ko" *s* - selv konsulenten på landskontoret for heste gav udtryk for, at den lov er NOGET skudt over målet!

Naturligvis skal hestene ha' det godt - men at selv shetlandsponyer skal have 2 meter og 60 cm. til loftet, er måske alligevel at skyde gråspurve med kanoner!?!

However - jeg gør mit BEDSTE......og ellers må vi jo rive lortet ned den dag der er nogen der kommer og siger min LYSE, LUFTIGE stald med bokse i HESTESTØRRELSE til mine ponyer ikke er ok!

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

hmm, jeg tænker bare
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 23:21

hvem i himlens navn skal kontrollere stalde hjemme hos os små hobby-hesteejere med4-5 heste i stalden?

hvis myndighederne lige pludselig får tid til det, ville jeg gladeligt betale en evt bøde for de manglende 20 cm i højden hjemme hos mig.

desuden, hvis stalden er lavet inden 1.juli 2007, skal kravet om 2.60 m først opfyldes i år 2020. så min stald er i hvert fald fra før 1.juli 2007.

Sælges: Welsh mountain vallak 3 år, ca 1.20 stg. Arbejde fra jorden netop påbegyndt.

0
0
Svar på denne tråd

Møf!!!
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 08:31

"...så min stald er i hvert fald fra før 1.juli 2007."

Jo *s* Det er klart..

Bare en smule svært når ejendommen først er købt i 2008 ;)

Men du har nok ret - med mindre der er nogen der bliver ond på én og sender folk ud med et målebånd, er der nok ikke nævneværdig chance for at man får besked på at rive sin stald ned.

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

he he :-)
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 08:48

nej så kan jeg godt se det ik er nemt :-)

jeg tænkte også meget over hvordan og hvorledes, men er nået frem til at når jeg selv kan stå inde for miljø/klima i min stald, og ikke føler at mine "babyer" er generet af den manglende loftshøjde, så må det være sådan.

og så er det så en anden sag, at jeg virkelig ik tror på de kunne finde på at kontrollere det. hvis de skulle komme forbi en dag, kan jeg starte med at fortælle dem om de første 3 steder, hvor der går heste der er på grænsen til dyremishandling, men som ingen vil gøre noget ved, fordi "de har jo adgang til strå"... så kan vi jo prøve atlave en stor sag ud af det:-)

Sælges: Welsh mountain vallak 3 år, ca 1.20 stg. Arbejde fra jorden netop påbegyndt.

0
0
Svar på denne tråd

Rumfanget
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 09:27

Det er stadigvæk kravet om rumfang der er værre end kravet om lofthøjde.

Konsulenten fra LU tegnede en Shetlænder-stald, der var nogle bittesmå bokse langs væggen og så en BALSAL mellem boksene for at opfylde kravet. For der kræves det samme rumfang uanset om det er Shetlændere eller Shire're.

Hvis ikke det krav bliver ændret, så kan det være ligemeget med at få ændret kravet om lofthøjde.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Som sædvanlig..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 13:33

Enig!!

*** STUTTERI FREDEN ***

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider