Her er svaret jeg har fået vedr. produktet Ice & Dust-Away:
"Vi har lavet forsøg på flere ridebaner og det er lidt forskelligt, hvor meget produkt der bruges.
Hele overfladen skal dækkes med ICE & DUST-AWAY. Det er vigtigt, at I ikke harver for dybt, for så kommer der tørt materiale op, som støver. Det sted, hvor der blev brugt mindst, startede vi med 100 g/m2 (i alt 120 kg på din ridebane). Behandlingen blev gentaget 3 gange i løbet af sommeren. Det sted, hvor der blev brugt mest, måtte der spredes 3 x 100 g/m2 til at starte med, for at få den ønskede effekt. I det tilfælde harvede de i en dybde på knap 20 cm.
Når I spreder produktet må der ikke dannes "tåge" (små væskedråber), da de kan indåndes. Udstyret bør skylles med vand efterfølgende, så dysser og lignende ikke tilstopper.
Jeg vedhæfter et datablad og en prisliste (du skal se under CMA 25 %)."
Produktet er flydende og leveres bl.a i dunke med 20kg. En palle med 36 dunke (720 kg) koster 2880 + moms. En palletank med 1100 kg koster 3410 + moms.
Umiddelbart synes jeg, at det lyder som en løsning, der skal afprøves. Det fungerer nok bedst på ridebaner, hvor det ikke er nødvendigt at trække / harve banen alt for tit.