Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Gylle ..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 16:53

Hvornår kan man igen lukke hestene på marken, når der er spredt gylle?

Hvilke dimensioner til en løsdrift er ideel til 3-6 heste? Og hvor er materialer billigst?

Mvh.

Tinamaria

0
0
Svar på denne tråd

gylle hvor
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 21:46

Tænker du på,gylle på bonde mandens mark,for så kan de vist godt gå ude i den "friske" luft...eller tænker du på at når du har fået smidt gylle på din mark,for at græsset rigtig skal gro"den gødning bruger vi"så SKAL der gå mindst seks uger

mvh kristina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 22:45

selvfølgelig på den mark, deres sommergræs er :-)

Hvorfor skal der gå 6 uger? Kan de ikke komme ud på det, når der er faldet regn? Hvad sker der, hvis de kommer for tidligt ud?

Mvh.

Tinamaria

0
0
Svar på denne tråd

Lang tid..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 09:12

Jeg ville nu først slå en gang hø inden inden hestene kom over på marken. Vi har meget dårlige erfaringer med gylle på hestemarken, da min svigerfars heste blev hårdt angrebet af salmonella og 3 heste måtte slåes ned.

Så Gylle er bandlyst på vores marker!!!

Hilsen Annemette

En Rigtig Hest har 4 ben, et Hoved og en Hale! :-)
0
0
Svar på denne tråd

Uha - det lyder
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 09:26

ikke rart.

Jeg har lige talt med dyrlægen, som siger, der skal komme en god omgang regn og så skal der gå 14 dage, før de må komme derind. Øv - for de var lige græsset pænt ind i tid.

Hvor hurtigt efter gyllen lukkede din svigerfar hestene ind igen? Havde det regnet før indlukningen?

Mvh.

Tinamaria

0
0
Svar på denne tråd

har ingen
Forfatter: 
Dato:  28-04-2006 08:10
problemer haft med det min har ca gået en uge efter regnen men venter nok lidt længer i år, da det er et stykke jord vi har lånt er det med i aftalen at der skal gylle på, og det er helt klart det der sætter fut i græsset.

med venlig hilsen Susanne.

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  30-04-2006 08:52

at han gjorde det dagen efter, da bondemanden som han havde lejet marken af, ikke havde fortalt at han havde kørt gylle ud.

Jeg mener at i forbindelsen med det, sagde dyrlægen at der hvis man ville bruge gylle som gødning, så skulle man min slå et slæt hø før man lukkede hestene over på marken igen. for at være helt sikker på at det ikke skulle være nogle grimme baktuser tilbage på marken... men jeg er ikke helt sikker, da det er 9 år siden her til efterår...

Hilsen Annemette

Avlshoppe søges til Låns, Helst DV eller oldenburg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider