Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Brændenælder
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 15:12

Kan man bekæmpe brændenælder uden at bekæmpe de andre "vegetatione" ????

Vi har nemlig et par rækker hindbær, men indimmellem dem vokser nogle rigtig store og trælse brændenælder som man brænder sig på når man skal plukke hindbær.

Kan heste brænde sig på brændenælder ligesom vi mennesker kan ???

Venlig hilsen Tina F

Jeg er interesseret i at leje en folealarm som også må bruges på fold evt. en "Safemate".

0
0
Svar på denne tråd

tag handsker på
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 20:01

pluk brændenælderne og samel dem i bundter, som du hænger til tørre .

dine heste vil elske dig for at få dem serveret til vinter.

MOBBEN IMC.
Mangler du hjælp til det grove-bruger dine heste svømmefødder og snorkel på folden? så kontakt
VOGNMAND PER CHRISTENSEN.
MINIGRAVER UDLEJES
www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.p .. ...
0
0
Svar på denne tråd

kan heste virkelig godt lide brændenælde
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 21:15

Jeg troede ikke at man kunne gøre som du foreslår inger christensen, det lyder jo nærmest som om at tørrede brændenælder er en delikatesse for heste, er det virkelig det ? Jo jo , jeg vidste godt at man kunne tage handsker på og rykke dem op, men at tørre dem og give dem til hestene, det var jeg godt nok ikke bevidst om, men hvorfor ikke , urter er jo sundt.

Hvis hestene rører brændenælderne mens de står der og er friske, brænder de sig så ikke, både på benene og på mulen ?

Venlig hilsen Tina F

Jeg er interesseret i at leje en folealarm som også må bruges på fold evt. en "Safemate".

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 21:33

Om de brænder sig ... ? Aner det ikke - men læg dem ned med en le eller tør dem på anden måde, så er de vilde med dem.

Du kan jo også lave brændenældesuppe - en veninde lavede det til mig engang, det smagte godt.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.westernportalen.dk/v3/index.php

0
0
Svar på denne tråd

Brændenældesnack
Forfatter: 
Dato:  26-04-2008 22:48

De elsker tørrede brændenælder ....de spiser dem ikke "rå" fra marken, men hvis de er skårlagt tager de dem gerne.

Heste tager ikke skade af at få dem i tørret tilstand. Mine heste får det noglegange om vinteren og æder de tørrede nælder før deres hø. Så pluk bare en stak (skær af over roden med handsker på - og ja, de kan også brænde i tør tilstand)og læg dem til tørre i solen. Man skal bare være opmærksom på om de er lagerfaste, dvs er de tørre nok til at de kan ligge uden at danne skimmel.

Brændenælde indeholder bla mange vitaminer og mineraler. De virker( i de rigtige mængder) udrensende og mildt vanddrivende via nyrerne. De virker iøvrigt bla også mælkestimulerende og let blodsukkersænkende samt virker hæmmende på den allergiske reaktion ifb med høfeber.

tjah ...

Hilsen

Nynne

Stald-Amazing
v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.

"Blut tut gut".

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg skal igang igen
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 06:56

om få uger, for her skal høstets til vinteres forbrug.

MOBBEN IMC.
Mangler du hjælp til det grove-bruger dine heste svømmefødder og snorkel på folden? så kontakt
VOGNMAND PER CHRISTENSEN.
MINIGRAVER UDLEJES
www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.p .. ...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider