Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

At have gård som erhverv
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 22:59

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange der driver jeres ejendom som erhverv. Hvor stor er ejendommen, hvad har i af indtægter (opstaldning, træning/tilridning, avl, andre dyr, planteavl, salg af produkter, andet)...

Jeg har det grønne bevis og diplom og kan derfor få både YJ lån samt oprette etableringskonto (hvor man kan opspare 40 % af sin løn skattefrit), hvilket jo er en fed økonomisk fidus. Der er nogle krav til størrelse og hvor mange timer man skal bruge dagligt på bedriften, men kan ikke lige huske dem... Men hvis jeg skal have de økonomiske fordele, skal min indtægt komme helt eller delvist fra bedriften...

Jeg tænker både traditionelt som at have noget opstaldning samt noget plante avl og fede kvæg. Sidstnævnte er jo også geniale til at græsse af efter heste. Alternativt tænker jeg at købe noget der er så stort så man kan udleje lejligheder, bed & breakfast eller salg af foder/rideudstyr... Men vil altså gerne høre fra andre, hvordan får i det til at hænge sammen? Har i et andet job ved siden af? Jeg er klar over at det er benhårdt arbejde og at man INTET får forærende...

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

NÅ ja...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2008 23:11

Fortæl gerne hvor i landet i holder til... jeg har en klar idé om at det er er nemmere at leve af det i Jylland, end på Sjælland hvor jeg jo holder til...

Og Udover min indtægt (den jeg kommer til at have på bedrift/deltidsjob ved siden af) har vi min mands på ca. 550.000- 600.000 årligt før skat

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider