Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

Så græs i vintersæd
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 16:57

Kære Jer

Vi overtog vores nye gård i december, hvor der desværre var sået vintersæd på alle vores 4 hektar jord. Vi vil gerne have græs og folde på det hele, men indtil videre har vi indhegnet 1 tønde land som mine 2,25 heste har gået på vinteren over. Naboen har netop sået græs ud i vintersædden (byg). Mit spørgsmål er så:

Hvornår høstes byggen, og tror i at det græs der er under vil være stærkt nok til at bære, at hestene kommer over på det i efteråret? Og skal jeg først forvente at kunne høste hø/wrap på det sommeren 2009?

Jeg håber meget på at de kan flytte over på græsset i september eller lignende og så gå der vinteren over så jeg kan få sået den mak til, som de går på nu.

Hvad er jeres erfaringer med græs i vintersæd?

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Det er den eneste
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 19:40

Måde at så græs ud på. Nemlig som udlæg.

Du kan godt tage wrap i 09, husk at gøde i forår 09.

Du kan ikke regne med at den fold du sætter heste ud på i år efter høst, som er i august, kan bære og den vil hurtigt komme til at se slidt ud.

Men hvis den får hvil og gødning i det meste af 09 (hvil), ca fra april så skulle den komme sig.

Illum

Forårs tilbud :-)

Pis, Nu tisser han ikke nok :-((((

0
0
Svar på denne tråd

Græs og folde - en god kombi
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 10:33

Kære Illum

Tak for svar. Hvis jeg nu vælger at sætte hestene over på en del af græsset i august/september, tror du så ikke at det er bedre end jordfolden? Jeg må se hvor meget det smadrer den, men jeg kan simpelthen ikke bære at de skal have en vinter mere på jordfold. Og så forestiller jeg mig, at jeg kan flytte dem på en anden fold fra april som du foreslår og så gøde og lade den hvile og se hvordan det går.

Det er ikke det vigtigste at jeg får slået græs på foldene, det kan jeg altid købe ude, det vigtigste er, at hestene har gode folde at gå på. Uhhhh, glæder mig til der kommer græs op.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Jo du kan godt sætte
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 10:51

Dem på græsset, så sent som muligt ville tjene folden/græsset bedst.

Hvis du har mulighed for at smide noget gødning på lige efter høst, hvis der er regn i udsigt, så kan folden få et vitamin indskud i de 14 dage eller hvor meget der er fra høst og til sep. 08.

Illum

Forårs tilbud :-)

Pis, Nu tisser han ikke nok :-((((

0
0
Svar på denne tråd

Marken er majet...
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 11:30

Ja, god idé. Det tror jeg gemalen vil blive vild med, vi har nemlig lige købt traktor så vi selv kan sprede gødning, og han var lidt lang i fjæset over, at der er et helt år til der skal gødes igen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider